FAL 1

156 12 0
                                    

Seorang wanita yang berasal dari Thailand, yang berumur 20 tahun sedang berlari ke sebuah bilik hotel untuk menemui sang kekasih sambil membawa bunga tulip putih.

Clark pintu bilik hotel dibuka, senyuman yang mekar mati apabila melihat orang yang ingin dia lamar sedang bersama dengan lelaki lain.

Bunga yang dibawanya jatuh ke atas lantai, air mata mula mengalir. Sedangkan perempuan dan lelaki itu terkejut dengan kehadiran perempuan itu.

Perempuan itu mendekati kekasihnya  dengan wajah yang kecewa.

Perempuan itu hanya berdiam tanpa berniat ingin menjelaskan hal yang sebenar.

"F..freen..."

"Kau dah nampak kan" potong perempuan itu, lelaki itu memandang kearah perempuan yang berada di sebelahnya.

"Apa semua ni bec, kenapa kau khianati aku" tanya perempuan itu.

"Freen aku nak akhiri semua ni, aku dah bosan dengan kau" kata becky

"Kita bercinta dah lama bec ni balasan kau pada aku" kata freen dengan air matanya.

Becky hanya diam sesaat sebelum memutuskan hubungannya dengan freen.

"Kita akhiri semua freen, kita putus... Maaf" kata Becky walaupun hatinya terlalu berat untuk mengatakan itu.

Freen yang terlalu kecewa mengangguk pasrah lalu dia pergi meninggalkan becky sambil melemparkan kotak yang dia bawa tadi bersama bunga.

Becky terduduk menangis sambil memegang bekas kecil itu.

'Maaf kan aku freen... Hiks... Maafkan aku' Guman Becky dalam hatinya.

FLASHBACK

"I'm back"

Riang becky sambil tersenyum bahagia namun senyuman itu pudar setelah melihat daddynya sedang kesakitan.

"Daddy"

"Bec, pergi naik atas ambil ubat daddy cepat" arah mommy becky, Becky mengangguk lalu dia naik keatas.

Dia mencari ubat

"Jumpa"

Saat dia ingin menutup laci tiba² matanya ternampak satu kertas yang tertera namanya diatas kertas itu.

Tapi nama belakangnya bukan nama Amstrong tapi nama John.

Kerana ingin tahu Becky membuka kertas itu alangkah terkejutnya dia bahawa mengetahui bahawa dia bukan anak Amstrong.

"Bec!!!!" Panggil mommy becky

Becky menutup laci itu lalu dia turun ke bawah sambil membawa ubat dan kertas itu.

Dia memberi ubat itu kepada mommynya tanpa menyedari apa yang becky membawa selain ubat itu.

Setelah daddy makan ubat itu keadaan kembali tenang.

"Terima kasih bec..."

"What is this?" Tanya becky sambil menunjukkan kertas itu.

Mommy dan daddynya saling bertatapan sebelum mommynya ingin menjelaskan.

"Bec... Biar mommy jelaskan dulu sayang" kata mommy becky dengan suara terketar-ketar.

"I ASKED MOMMY WHAT THIS IS?" Tanya becky dengan meninggikan suaranya.

"Kenapa mommy dan daddy tak bagitahu becky pasal ni?" Tanya becky dengan air mata yang menitis.

"Bec mommy minta maaf Hiks... Hiks..."

"Siapa ibu bapa kandung becky?" Tanya becky. Mommy dan daddynya hanya diam.

"Jawab mommy Becky tanya siapa keluarga kandung Becky"

"Kamu anak luar nikah Becky"

Deg

Jantung becky seakan berhenti apabila daddynya memberii diri nya nak luar nikah.

"What do you mean?" Tanya becky.

Daddynya pun menceritakan semua tentang orang tua becky. Becky terkejut apabila mendapat tahu ibu bapanya telah meninggal dunia.

Dan mommy dan daddynya yang menjaganya selama ini.

Kerana kecewa dengan kebenaran itu becky pergi dari rumahnya. Panggilan dari mommynya tidak dihiraukan olehnya.

FLASHBACK END

Keesokan harinya

Sejak kejadian itu becky dan freen saling tidak bertegur.

Bersambung...

TQ 😊

FIRST AND LAST Where stories live. Discover now