"Sayang, apa kabar denganmu? Cobalah kamu Telefon diriku.."
"Ku rindu dengar suara indahmu,kar'na dirimulah semangat hidupku."
"Sayang dengar lah permintaanku jangan ragukan cintaku~"
"Sayang percaya lah apa kata ku,karna ku sayang kamuuuu~"
Inara bernyanyi di dapurnya tanpa menghiraukan pandangan pembantu-pembantu rumah yang hanya menggeleng kepala melihat kelakuan puan muda mereka. Comel betul puan muda mereka ni. Tengah masak pun comel sampai tunggang langgang dapur ni dikerjakannya.
Inara dan Haiyan sudahpun berpindah ke rumah agam yang dibeli Haiyan beberapa tahun dulu sebelum mereka berkahwin. Takkanlah nak duduk rumah family je. Tak boleh bermesra-mesra. Sebabnya ada seekor bala yang suka menganggu ketenteraman rumah tangga orang. Suruh cari bini,taknak.
Sesekali Inara melihat google cara-cara memasak ayam masak merah di MacBook milik suaminya. Maklumlah jarang masuk dapur. Sebab yelah. Mulutnya terkumat kamit bernyanyi lagu dari Shae.
Satu tangan melingkar dipinggang ramping Inara, kepalanya disandar di bahu si isteri.
"Sayang dengarlah permintaanku,jaga hatimu untukku."
"Sayang dengarlah bisikan hatiku kar'na ku sayang kamu." Suara serak Haiyan menyambung lagu tersebut. Membuat Inara serta merta berhenti melakukan kerjanya.
Bibir Inara mengukir senyuman kecil,alahai encik suami.. sweetnya. Ingatkan tak tahu lagu-lagu macam ni. Inara membalikkan posisinya,menghadap si suami.
"awak dah balik? Tak dengar suara kereta punn,elelele kesiannya dia." Inara mencubit hidung suaminya,tak salah en gatal dengan husbando sendiri en en? Rambut serabai pun still handsome suami aku ni. Ilmu apa dia pakai agaknya eh?
"Ha tenunglah muka aku puas-puas, I
I'm yours don't worry,angè."Inara mencubit perut Haiyan. Gatal! Dia membalikkan posisinya semula. Karang hangit ayam aku siapa nak tanggung jawab? Hah? Hah? Ha suruh Haiyan makan hangit hangit tu.
"ish awak ni, jangan nak rasuah saya dengan mulut gula awak tu ye, macam mana hospital hari ni? Ramai patient ke? Ada nurse mengorat awak ke? Kalau ada bagitahu saya siapa nama dia, tinggal kat mana,saya nak terajang muka dia. Ada hati nak dekat suami titew." Bebelnya sambil tangannya mengangkat ayam goreng separuh masak itu.
Haiyan hanya tersenyum kecil memerhati mulut Inara terkumat kamit membebel, comel jer pipi pau tu bergoyang. Rasa nak gigit! Hilang terus rasa penatnya dihospital tadi lepas melihat isterinya.
"Apa pandang-pandang? Saya tahu saya cantik,comel. Dah sana pergi mandi. Nanti dah siap saya panggil" kata Inara,menghalau suaminya.
Haiyan mengukir senyuman penuh makna. Ohh,halau aku ye. Berani halau aku ye? Dia mencuri cium pipi isterinya sebelum memecut masuk ke lift. Dapat sekali pun jadilah.
"hey kamu! Eiiii gatalnya!"Inara bercekak pinggang.Mata disipitkan garang. Padahal dalam hati berbunga Bunga.
Isy apalah suami aku ni. Lain kali cium banyak sikit! Ehek. Mulut berkata tidak suka. Hati berkata nak lagi oi. Dasar suami!
"Macam mana awak? Sedap tak,sedap tak? Jujur eh. Kalau tak sedap cakap je,tak apa. Saya okay! Lagipun sayakan baru belajar!" Inara tersengih-sengih lima jari padahal tangannya memegang pisau yang dia guna untuk potong bawang tadi.
Pembantu pembantu yang berdiri dibelakang Inara hanya tepuk dahi. Apa apa jelah puan muda oit,asalkan puan bahagia. Mana tak shaking nya tuan muda mereka. Go! Go! Go puan muda! Nasi kita masak! Kami sokong puan muda!
YOU ARE READING
HAIYAN EVANS (OG)
Science Fiction"I can't wait to be stuck with you forever, Mon Angè."-Tengku Haiyan Evans Inara Lavina.Gadis biasa yang menghidap penyakit cacat penglihatan sejak kecil.Dibenci oleh keluarga kandungnya sendiri.Kehidupannya tidak ubah seperti berada dineraka didal...