Ξεπερνώντας τα Όρια

1 0 0
                                    

### Κεφάλαιο 6: Είμαστε Πραγματικά Ικανοί να Πραγματοποιήσουμε το Αδύνατο;

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλούς είναι κατά πόσο είμαστε ικανοί ως άνθρωποι να πραγματοποιήσουμε κάτι που, συνειδητά, θεωρούμε αδύνατο. Μπορούμε να υλοποιήσουμε μια κατάσταση για την οποία είμαστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να το πετύχουμε; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι πιο σύνθετη από όσο φαίνεται, γιατί αγγίζει βαθιά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν ο νους και οι πεποιθήσεις μας.

#### Οι Περιορισμοί του Συνειδητού Νου

Η συνειδητή σκέψη βασίζεται κατά κύριο λόγο στη λογική, στην ανάλυση και στις πεποιθήσεις που έχουμε διαμορφώσει μέσω της εκπαίδευσης, των εμπειριών και της κοινωνικής επιρροής. Αν κάτι φαίνεται εκτός των δυνατοτήτων μας ή πέρα από τις φυσικές ή κοινωνικές συνθήκες, ο συνειδητός νους συχνά το απορρίπτει ως αδύνατο.

Αυτό που κάνει την κατάσταση ακόμη πιο περίπλοκη είναι ότι ο συνειδητός νους δεν λειτουργεί ανεξάρτητα. Οι σκέψεις και οι πεποιθήσεις μας διαμορφώνονται από βαθύτερα επίπεδα του νου μας, όπως το υποσυνείδητο, και από τους ασυνείδητους περιορισμούς που θέτουμε στον εαυτό μας χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε.

Όταν κάποιος λέει «είμαι σίγουρος ότι δεν μπορώ να το κάνω», αυτή η πεποίθηση δεν προέρχεται πάντα από μια αντικειμενική αλήθεια ή φυσικούς περιορισμούς. Αντίθετα, βασίζεται στο πώς έχουμε διαμορφώσει τις αντιλήψεις μας για τις δυνατότητες και τους περιορισμούς μας.

#### Το Υποσυνείδητο και οι Πεποιθήσεις Μας

Το υποσυνείδητο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο πώς αντιμετωπίζουμε τα όρια μας και την πίστη στις ικανότητές μας. Αν το υποσυνείδητο είναι γεμάτο με πεποιθήσεις που λένε «δεν μπορώ», «αυτό είναι αδύνατο» ή «δεν αξίζω να το καταφέρω», τότε είναι πολύ δύσκολο για εμάς να πετύχουμε κάτι που αντιτίθεται σε αυτές τις πεποιθήσεις, ακόμη και αν στην πραγματικότητα οι δυνατότητές μας είναι μεγαλύτερες.

Η δύναμη του υποσυνείδητου είναι τέτοια που, αν το πιστεύει, θα διαμορφώσει τις πράξεις μας ώστε να επιβεβαιώνει την πεποίθηση αυτή. Έτσι, αν βαθιά μέσα μας πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι, θα αναπτύξουμε συμπεριφορές και στάσεις που μας εμποδίζουν από το να το πετύχουμε. Μπορεί να αποφεύγουμε τις απαραίτητες ενέργειες, να χάνουμε το κίνητρο ή να βλέπουμε εμπόδια που δεν υπάρχουν πραγματικά.

Ψυχόδραμα και Παρελθόν Où les histoires vivent. Découvrez maintenant