Matthy had zijn ogen nauwelijks kunnen geloven toen zijn telefoon die ochtend begon te trillen. Een bericht van zijn neef Koen, een van de populairste influencers van het moment. Koen stond bekend om zijn energie, zijn vlotte babbel, en de manier waarop hij elke kamer wist te vullen met zijn aanwezigheid. Matthy daarentegen was anders. Hij was wat stiller, vaak in zijn eigen wereld, en had niet zoveel vrienden. Koen wist dat. Daarom had hij Matthy uitgenodigd als zijn plus-one voor een groot evenement van Air Up.
"Matthy, bro, zin om mee te gaan naar een tof event? Air Up event vanavond. Veel influencers, maar ik wil jou graag meenemen als plus één !" had het bericht van Koen geklonken.
Hoewel Matthy de druk voelde, had hij meteen ja gezegd. Hij had tenslotte niet zoveel sociale gelegenheden, en de kans om bij zijn neef te zijn – en om misschien wat nieuwe mensen te ontmoeten – leek hem spannend. Diezelfde avond had hij zich nerveus aangekleed, niet te opvallend, maar toch netjes genoeg om niet uit de toon te vallen.
Toen ze aankwamen bij het event, werd Matthy overweldigd door de sfeer. De ruimte was gevuld met flitsende lichten, muziek, en overal waar hij keek, stonden influencers te lachen, te poseren, en video's op te nemen. Hij voelde zich meteen wat verloren. Maar terwijl hij naast Koen liep, probeerde hij zijn ademhaling onder controle te houden. Hij wist dat hij hier niet echt thuishoorde, maar Koen was altijd vriendelijk en oprecht geweest tegen hem, dus hij vertrouwde erop dat het goed zou komen.
"Hey Matthy, kom even mee, ik stel je voor aan wat vrienden," zei Koen terwijl hij door de menigte manoeuvreerde.
Matthy probeerde zijn aandacht bij Koen te houden, maar zijn ogen werden getrokken naar een jongen verderop in de zaal. Hij was wat kleiner van stuk, met donkerbruin haar dat speels over zijn voorhoofd viel. Er was iets aan hem, iets wat Matthy niet kon beschrijven. Hij had het gevoel dat hij hem al eerder had gezien, maar wist niet waar. Zijn hart sloeg een beetje sneller toen hij zag hoe de jongen lachend met een groep mensen stond te praten.
"Matthy, dit zijn Rutger, Milo en Raoul," onderbrak Koen zijn gedachten, terwijl hij drie jongens naar voren trok. Ze begroetten Matthy vriendelijk. Rutger was groot en had een vlotte babbel, Milo zag er wat stiller uit maar glimlachte vriendelijk, en Raoul had een scherp gevoel voor humor. Ze leken allemaal op hun eigen manier aardig.
"En dit..." Koen draaide zich om en klopte op de schouder van de jongen die Matthy eerder had opgemerkt, "is Robbie."
Robbie draaide zich om en keek Matthy aan. Zijn glimlach was warm en zijn ogen fonkelden. Matthy voelde zijn hart in zijn keel kloppen.
"Hé, leuk je te ontmoeten," zei Robbie, terwijl hij zijn hand uitstak. Zijn stem was zacht, maar duidelijk. Matthy wist niet hoe snel hij de hand moest aannemen.
"Jij ook," mompelde Matthy, een beetje overdonderd door de ontmoeting.
Robbie grinnikte zachtjes. "Je bent hier met Koen, toch? Maak je geen zorgen, we bijten niet."
Matthy kon een glimlach niet onderdrukken en voelde zich opeens iets meer op zijn gemak. Terwijl Koen en zijn vrienden verder praatten, bleef Matthy af en toe naar Robbie kijken. Er was iets aan hem dat hem fascineerde, iets wat hij niet kon plaatsen. Hij hoopte dat dit niet het enige moment was dat hij met hem zou praten die avond.
En misschien, heel misschien, zou dit de start zijn van iets nieuws voor Matthy, een nieuwe kans om niet meer alleen aan de zijlijn te staan, maar om echt deel uit te maken van de wereld die zo ver van hem af leek te staan.
JE LEEST
Mastermind | Mabbie
Fanfiction"What if i told you i'm a mastermind, and now you're mine" Matthy en Robbie leven in twee hele andere werelden, Robbie leeft in een bubbel van influencers. Matthy heeft een simpele baan als medewerker bloedafname in het ziekenhuis. Maar toch, nadat...