Лилит
Всички знаем какво е обяснението според библейските писания за сътворението на света и създаването на първите хора - Адам и Ева. В езотеричните среди обаче се твърди, че нещата не стоят съвсем така.Ева не е първата жена на Адам. Преди нея Бог създал Лилит като половинка на първия мъж на Земята. Но скоро тя напуснала Рая и историята й била завинаги заличена от християнските текстове.
За разлика от Ева, която е създадена по-късно от „реброто Адамово", за Лилит се твърди, че била сътворена от пръст - по същия начин, по който и самият Адам. Друга съществена разлика между двете партньорки на Адам е, че Ева се появява известно време след него, докато Лилит е създадена не само по същия начин, но и едновременно с него.
Според изследователи оригиналната Библия е изгубила немалка част от своите текстове, заради непрестанните редакции през изминалите хилядолетия. Тоест редовете за съществуването на Лилит е възможно да са били изгубени случайно. Именно това е едно от обясненията за това защо историята ѝ не е част от библейските страници. Но все пак по-вероятното обяснение е, че те не просто са се изгубили при редакциите, а че съвсем умишлено са били премахнати и скрити от знанието на хората. Защото тези пасажи биха били в тотален разрез с проповядваните в Библията ценности като смирението и послушанието, например.
Лилит отказвала да се подчинява на заповедите на Адам - недопустимо поведение за една жена, според християнските канони, принципи и догми. Тя се оказала доста интелигентна и своенравна, което не се харесало нито на нейния любим, нито на техния създател.Равин Дейвид Нолп е убеден, че:
„Основната причина Лилит да бъде отхвърлена като съпруга на Адам била, че тя настоявала за равенство."
YOU ARE READING
DARKNESS
SpiritualHandbook || Learn about tarot cards, the law of attraction, angel numbers, chakras, energies and witchcraft in general