Evelinas perspektiv:
-Tja Evve! Ropar Victor.
-Heej!
-Anton, Danne, Lina och Wendela undrar om vi vill göra något med dom. Är du på? Frågar han och pillar på något i sin hjälm.
-Aa absolut! Är dom vid fotbollsplanen? Frågar jag.
-Ja eller dom sa att dom skulle dit.
-Okej jag ska bara springa in och hämta mina nycklar till moppen! Säger jag och vänder mig om.
-Nej det är chill åk med mig! Säger Victor.Jag ler mot honom men springer till min moppe för att ta min egna hjälm. Jag klättrar upp bakom honom och han börjar köra mot fotbollsplanen. Vi alla spelar fotboll så det är inte så skumt att vi hänger där. Vi kom fram och dom andra var redan där.
-Evvvvveeeeeee! Skriker Wendela och kramar mig.
-Weeeeennnndyyyyy! As bra kört på matchen idag! Säger jag.
-Hej vi finns också här! Säger Danne från marken.
-Hej på er också!
-Ey vad ska vi göra? Frågar Victor.
-Jag vet inte? Men kanske typ dra till klippan? Säger Anton.Vi alla tycker det låter bra så vi rör oss mot mopparna. Danne och Wendela åker tillsammans, Anton och Lina, jag och Victor. Wendela är tsm med Danne samma med Anton och Lina. Jag och Victor är inte tsm men det är inte långt kvar tills vi förmodligen blir det. Jag går in på TikTok och byter till mitt privata konto. Jag väljer något ljud och filmar mig och Victor medan vi åker. Jag lägger ut den helt bortglömt att mina brorsor följer kontot. Jag lägger bort mobilen och så småningom kommer vi fram. Vi går mot klippan och några andra sällskap sitter där. Vi sätter oss någonstans och pratar. Anton hade med sig snus och dricka som han snott från sin storasyster. Fan va najs att ha en storasyster som är chill, istället är jag fast med tre brorsor.
Vi skicka runt petflaskan mellan oss. Jag drack lite men jag var inte på något direkt humör för snus och dricka egentligen. Vi satt här tills klockan var 00:23 och jag hade missade samtal från Theo, Lucas, Rasmus och pappa.-Viiiictoooor! Du vill inte skjutsa hem mig? Frågar jag.
-Aa absolut kom så kör vi.
-Taaaaack! Säger jag och reser mig.Vi sa hejdå till allihopa och han körde hem mig. Jag frös om benen så jag flytta mig närmare Victor för att försöka få lite värme från honom. Vi stanna utanför häcken vid mitt hus. Och jag klev av. Jag tog av mig hjälmen och borsta mitt hår med händerna lite.
-Hejdå då! Säger jag och kollar på Victor.
-Hejdå! Säger han och tar av sin hjälm. Jag krama om honom och vände mig om för att gå.
-Evve vänta!
-Ja?Sen hände det som gjorde att mitt hjärta tog ett glädjeskutt. Victor pressade sina läppar mot mina och ställde sig upp. Jag la händerna i hans hår och han runt min midja. Vi drog ifrån och sa hejdå en gång till. Påvägen in gick jag till min moppe och la hjälmen på styret. Lamporna på nedervåningen var släckta vilket inte är så skumt för klockan är 00:42. Jag undrar om någon är vaken men jag orkar inte gå till andra sidan huset för att kolla om lampan i mamma och pappas rum är tänd eller om lamporna i källaren är tända. Jag låste upp dörren till huset och klev in. Det var relativt tyst så jag försökte hålla mig lite tyst medan jag tog av mig skorna. När jag fått av mina skor gick jag till köket för att ta med ett glas vatten för jag blir typ alltid törstig på natten.
-Evelina? Säger en manlig röst i mörkret.
-Vaaaaa? Skrek jag till och nästa sekund tändes en lampa i köket.
-Shit vad du skräms! Fortsätter jag frustrerad. I mörkret satt pappa.
-Varför kommer du hem såhär sent? Frågar pappa.
-Jag har ju vart med kompisar?
-Vad fan gjorde du med Victor?! Säger någon bakifrån. Eller ja någon och någon rättare sagt golden boy Lucas.
-Oh shit hur visste du att jag var med honom?
Efter några sekunder hade Lucas mobilen i handen och visade tiktoken.
-Justeeee ni följer ju det kontot ja..
-Vem är Victor? Frågar pappa förbryllad vid köksön.
-En kille i min parallellklass! Vi är inte tillsammans och vi var inte själva! Säger jag i försvar.
-Skit snack! Suckar Lucas.
-Nej det är ju sant! Säger jag argt.
Nästa sekund hänger jag på Lucas axel påväg uppför trappan till mitt rum.
-Jag hatar att vara yngst! Fnyser jag hängandes på axeln.Lucas sätter ner mig och lämnar mig ensam. Jag går till mitt badrum och tvättar bort sminket. Jag gick sen tillbaka till mitt rum och bytte till pyjamas. Jag kröp ner under täcket och skrolla på min mobil. Efter ett tag blev jag trött så jag la bort mobilen och somnade på en gång.
Hihihi ett till kapitel!!! Ni har väll inte glömt bort att kolla in min kompis @dansaineonhovah böcker som förövrigt är sjukt bra! Puss på er😘
YOU ARE READING
Bergvall systern
FanfictionDenna bok handlar om familj Bergvall. Dom har egentligen ingen syster men i denna bok har dom det. Hoppas ni gillar den.