Cat timp astept ca Alexandra sa-mi răspundă la telefon,ma fac comoda in scaunul de la birou si-mi deschid carnetul in care mi-am notat cateva întrebări pentru podcastul ce vreau sa-l fac cu ea,cu toate ca am spus ca următorul o sa fie cu Vlad Țepeș,insa,pentru ca m-am uitat prin comentariile de la ultima ei carte pe care o are în desfășurare,m-am gândit sa stau puțin cu ea la povesti pe acest subiect.
-Da?
Pulsul imi creste imediat ce ii aud vocea si simt in ea cateva unde de alarma.
-Esti bine?raspund cu o intrebare.
-Sunt...zice si se opreste,apoi striga la Eric ca vine intr-o secunda,apoi continua. Teroristului meu ii e foame și nu vrei sa știi cât de stresant devine cand ii urla stomacul.
Chicotesc.
-Acum ii pun un castron ce ciorba. Tu ce faci? S-a întâmplat ceva?
-Hmmm...am vrut sa te invit la o barfa,dar te las si imi scrii cand ai timp,bine?
-Pai am timp imediat ce pun totul pe masa. Cand incepe sa manance o sa se liniștească.
-Ok.Stau în telefon sau ma suni tu?-Stai asa,ca imediat revin,bine?raspunde si incuviintez din cap desi nu ma vede.
-Bine,zic si-mi cobor ochii pe carnetel.
Scot un pix din suport si incep sa desenez pe marginea foii unde am întrebările scrise cat timp ea își face treaba,dar vreo 5 minute mai târziu vreme in care o aud atat pe ea cat si pe Eric pe fundal,cateva fosnete rasuna in difuzor cand i-a telefonul de unde l-a lăsat si incepe sa vorbească.
-Acum zi-mi despre ce e vorba.
-Gata? S-a liniștit băiatul?intreb zambind.
-Daaaa...lungește cuvantul surâzând. Despre ce vrei sa bârfim?
-Despre ce comentarii primești la capitole.
Bufneste in ras.
-Pai? Ce te-a apucat?
-Vreau sa stiu ce părere ai despre ele?
-Care ele?raspunde in schimb.
-De la ultima carte spre exemplu. Din câte am văzut pana acum la Snik nu prea se baga nimeni în seama sa zică ceva...dar dintr-o data cand ai început sa scrii despre sex,au si început sa curgă...replic taraganat.Chicoteste fara veselie inainte sa-mi răspundă.
-Sexul e doar sex. E același de fiecare data,dar daca asta li se pare interesant,aia e. Si eu am citit carti in genul celora care scriu,dar când ma gândesc la ele primul lucru ce-mi vine in minte,nu e cum si-o trăgeau aia,ci rezumatul povestii dintre personajele principale.
-Asa cum e normal,zic in vreme ce incep sa bat cu pixul usor in birou. Deci...ce zici? O punem de un stat la povesti?
-Da,replica imediat si zambesc in coltul gurii.
-Eu deja am venit cu temele făcute,o informez si-mi tintesc ochii pe prima întrebare ce o am pe lista.
-Sa aud.
-Este importanta pentru tine interpretarea personala a cititorilor cu toate ca nu corespunde cu viziunea ta?
Pufneste imediat pe nas cand aude.
-Daca nu corespunde cu a mea,mai bine nu mi-ar mai citit cartea ca o face degeaba. Adică scriu cat mai clar posibil. Cat mai ușor. Cat mai direct. Cum dracu sa nu ai aceeași viziune cu a mea cand ai negru pe alb totul in fata ta?"Pai nu stiu...eu,desi am 18 ani,ii înțeleg poveștile. Ii înțeleg mesajele ascunse. Imi place cand deschide diverse subiecte si le dezbate. De asta o citesc. Pentru ca am învățat multe din cărțile ei. Nu o citesc pentru ca scrie si despre sex."
-Habar nu am cum de nu înțeleg mesajele,dar ma rog...hai la următoarea întrebare fiindca are legatura cu prima,zic si-mi cobor ochii pe carnetel. Cate persoane crezi ca ti-au inteles poveștile pe deplin si mesajele pe care le lași printre rânduri?
-Din cele care comentează?intreaba si continua imediat. Foarte puține. Probabil le pot numara pe degetele de la ambele mâini. De restul nu știu ce sa zic. De exemplu la Max sunt peste 1000 care au citit fiecare capitol in parte,iar primul volum are cele mai puține comentarii. Eu știu ce sa zic despre asta și cati din aia 1000 au înțeles faptul ca mai e și altceva pe langa bărbatul ala care fute bine...
"Mda...vezi sa nu...daca ar fi sa fac un raport între numărul persoanelor care au citit-o si cel a celor care au si inteles-o cu siguranta ar fi un număr foarte mic."Rad și marai in acelasi timp in mine pentru ca totul e dea rasul plânsului deoarece multe dintre cele care scriu aici pe aplicație au niște povesti de toata jena,dar care sunt susținute si apreciate in vreme ce pe mine doar prologul lor ma ustura pe retina,iar poveștile ei care in mare sunt lecții de viata sa se rezume doar la un singur cuvânt si anume:sex. Când sunt mult mai mult de atât.
"Dar cum sa ceri cand n-ai de unde?"
Clatin din cap în urma întrebării din minte,iar in vreme ce ma pregătesc sa-i pun următoarea mea curiozitate,il aud pe Eric ca-i cere un serverel sa se șteargă la gura fiindca a terminat de mancat.
Aștept pana cand Alexandra termina de vorbit cu el,dupa o aud cum spala vasele.
-Tu n-ai mancat?vreau sa stiu.
-Nu imi e foame la ora asta si de caldura nici nu prea pot sa o fac. Nici el nu prea o face cum trebuie. M-am saturat de temperaturi ridicate!exclama oftand.
-Si eu...am ajuns sa-mi doresc sa vina ploaia ca sa mai schimbe putin aerul.
CITEȘTI
La povești
RandomPentru ca pana la varsta de 18 ani am plecat urechea in stanga si-n dreapta ca sa descopăr lumea si sa o privesc din mai multe perspective,am ajuns în urma cu 2 ani sa cunosc o persoana cu care am început sa descopăr ca am multe in comun prin interm...