Let's go dinner!

137 15 0
                                    

"Maaf aku terlambat" ucap Rose dengan wajahnya yang sedikit menunduk "Kau tidak bisa baca jam kah? Ini sudah pukul berapa dan kau baru tiba hah?!" Bentak seorang atasannya yang merupakan seorang wanita.

Ya dialah wanita yang tidak senang dengan kehadiran Roseanne sejak pertama kali ia mula bekerja di situ.

"Maafkan saya" mohon Rose kepada wanita itu. Rose sedikit takut terhadapnya kerana ia sedar bahawa wanita itu tidak berapa suka dengan kehadirannya itu sejak mula lagi. "Ada apa ribut2 pagi2 ini?" Seorang lelaki datang untuk menenangkan keadaan dan cuba teka siapa itu.. Ya Justin! Eh Tuan Jeon maksudku

Semua yang berada di situ terkejut dengan kehadiran lelaki itu.
"Ah selamat pagi Tuan Jeon" ucap atasannya Rose sambil membungkukkan dirinya, semua yang di situ ikut membungkukkan diri kepada lelaki itu.

"Apa yang berlaku disini?" Tanya Justin sekali lagi tapi kali ini sambil  mengangkat sebelah alisnya. "Dia datang lewat, jadi aku menasihatinya agar dia lebih berdisiplin dan menetapi masa Tuan!" Balas atasan yang tadi.

Justin hanya mengangguk saja lalu berucap "Roseanne, kamu ke ruangan saya" lalu Justin meninggalkan ruangan itu.

"Huhh" Rose mengeluh. "Kau tunggu apa, pergi sana!" ucap atasannya itu. Rose lalu tersedar dan cepat2 bergegas mengikuti Justin.

__

"Hey, Justin tunggu aku!" Teriak Rose. Orang2 di sekitar itu semua memandang ke arah Roseanne. Rose yang rasa diperhati pun tersedar.

"Maksudku, Tuan Jeon!".

"Ish Roseanne kau iniiii" ujarnya dalam hati. Rose sangat malu dengan apa yang dia teriakkan tadi, dengan cepat dia mengejar Justin sambil menutup2 mukanya.

Di dalam lif..
"Hey justinnnn" rengek Rose sambil melingkari lengan lelaki itu. Justin memandang ke arah Rose "Hm kenapa sayang?" Tanyanya sambil mengusai lembut rambut blonde gadis itu. "Kau yang kenapa, kenapa memanggilku ke ruanganmu. Kau tau kan aku masih banyak kerja!" Ucap gadis itu lalu mencubit lengan Justin.

Justin tersenyum ke arah Rose lalu memeluk pinggang kecil gadis itu dan mendekati ke arah telinga Rose dan membisikkan sesuatu.

"HAH???!" Teriak gadis itu. Justin hanya tertawa melihat reaksi Rose.

Tingg
Pintu lif terbuka
Justin keluar dari lif manakala Roseanne masih mematung di tempatnya, justin yang menyedari itu melihatnya pelik.

"Kau tak mau keluar?" Tanya Justin. Rose tersedar dari lamunannya lalu cepat2 menekan tombol di lif tersebut sambil teriak "GAK, GAK MAUUU!!!" Fuhh nasibnya baik, pintu lif itu tertutup dengan sangat cepat. Nasibnya sangat baik hari ini.

Rose kembali ke ruangannya sambil bersenandung kecil, rakan kerjanya yang menyedari itu bingung. Bukannya gadis ini habis pulang dari ruangan Tuan Jeon, kenapa kelihatan senang sekali..

"Roseanne kau kenapa kelihatan begitu senang, bukankah kau dari ruangan Tuan Jeon dan dimarahi kerana lewat?" Tanya rakannya itu

"Eoh aku tidak ke ruangan nya pun" jawab Rose dengan santai. Rakannya bingung lalu hanya mengangkat bahunya.

