"Mr Henry, " Kening Henry ternaik seraya memalingkan kepalanya bersemuka bersama Raymond.
Semua yang turut serta dalam ruang mesyuarat serentak berpaling ke arah Raymond. Perbincangan mereka terhenti sejenak.
"Excuse me everyone, give me a second. " Pinta Henry lalu bangun dari duduk diikuti bersama Raymond di belakang. Mereka berdua meminta diri untuk keluar dari bilik mesyuarat disebabkan ada perkara mustahak yang ingin disampaikan oleh Raymond.
"Talk," Tegas Henry sebaik saja keluar dari ruang mesyuarat.
"Alxender was the culprit behind the case that got Miss Adeline almost got killed by Fawwaz. He paid him after he knew that he was obsessed and wanted to do revenge towards Miss Adeline before. " Perlahan nada Raymond berbisik.
Membulat terus bebola mata Henry mendengarnya.
"That bastard never tired of it... " Gumam Henry.
"Send him a warning. He's worser than an animal. He doesn't seem like he's a human anymore as he doesn't even care about his own daughter." Arah Henry ringkas.
Raymond mengangguk patuh.
"I'll take care of him, Mr Henry. Sorry to disturb you once again. "
Hendak sahaja Raymond ingin mengorak langkah berlalu dari sana, tiba-tiba namanya diseru kembali membuatkan langkahnya terhenti.
Raymond berpaling ke belakang kembali.
"Have you heard about Andrea's case in the news? " Raymond mengangguk.
"Yes, the news was all over the social platforms. Don't worry, I am still working on it. As soon as I find out who was behind it, I'll inform you. By the way, she is now heading to the TV Media as they were inviting her to come there and give them an explanation about the news that has gotten her into trouble. I've sent the others to keep an eye on her, you got my words Master. "
Henry mengangguk lega.
"Alright, make sure she doesn't lost again. Find the culprit no matter what happens. It's gotten more worse day by day after the death of Fawwaz. If my instinct is right, Alexander might be the one who made this up. "
"As your order, Mr Henry. " Patuh Raymond.
Sebekas pop corn dicapai lantas disuakan ke dalam mulut sambil tekun melihat rancangan tv yang memaparkan dirinya.
Sedang tekun dia melihat dirinya di skrin tersebut, tiba-tiba saja bunyi deringan menyentakkan dirinya. Pandangan beralih seiring iPhone digapai.
Panggilan diangkat.
"What do you want? " Dingin nada Andrea bersuara.
"Kau... jap, kau ada kembar ke? Asal aku nampak ada muka iras kau dekat laman media ni. Penuh. Dekat rancangan tv pun ada. Ke engkau..." Andrea menggolekkan bebola matanya ke atas. Kacau aje!
"Indeed, you're not mistaken. That's me. The cunning woman who was in the tv shows was me, so be proud at least. " Dengan bangganya Andrea memintas. Rambut dikibas ke belakang sambil menarik senyuman senget.
"Ewah engkau! Berlagak kau, ye? Memang taklah aku bangga dapat majikan sombong tak bertempat macam kau!" Dari hujung talian, sedas ayat dilemparkan oleh Iskandar.
Dek tidak terima hujatan selamba Iskandar, sebekas bijirin jagung diletakkan ke tepi. Kasar.
"Hei! Yang cantik sopan macam ni you kata sombong tak bertempat?! That is prioritizing my own perspective, not being an arrogant! In fact, it's better to be called as an arrogant than being such a love bombing who always thinks themselves is the righteous person in the world!! " Sedas Andrea membalas. Ikutkan, jika lelaki itu kembali membalas ayatnya, Andrea akan mulakan sesi bertikam lidah sehingga Iskandar mengaku kalah.
YOU ARE READING
Bunga Terakhir, Arffa Khalisa
RomanceAndrea Adeline | Iskandar Rafanza { Inspired by song. Bunga Terakhir by Afgan} FULL SINOPSIS DALAM CHAPTER! SILA BUKAK "SINOPSIS PENUH" *Milik @elara_aeris serta merta.