FAL 2

78 10 0
                                    

Becky masuk ke dalam biliknya air matanya sedari tadi tidak berhenti mengalir.

Ucap maafnya di dalam hatinya tidak berhenti dari tadi. Dia tahu freen pasti kecewa padanya namun dia lakukan itu kerana dia malu kalau freen tahu bahawa dia anak luar nikah pasti freen jijik dengan dirinya.

Kerana itulah dia terpaksa melakukan ini.

"Maafkan aku sayang, aku tahu kau amat terluka dengan sikap ku... Hubungan kita yang terbina selama 11 tahun sia² begitu saja.. Hiks..'

'Aku tak nak kau malu disebabkan aku bukan anak kandung Amstrong tapi sebaliknya, aku anak luar nikah yang di bela oleh mereka hiks...' kata becky dalam tangisan sambil memegang gambarnya dan freen.

Hari ni adalah hari kelulusan, freen dan becky sudah habis belajar.

"Oii freen lepas ni kau nak buat apa?" Tanya nam.

"Kahwinlah semalam kan freen lamar Becky" jawab Heng.

Freen menggeleng kepala

"Maksud kau?" Tanya nam

"Aku dengan dia tak jadi kahwin" jawab freen

"What!!! Why?" Tanya Heng.

"Dia curang Heng, nam" jawab freen.

Di sisi lain

"Oii bec lepas ni kau nak kerja ke?" Tanya irin

"Kira² macam tulah"

"Untung lah kau kerja dengan daddy sendiri, jadi CEO lah kau lepas ni"

"Tak rin aku tak nak kerja dengan daddy aku, aku akan kerja di tempat lain"

"Kenapa?" Tanya irin.

Becky hanya tersenyum lalu dia pun pergi.

Setelah pulang dari kolej, becky membereskan semua barang² nya.

"Becky kamu nak pergi kemana nak?" Tanya mommy becky apabila melihat becky membawa beg bajunya.

"Becky akan tinggalkan rumah ni" jawab Becky

Mommy Becky menghalang becky daripada meninggalkan rumahnya.

"No bec Mommy merayu tolong jangan tinggalkan mommy, Mommy sayang kan kamu sayang tolong mommy merayu Hiks..." Rayu mommy becky sambil memeluk pinggang Becky agar tidak meninggalkannya.

"I'm sorry mom, bagi becky masa untuk menenangkan fikiran Becky please let me go" kata Becky sambil melepaskan pelukan mommynya.

"No bec please jangan tinggalkan mommy Hiks..."

Becky nekad ingin pergi dari rumah itu, dia sedaya upaya untuk meleraikan pelukan itu dan akhirnya pelukan itu terlerai.

Becky pun melangkah meninggalkan rumah itu.

"Becky!!!" Jerit mommy becky sambil menatap punggung becky yang sudah menjauh.

'I'm sorry mom' Guman becky sambil mengelap air matanya yang mengalir dari tadi.

Sebulan kemudian

POV FREEN

Hari yang aku tunggu akhirnya tiba aku akan diperkenalkan oleh papa ku kepada pekerjanya di syarikat miliknya.

"Mulai daripada hari ini freen sarocha chankimha akan mengambil alih menjadi CEO di syarikat FSC company" ucap papa ku, semua pekerja menepuk tangan.

Aku tersenyum sambil memperkenalkan namaku. Semua pekerja menerima ku dengan ramah dan aku gembira akan itu.

Papa ku membawa ku ruang ku dimana ada nama ku tertera di depan pintu bilik ku. Aku tersenyum lalu kami berdua masuk sambil bergelak ketawa.

Tiba² ada orang mengetuk pintu bilik ku

Tok

Tok

Papa ku menyuruh orang itu masuk dan masuk lah seorang lelaki kacak. Dia menghampiri aku dan papaku.

"Freen papa nak kenal kan ni rat"

Papa ku mengenalkan dengan lelaki itu, lelaki itu tersenyum dan aku turut membalas senyumannya.

Seminggu kemudian hubungan aku dengan rat semakin rapat dan kini aku sudah bertunang dengannya.

Bersambung...
TQ 😊

FIRST AND LAST Where stories live. Discover now