"Oh ya Roseanne, atasan menyuruh kau agar mewakili mesyuarat kali ini, manager Park masih cuti harini" ucap rakannya itu lagi. "Kenapa tidak dia saja yang mewakili?" Tanya Rose

"Dia harus keluar bertemu seseorang"

Rose mengangguk mengerti lalu menyetujui dan kembali ke tempatnya
__

Di ruangan Justin..
Tok tokk ttok. Pintu ruangan Justin diketuk

"Masuk!" Ucap Justin dari dalam ruangannya.

"Tuan ini berkas yang kau minta dariku dan mesyuarat akan bermula pukul 4 petang ini" ujar assistantnya. Justin menerima huluran berkas dari assistantnya lalu membelek2nya.

"Cepatkan mesyuarat ke jam 3, aku harus pulang awal hari ini." Perintah Justin. "Baiklah" lalu dia berlalu pergi.

Justin mengambil telefon dari saku celananya lalu menelefon seseorang.

"Halo sayang" ucapnya

"Hai Justin, kenapa kau tidak membalas pesanku kemarin" balas Lisa di seberang telefon itu. "Maaf aku terlalu banyak kerja yang harus dilakukan" ucap Justin

"Kau mau makan malam bersamaku?" Tanya justin.

"Ah maafkan aku beb, aku ada hal"

"Oh yasudah aku ngerti, dahh" balas Justin, Justin mematikan panggilan lalu memandang ke arah jam yang sudah menunjukkan jam 2 lebih. Dia pun bangun untuk meninggalkan ruangannya ke bilik mesyuarat.

4.15 p.m.
Mesyuarat tadi sudah tamat. Kini Justin masih duduk di kerusi yang terdapat ruang mesyuarat tersebut, dia sedang memandang ke arah Roseanne yang masih membereskan peralatannya.

Di ruangan tersebut masih terdapat beberapa orang yang belum keluar termasuklah Rose dan Justin. Satu demi satu mulai keluar dari situ dan kini hanya tersisa Justin dan Rose, Justin masih menatap Rose sejak tadi hingga Rose kini menyadarinya.

"What?" Tanya Rose

"Kau mau teman aku makan malam ini?" Tanya Justin. "Emm biarkan aku pikir dulu" balas Rose sambil bangun dari kerusinya.

Rose berjalan perlahan ke arah Justin, setibanya di hadapan Justin dia mendudukkan dirinya dia atas peha Justin lalu mengelus rahang Justin.

Justin yang terangsang dengan perbuatan Rose pun langsung menarik tengkuk Rose dan melayangkan ciuman ke bibirnya. Ciuman tersebut makin panas apabila Rose sudah membalasnya dan hingga akhirnya Rose tersadar bahawa mereka masih di ruang mesyuarat.

Rose menolak dada Justin agar Justin memberhentikan ciuman tersebut.

Rose bangun dari duduknya sambil membenarkan pakaiannya yang berantakan gara2 si Justin.

"Aku pergi dulu" ucap Rose dan berlalu keluar dari ruangan tersebut. Justin hanya menatap kepergian Rose dan setelah itu berlalu keluar juga.

__

Rose POV
"Sikit lagi lalu aku bisa pulang tidur" ucapnya dalam hati.

Ya kini dia sedang sibuk mengerjakan laporan.

Ting!
Telefon bimbitnya bergetar menandakan bahawa ada orang yang menghantar mesej kepadanya.
Dia mengambil telefon tersebut dan lalu melihat siapa yang menghantar mesej, rupanya si Justin.

Dia membuka telefon untuk melihat isi mesej tersebut.

💬
Justin
Kau sudah memikirkannya sayang?

Rose
Tentang apa?

Justin
Makan malam kita

Rose
Aku mau, aku sungguh lapar
sekarang. Kau harus belanja aku makan
malam ya ya🥺

Justin
Iyaa sayang, cepatlah turun ke lobby
aku menunggu mu di sini.

Rose
Jangan di lobby, nanti orang2 pada curiga.
Sebaiknya di tempat parkir saja.

Justin
Cepatlah atau kau yang akan menjadi
makan malamku😋
Seen

__















Votenya? 👉🏻👈🏻
Btw Thanks #3!! 💋

I CHOOSE HER!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang