-
-
-
-Aku duduk kat bangku taman bunga kawasan kem tu. Aku menangis sepuasnya. Puas aku tahan daripada tadi.
Kenapa kau muncul balik Yedam? Kau buatkan aku makin susah nak lupakan kau. Kenapa kau katakan yang kau masih sayang aku? Kenapa mesti kau nak seksa hati aku Yedam? Tolonglah, aku dah tak tahan nak simpan perasaan macam ni.
"Kenapa kau nangis?" Tiba tiba ada seseorang tegur aku. Aku cepat cepat lap airmata aku. Aku pandang kat empunya suara tu.
Hyunsuk?
Aku terus berdiri nak pergi daripada situ. Tapi tangan aku ditahan oleh Hyunsuk. Aku langsung tak toleh pandang dia. Sebab mata aku tengah merah sekarang ni, baru lepas nangis.
"Waegurae?" Soal Hyunsuk lagi. Aku diam je. Aku tarik kasar tangan aku daripada genggaman Hyunsuk.
"Youngmi, kalau kau perlukan tempat untuk bercerita. Aku ada.." sambungnya lagi. Aku terus pergi daripada situ tanpa cakap apa apa.
Hyunsuk mengeluh berat.
"Susahnya aku nak dapatkan hati kau Youngmi." Ujar Hyunsuk perlahan.
Aku balik ke chalet. Masuk masuk je chalet, Shin Jimin dengan Kwon Mina dah berdiri depan pintu sambil pandang aku.
Aku buat tak tahu and baring kat katil aku.
"Kau ni memang tak paham bahasa kan? Rasanya baru je aku warning kau tadi kan?" Jimin datang ke arah aku sambil silang tangan.
Sumpah aku memang takda mood. Aku diam and aku abaikan je dia. Dia tolak kasar bahu aku. Kebelakang sikit aku.
"Yah!" Marah aku.
"Mwo?!" Tengking Jimin semula kat aku. Jimin terus cengkam kolar baju aku.
"Last warning eh, aku nampak lagi kau rapat dengan Hyunsuk oppa, nahas kau!" Dia terus tolak aku. Aku diam. Aku memang dah tak larat dah nak bergaduh. Aku rasa penat sangat sebab menangis tadi. Tenaga aku pun dah habis.
-
-
-
-Yedam tenung je sarapan yang terhidang atas meja. Wajahnya yang lesu, seolah tiada semangat.
"Asal kau tak makan Dam?" Soal Hyunsuk yang menyiku lengan Yedam. Yedam seolah baru tersedar dari lamunannya.
"Aku nak makanlah ni." Jawab Yedam sambil tergelak kekok.
"Dam, dia tu classmate kau kan?" Soal Hyunsuk sambil muncungkan mulut kat seseorang. Yedam tengok ke arah orang yang ditujukan Hyunsuk itu.
Yedam terus terdiam bila orang yang Hyunsuk tujukan tu Youngmi.
"Kan? Youngmi classmate kau kan?" Soal Hyunsuk lagi. Yedam cuma mengangguk.
"Usya kan dia untuk aku boleh?" Soal Hyunsuk.
"Mwo? Tapi kenapa dia?" Soal Yedam.
"Molla, tapi aku rasa macam aku dah terkena cinta pandang pertama bila tengok dia." Jawab Hyunsuk. Yedam menghela nafas berat.
"Usya kan tuk aku tau Dam. Bukannya kau usya dia tuk kau pula." Sambung Hyunsuk sambil tergelak. Yedam mengangguk sambil tergelak kekok.
"Dia bukan je classmate aku Suk, tapi cinta pertama aku." Getus hati Yedam yang pandang Youngmi tengah makan.
-
-Aktiviti kitaorang harini memang sampai ke malam. Malam nanti ada aktiviti treasure hunt dalam hutan. Tulah aktiviti yang paling diorang nanti nantikan.
"So, sekarang prof akan pilihkan pasangan korang. Mulai sekarang kamu akan berpasangan, tula team kamu sampai habis kem kita ni. Arraseo?" Terang Prof. Soonyoung. Semua mengiyakan penerangan prof.
Prof. Soonyoung baca satu satu nama yang telah prof aturkan. Setisp orang akan berpasangan.
"Bang Yedam dan Kwon Mina."
Aku terus hembus nafas lega sebab aku tak partner dengan Yedam. Mina tergedik gedik lari menuju ke Yedam. Nampak yang dia suka partner dengan Yedam. Gedik!
"Choi Hyunsuk dan Choi Youngmi."
Aku terus terdiam. Tak memasal partner dengan dia ni. Hyunsuk terus duduk sebelah aku. Aku dah mengeluh berat.
Yedam cuma tersenyum nipis bila dengar nama Youngmi partner dengan Hyunsuk.
"Annyeong partner!" Tegur Hyunsuk. Aku tak pandang dia langsung. Jimin dah pandang aku tak puas hati. Bukannya aku pun yang letak nama aku kat nama Hyunsuk oppa dia ni. Annoying betullah aku.
"Taknak jawab ke?" Soal Hyunsuk.
"Mwo?" Soal aku semula. Hyunsuk tergelak happy. Tak boleh ke aku tukar partner?!
Nampak gayanya lepasni semua aktiviti aku kena buat dengan Hyunsuk.
Aktiviti sukan first yang kitaorang akan main adalah limbo game.
Lelaki kena dukung perempuan and tunduk tuk melepasi limbo game ni. Aku tercenggang dengar keterangan oleh Prof. Seungkwan,
"Kau berat tak?" Soal Hyunsuk.
"Yah! Aku ringan!" Marah aku, lantas aku jeling dia. Dia tergelak.
"Kau bagi ke aku dukung kau?" Soal Hyunsuk.
"Bagi ke tak, tetap kau kena dukung aku Choi Hyunsuk." Jawab aku yang dah redha. Hyunsuk mengangguk sambil tersengih.
Sekarang dah sampai turn aku dan Hyunsuk. Belakang aku Yedam dan Mina. Time ni aku taknak rasa cemburu atau sakit hati. Aku nak buang perasaan tu jauh jauh.
"Ready?" Soal Hyunsuk. Aku mengangguk. Hyunsuk terus dukung aku style bridal. Orang lain dukung naik belakang badan. Sampai ke aku Hyunsuk dukung bridal style. Sumpah aku dah malu time ni.
Memang dekat ye muka dia dengan aku. Aku sampai tercenggang, handsome juga dia ni. Tapi kenapa orang handsome macam dia ni suka kat aku? Aku ni takda apa apa yang special pun.
Hyunsuk tunduk melepasi batang limbo tu. Dia lepas siott. Kuat juga dia kan?
Dia dirikan aku semula.
"Ringan je kau." Ujar Hyunsuk, aku tercengang weh. Speechless.
Kenapa jantung aku laju? Aku pegang dada aku. Tak pernah aku rasa macam ni. Sama rasa masa aku dengan Yedam dulu. Please jangan cakap aku dah fall in love kat Hyunsuk!
-
-
-
-To be continue <3
YOU ARE READING
My Ex, My Jodoh
Fanfiction[ BANG YEDAM FANFICTION ] Choi Youngmi yang dipertemukan balik dengan bekas kekasihnya saat sekolah tinggi di dalam universiti yang sama dan kelas yang sama, iaitu Bang Yedam. Hubungan mereka saat sekolah tinggi tergantung tak bertali disebabkan Yed...