"KEITH, sejujurnya saya terkejut dan gembira,saya tak dapat nak pastikan apa perasaan saya, tapi saya berterima kasih sebab awak jujur dengan saya. Terima kasih sebab bagi saya masa untuk fikir."
"Dan... "
"Saya terima confession awak. Harap kita boleh kenal satu sama lain dengan lebih mendalam." Luah Nelli dengan lancar dan tiada gagap sama sekali.
"Nelli, terima kasih sebab jujur.Keith gembira Nell bagi peluang untuk kita.anytime awak nak apa-apa,saya ada di sini untuk awak." Respon Keith dengan wajah yang tenang.
Nelli boleh rasa beban yang dia tanggung dalam seminggu ni untuk pikir dah terbang ke langit ayah pin.
Almaklumlah,tak pernah ada orang confess kat Nelli,tetiba ada yang confess,bergetar tulang rusuk kita.
Rawr.
"So-"
"So?"Nelli mengangkat kening menunggu Keith menyambung percakapannya.
"Dating jom."
"Dating nak buat apa?" Soal Nelli keliru,dia mana pernah keluar date,makan buah date pernah lah.
"Awak tak nak main apa apa ke?something macam badminton ke?" Soal Keith dengan wajah bersungguh-sungguh.
Alahai, bersungguh-sungguh Abe Keith nak dating dengan akak Nelli.
"Bowling nak?" Nelli tersenyum pada Keith selepas memberi respon kepada soalan Keith.
"Awak pandai main ke?"
"Tak." Keith memasang wajah lucu mendengar respon Nelli.
Tak pandai main tapi nak main,gituw.Seumur hidup Nelli,tak pernah dia pegang bola bowling.Dia nak tahu jugak,berat ke tak bola tu? Berapa berat bola tu? Nelli ke bola tu lagi berat? Heh.
"Ok,weekend ni kita main bowling."
"Set." Nelli membuat jari 'ok' kepada Keith.
"Alright, I'm looking forward to this weekend.See you soon,sayang!"
Hujung minggu
NELLI dan Keith melangkah masuk mall serentak.Nelli melihat outfit dia dan Keith yang terlalu sama.
Dah macam twin,tak pun matching-matching.Keith mengenakan pakaian sedondon dengan Nelli,kemeja Polo biru cair, seluar jeans biru cair, dan sneakers putih.Comel je.
"Wow, Keith! Kita berdua pakai baju sedondon hari ni.Jom kita gerak!"
SELEPAS siap membuat pembayaran,Nelli dan Keith terus ke bowling section.
"Kita dah sampai! Jom pilih bola bowling then kita start main.Siapa yang kalah,kena belanja minum." Keith mencabar Nelli dalam permainan bowling ini.
Nelli berjaya mendapatkan strike pada percubaan pertama, sementara Keith memperoleh spare.
"Sayang strike dalam percubaan pertama!Power betul!" Nelli hanya tersenyum suka dengan pujian teman lelakinya.
Mereka terus melanjutkan permainan sehingga tamat tempoh bermain.Sepanjang permainan, gelak tawa menjadi peneman dua pasangan itu.
SELEPAS bermain bowling, mereka pergi ke kedai kopi.
"Sayang, kita dah habis bowling. Jom pergi kedai kopi yang dekat sini.Keith belanja hari ni sebab Keith dah kalah tadi"
"Hehehe,terima kasih, Keith! Kedai kopi tu one of my favourite places.Saya tak sabar nak rehat sambil berbual dengan awak."
"Jom!"
Mereka berbual tentang sekolah dan pelbagai topik lain, menikmati masa bersama.
BERITA mengenai hubungan Nelli dan Keith tersebar luas di sekolah. Haze, yang turut mendengar desas desus gosip itu merasa cemburu.
'Kenapa aku rasa macam ni? Nelli dan Keith, diorang nampak bahagia dan semuanya setuju dengan hubungan diorang. Tapi aku... aku tak tahu kenapa aku rasa cemburu, walaupun aku cuba untuk tak tunjukkan.' monolog hati Haze.
'"Aku harap perasaan ni hilang dan aku boleh teruskan hidup aku." Ucap kata itu pada diri sendiri bagi memberi semangat.
------------------------------------------------------------
Haluuuuuuuu!!!!!
Byeeeeeeeeeee!!!!
YOU ARE READING
#RIJI : Friends
Romance[In editing✒️] We're friends,yeah? - Haze Friends? - Nelli Pals? Good buddies? - Haze Just friends,right? - Nelli Yeah. - Haze Aku mungkin hanya teman bagimu, tapi kamu adalah segalanya bagiku. I love you - Nelli Love you too - Keith ⚠️Read at your...