Rasmus o Evelina

8 1 0
                                    

Rasmus perspektiv:

Jag fick höra från några vänner att det hade varit alkohol där. Sen typ också att Vincent strulat med min syrra. Och typ att det blivit slagsmål???? Jag vet inte när Evve kom hem så jag vet inte heller om hon hann se slagsmålet.  Jag vill inte säga något till Lucas och Theo för dom kommer kasta massa frågor och sen kommer vi bara börja jiddra och palla det. Jag tror att Lucas och Theo är på träning, Evve borde vara hemma och jag är med kompisar.

-Och sen typ du vet Elliot? Han typ tryckte ner han andra killens huvud i golvet! Sa en av mina kompisar. Dom återberättade allt från gårdagen.
-Eyy Rasse din mobil plingar fett mycket stäng av ljudet, säger Gabbe.

Jag tog min mobil och vände upp skärmen. "Evve💓" lös upp på skärmen. Jag klickade på snapen.
Snap konvo
Evelina: Kan vi snacka imorn? Ska vara med kompisar.
Rasmus: Aa men vem ska du vara mä?
Lämnad på öppnat

-Ey boys jag måste dra hem! säger jag o reser mig.
-Vad händer? Frågar Jakob.
-Evve skrev att hon skulle vara med en kompis, jag fråga henne vem o hon lämna på öppnat. Svarar jag.
-Jävlar tänk om hon ska träffa någon speciell.. säger Noah.

Vi alla drog ut ur Noahs hus och satte oss på våra moppar. Asså jag Lucas o Theo är ganska beskyddande och våra kompisar vet det och dom som växt upp med oss och Evve har också blivit lite beskyddande så att dom fick följa med var inget snack om saken.

Evelinas perspektiv:

Olle, Vincent och Leon undra om jag ville hänga med dom och jag sa ja. Jag la det sista av sminket innan jag bytte om till ett par jeansshorts med en gul volang topp. Jag borsta igenom mitt hår lite snabbt. Jag behövde inte fixa det så mycket för det är liksom naturligt platt. Jag tog min mobil och mina AirPods. Jag sprang nerför trappan och drog på mina golden goose skor. Innan jag drog gick jag ut i köket. Jag öppna kylskåpet och tog ut en Celsius. När jag stängt kylskåpet hörde jag dörren öppnas.

-Hallå?! Evve har du dragit! Hör jag Rasmus ropa från hallen.
-Jag ska dra nu, svarar jag och går ut i hallen.
I hallen möts jag av Rasmus, Gabbe, Jakob, Noah, Oskar och Morris.
-Tja! säger dom.
-Oj hej på er! Svarar jag och försöker pressa mig förbi allihopa. Jag blir stoppad av två armar dock.
-Ehhh Gabbe, Noah kan jag få komma förbi? Frågar jag och försöker ta mig igenom en än gång. Gabbe puttar dock på min axel så jag står vänd mot Rasmus.
-Evelina vilka ska du träffa? Frågar Rasmus och kollar rakt på mig.

Jag vänder mig om snabbt och försöker ta mig ut ur huset. Denna gång känner jag hur mina fötter plötsligt lyfter den marken när jag ska ta mig ut ur huset. Jag vänder huvudet och ser att Oskar håller mig ovanför marken. Han snurrar runt och sätter ner mig framför Rasmus.

-Vem Evelina? Säger Rasmus och kliver ett steg närmare.
-Ehmmm..ja....joo, stammar jag.

Jag känner  Rasmus och Morris blickar bränna mot mitt ansikte och resten i min nacke. Jag känner efter nycklarna i min ficka och tar ett djupt andetag.

-Ehm jag ska träffa Olle, Vincent och Leon. Svarar jag snabbt innan jag springer mot dörren.

Jag springer till min moppe och låser upp den snabbt. Jag kastar ner noccon i lådan och trycker ner hjälmen på huvudet. Jag börjar köra mot Olle och ber att ingen följer efter. Men det får vi väll se......

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 4 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bergvall systernWhere stories live. Discover now