Παραβιάζοντας το υποσυνείδητο

1 0 0
                                    

### Κεφάλαιο 4: Παραβιάζοντας τις Πόρτες του Υποσυνείδητου – Πώς να Πάρουμε τον Έλεγχο

Το υποσυνείδητό μας λειτουργεί αδιάκοπα στο παρασκήνιο, διαμορφώνοντας τις σκέψεις, τις επιθυμίες και τις αντιδράσεις μας. Παράγει σκέψεις που συχνά φαίνονται αυθόρμητες, χωρίς προειδοποίηση, και μπορεί να μας οδηγήσει σε αποφάσεις ή συναισθήματα που δεν είναι πάντα ευπρόσδεκτα. Όμως, παρόλο που το υποσυνείδητο φαίνεται αόρατο και ανεξέλεγκτο, μπορούμε να μάθουμε πώς να παραβιάσουμε τις "πόρτες" του και να αποκτήσουμε έλεγχο, προτού οι σκέψεις και οι παρορμήσεις του αρχίσουν να μας κατακλύζουν.

#### Η Κατανόηση της Γλώσσας του Υποσυνείδητου

Το πρώτο βήμα για να πάρουμε τον έλεγχο του υποσυνείδητου είναι να κατανοήσουμε τη γλώσσα με την οποία επικοινωνεί. Το υποσυνείδητο δεν σκέφτεται με λέξεις και λογική, όπως το συνειδητό μέρος του νου μας. Αντίθετα, χρησιμοποιεί σύμβολα, εικόνες, συναισθήματα και παρορμήσεις. Εμφανίζεται στα όνειρά μας, στις αυθόρμητες σκέψεις μας, ή ακόμα και στους ανεξήγητους φόβους ή επιθυμίες μας. Μαθαίνοντας να αναγνωρίζουμε πότε το υποσυνείδητο προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί μας, μπορούμε να είμαστε σε θέση να το "συλλάβουμε" προτού πάρει τα ηνία.

Ένας τρόπος για να το πετύχουμε αυτό είναι να εξασκηθούμε στη συνειδητή παρατήρηση των σκέψεων μας, ιδιαίτερα αυτών που εμφανίζονται ξαφνικά. Όταν μια σκέψη, επιθυμία ή φόβος εμφανίζεται χωρίς εμφανή λόγο, είναι σημαντικό να σταματήσουμε και να ρωτήσουμε: "Από πού προέρχεται αυτή η σκέψη; Είναι κάτι που πραγματικά θέλω, ή είναι το αποτέλεσμα κάποιας παλιάς εμπειρίας ή φόβου που κουβαλώ χωρίς να το συνειδητοποιώ;"

#### Η Εξάσκηση της Επίγνωσης

Η επίγνωση, ή αλλιώς mindfulness, είναι ένα ισχυρό εργαλείο που μας επιτρέπει να έχουμε πιο άμεση επαφή με τις διεργασίες του νου μας. Μέσω της επίγνωσης, μπορούμε να παρατηρήσουμε τις σκέψεις μας χωρίς να ταυτιζόμαστε μαζί τους. Αυτό σημαίνει ότι, αντί να παρασυρθούμε από μια ανεπιθύμητη σκέψη ή συναίσθημα, μπορούμε να το δούμε όπως είναι – ένα προϊόν του υποσυνείδητου – και να το αφήσουμε να περάσει χωρίς να το αφήσουμε να μας ελέγξει.

Όταν εκπαιδεύουμε τον νου μας να παρατηρεί χωρίς κρίση ή αντίδραση, αρχίζουμε να έχουμε μεγαλύτερη απόσταση από τις αυθόρμητες παρορμήσεις και επιθυμίες που παράγει το υποσυνείδητο. Με τον καιρό, μπορούμε να εντοπίζουμε πιο γρήγορα τις σκέψεις που δεν θέλουμε και να τις αναγνωρίζουμε ως υποσυνείδητα μοτίβα, χωρίς να τους επιτρέπουμε να καθορίζουν τις αποφάσεις μας.

Ψυχόδραμα και Παρελθόν Where stories live. Discover now