"Untuk apa kau datang freen, kalau hanya luka yang kau berikan pada aku" kata Becky dengan air mata yang mengalir.
Freen hanya diam
"Bukan aku yang lukakan kau bec tapi kau yang lukakan hati aku, kau yang curang belakang aku" kata freen
"Kalau kau tahu aku curang kenapa kau masih nak ganggu aku, aku dah lepaskan kau.... Kau dah ada pengganti aku freen sedangkan aku Hiks.... Hiks..." Kata Becky dengan tangisan.
Freen turut menitiskan air matanya lalu dia memeluk becky.
"Aku minta maaf bec" ucap freen sambil mengusap belakang Becky.
"Aku tak sanggup lagi freen aku dah tak kuat Hiks... Hiks..." Kata Becky
"Kau bagitahu aku bec apa alasan kau buat semua ni, please jujur dengan aku" kata freen.
Becky melepaskan pelukan itu dia berhenti dari menangis.
"Aku belum siap untuk bercerita pada kau, pergi lah balik aku nak tidur" kata Becky dingin.
Freen hanya menarik nafasnya lalu dia keluar dari kedai.
Freen masuk ke dalam kereta tanpa berniat ingin pulang kerumah. Dia ingin berada disitu untuk memantau Becky.
Selagi becky tidak memberitahunya selagi tu dia akan berada di situ walaupun dia sudah tahu alasan becky.
'Aku takkan pergi selagi kau tak bagitahu aku bec' Guman freen tidak mengambil masa yang lama dia pun terlelap.
Keesokan paginya
Seperti biasa irin akan datang ke kedai untuk menghantar makanan kepada becky.
Ting
"Morning bec" ucap irin sambil mendekati Becky dengan bungkusan di tangannya.
"Nah, mee goreng dan teh panas"
"Thanks Rin, kau dah bantu aku"
"Tapi penat juga setiap hari aku kena hantar kan makanan untuk kau, jarak Chiang mai ke bengkok mengambil masa 1 jam juga" kata irin
"Tapi aku bagi je duit minyak untuk kau kan" kata Becky sambil membuka bungkusan makanan.
"Ya memang lah, thanks lah sebab sudi bagi duit untuk aku isi minyak motor, by the way kereta siapa dekat luar?"
Tanya irin, becky mengerutkan dahinya.
'Kereta?' Guman Becky.
"Oiii aku tanya kau ni boleh pula termenung kau ya"
Jerit irin apabila becky tidak menjawab pertanyaannya kerana becky sedang termenung.
"Aish... Mungkin ada orang baru berpindah kot sekitar sini" kata Becky
"Tapi kereta tu macam pernah aku nampak tapi aku tak ingat dekat mana" kata irin sambil meletakkan jarinya di dagu seperti sedang mengingatkan siapa pemilik kereta itu.
Becky hanya diam sambil menyuap makanan ke dalam mulutnya. Saat dia ingin menyuap makanan ke dalam mulut kedua kali, irin mengejutkan dia hingga dia tersedak kerana kawannya menepuk bahunya kuat.
"Haaa aku dah ingat"
Pap
Uhuk uhuk uhuk
"Kau ni dah kenapa? Kena rasuk"
Marah becky lalu dia meminum air teh panas.
"Sorry² aku baru ingat kereta tu milik freen kan" kata irin, becky hanya diam.
"Entah ya lah kot" balas becky singkat.
"Tapi dari mana dia tahu kau ada dekat sini?" Tanya irin.
Becky hanya diam sambil menikmati mee goreng.
Becky membersihkan meja makan lalu dia pun pergi kearah pintu untuk membuka kedai.
POV IRIN
Setelah aku selesai menemani becky makan aku keluar dari kedai bunga miliknya untuk pulang.
Baru saja aku hendak memakai helmet ada seorang perempuan memanggil namaku,
"Irin"
Aku menoleh kearahnya dan aku sedikit shock rupanya orang yang memanggil aku tu adalah freen.
Bersambung...
TQ 😊
YOU ARE READING
FIRST AND LAST
RomanceBecky dan freen telah menjalin hubungan cinta selama 11 tahun namun disaat freen ingin melamar Becky betapa hancurnya hatinya melihat becky sedang berselingkuh di belakangnya.