Recensie - Hof van Mist en Woede

7 1 2
                                    

Titel: Hof van Mist en Woede

Deel: 2/5

Serietitel: Hof van Doorns en Rozen

Auteur: Sarah J. Maas

Genre: Fantasy

Uitgeverij: Uitgeverij Uniekboek | Het Spectrum

Let op, deze recensie kan spoilers bevatten als je het eerste deel Hof van Doorns en Rozen nog niet hebt gelezen!

Waar in het eerste deel Feyre nogal naïef over kan komen, is daar niets van te merken in het tweede deel. Feyre heeft de toestand overleefd, en is door de samenkomst van de Edelheren met hun krachten weer tot leven gewekt, als Hoge Fae. Omdat ze de vloek heeft verbroken, wordt ze de vloekverbreker genoemd. En is ze de held van het volk.

In het tweede deel blijkt haar vijand haar mate te zijn, iets dat ze niet kan verdragen in eerste instantie. Maar als Tamlin – de persoon wie haar als eerste gered heeft en op wie ze als mens verliefd was geworden haar meer en meer opsluit, terwijl ze dat niet wil, is haar mate er om haar te redden. Hoewel via een omweg, en ze besluit bij hem te blijven. Beetje bij beetje herstelt ze. En ik moet bekennen dat het boek een onverwachte plottwist heeft. Een plottwist, waarvan je al snel weet dat Feyre uiteindelijk toch terug zal raken bij haar mate.

Net zoals in het eerste deel heeft Sarah J. Maas een fijne schrijfstijl. Hoewel er minder spannende dingen gebeuren en sommige delen toch wel een beetje saai zijn, wordt dat met humor goed gemaakt. En ook dat de mate-relatie steeds beter wordt. Hoewel Feyre haar gaven moet trainen en we dit ook wel een beetje meekrijgen, vind ik het toch wel jammer dat het niet uitgebreid beschreven wordt hoe ze precies haar nieuwe ontwikkelde gaves leert beheersen.

Maar net als het een beetje saai begint te worden omdat er niks gebeurt en je als lezer het boek aan de kant wil leggen, weet Sarah de perfecte timing te vinden om het toch weer spannend te maken midden in het verhaal. En ze eindigt met een spannend stuk, wat mij heel nieuwsgierig maakt naar het derde deel van de serie. Ik ben immers benieuwd of Feyre het lukt om niet alleen goed te spioneren voor haar mate, maar ook de man weet te vernietigen die haar bedrogen heeft.

Het volgende boek dat gelezen en gerecenseerd gaat worden, is Hof van Vleugels en Verwoesting door Sarah J. Maas


RecensiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu