Recensie - Perfecte Resten

3 0 0
                                    

Titel: Perfecte Resten

Deel: 1/7

Serietitel: D. J. Callanach

Auteur: Helen Fields

Genre: Thriller

Uitgeverij: Ambo Anthos

Het boek begint spannend met een moment waarbij een moordenaar een lichaam in brand steekt op een verlaten plek die hoewel zichtbaar, niet snel te benaderen is. Daarmee pakt Helen de lezer meteen bij de kladde, want wie de dader is en zo denkt is nog even een mysterie. Na het eerste hoofdstuk kom je ineens een hoofdstuk te lezen van een rechercheur die de leiding krijgt een team die diezelfde moord moet oplossen.

Wat ik echter jammer vind, is dat vlak daarna Helen meteen prijsgeeft wie de mysterieuze moordenaar is. Wat zijn plannen zijn en ook wat hij allemaal doet wordt meteen prijsgegeven. Dit haalt jammer genoeg het mysterieuze van de dader meteen weg en dat is erg jammer.

Maar net als je denkt dat Hellen het niet meer spannend kan houden, kan ze dat wel. Jij als lezer weet misschien alles al, maar niet hoe rechercheur Callan en zijn collega's uiteindelijk de geschokte waarheid ontdekken. Helen zorgt er perfect voor dat je ondanks dat je al weet wie de dader is en waar de ontvoerde vrouwen zijn (en dat de resten van de doodgewaande vrouwen overduidelijk niet bij de echte vermoorde vrouwen horen), dat je toch wil weten hoe Callanach achter de waarheid komt.

Helen beschrijft precies genoeg details om je mee te slepen in het verhaal, en ondanks het verraden wie de dader is en wat er echt met de vrouwen is gebeurd, houdt ze je geboeid. Misschien is het niet handig om op dezelfde wijze een verhaal te schrijven, zeker niet als je het spannend wil houden, maar ik denk wel dat ik het de moeite waard vind om de andere delen van deze serie te lezen.

Het volgende boek dat gelezen en gerecenseerd gaat worden, is De Bronzen Stad geschreven door S.A. Chakraborty.


Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Nov 14 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

RecensiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu