part 1

411 29 6
                                    

Nama aku zakri, masuk tahun baru ni umur aku dah 13 tahun, aku harap sangat aku tidak di buli lagi seperti zaman aku sekolah rendah dulu, walaupun aku tak ramai kawan tapi aku masih ada arif, aku kenal die dari kami sekolah rendah dulu, aku pernah satu kelas dengan dia masa kami darjah satu, die peramah, semua orang nak berkawan dengan die, kalau time rehat semua nak duduk dan sembang dengan die, dalam kelas pun die rajin, selalu siap homework, aku dapat tahu yang arif masuk sekolah sama dengan aku, time orentasi aku ternampak die barisan hadapan, aku rasa happy bila aku tau tu die, anyway cerita ni start pada hari pertama sekolah, first pelajar kena duduk di dataran yang dah tersedia dengan kelas2 yang cikgu, aku datang awal so aku duduk depan sekali, aku banyak perhati pelajar lain, semua jumpe dengan kawan2 diorang.

Aku: kan seronok kalau ada orang nak jumpe aku?

Tiba2 aku rasa sedih, aku rasa lonely, well aku pernah je berkawan dengan orang, tapi diorang macam tak suka untuk rapat, selalu dalam 3 hari je lepastu bila aku tegur diorang buat2 tak kenal aku, tapi aku dah terbiasa sehingga aku tak berani untuk berkawan atau bercakap dah.

Arif: ni kelas 1 fasih kan?

Aku: ha yes!, eh Arif?

Arif: ouh kelas dengan kau ke?😒

Aku: duduk la, ke kau nak duduk depan?

Arif: haih takpe2 (pergi ke tempat lain)

Seronok nye dapat sekelas dengan arif🤩 rasa macam darjah satu balik, aku terus tersenyum je, harap2 aku dapat duduk sebelah die, bole buat homework sama2, maybe bole kenal arif even more, tak sabar la aku nak masuk kelas, adu cikgu ni mana? Nak masuk kelas ni, aku kena dapat duduk sebelah die walau apa pun.

Arif POV:

Nama aku arif, kalau ikutkan aku ni pandai berborak dan aku ramai kawan, well aku ni jenis keluar rumah so bayak lepak dengan orang2 di kawasan perumahan aku, dari aku darjah satu sampai la aku masuk sekolah menegah ni, aku ni pulak kuat sukan, so main bola memang favourite aku, jadi aku banyak masuk club bola dan acara sukan di sekolah, cerita aku ni start bila aku masuk tingkatan 1.

Arif: mana eh kelas aku ni? 1 fasih? Tah aku lupe.

Aku pun pusing2 satu dataran tu, jumpe member aku borak kejap, pastu sambung mencari, aku ada jugak tanye diorang mana kelas aku, tapi aku nampak budak zakri tu😑, aku tanye la kelas aku, tiba2 die sekelas pulak🙄, zakri tu pelik, cara die tu macam over.

Selepas semua murid dah duduk di dalam barisan kelas masing2, mereka terus naik ke kelas untuk buat kenal kenalan dengan guru kelas dan pelajar2 yang ada dalam kelas tu, aku pun pilih je tempat aku, and macam aku expect, zakri terus terkejar2 duduk sebelah aku, apa budak ni nak sebenarnye?

Daus: perhh weh arif duduk dengan budak benak do!

Arif: diam ah kau, cikgu saya nak ubah boleh?

Cikgu: buat apa? Kamu dah duduk jadi itu tempat kamu.

Zakri: yay, janji jangan ubah tempat ye arif?

Arif: geli aku.

Cikgu: Arif kalau kamu pindah cikgu denda kamu.

Arif: haih baik cikgu😑.

Syafiq: sweet do korang dua.

Ikmal: duduk sebelah crush ke tu?

Cikgu: semua diam!, kenape dengan mereka berdua ni?, zakri dengan arif kawan ke?

Arif: tak-..

Zakri: ye cikgu, dari darjah satu.

Adu budak ni, ada kena hempuk nanti.

Cikgu: bagus la kalau macam tu, zakri dengan arif belajar elok2 tau.

Takde masa aku nak belajar dengan si zakri ni, aku betul2 tak suka, semua orang kata due pelik, aku dah cuba elak jumpe budak ni, kawan2 aku semua cerita bertapa obsessed nye die kat aku.

Zakri POV:

Tahun ni adalah tahun terbaik aku, aku seronok dapat duduk sekali dengan arif, kami pun keluarkan buku dan start tulis nama cikgu dan buku2 yang perlu untuk satu subject, aku tegok arif di sebelah aku, muka die hansem je, walapun ramai orang menggejek aku, tapi aku happy dapat duduk dengan die.

Ada sebab aku suka arif ni, time aku darjah satu dulu die la yang ajar aku, yup dulu die duduk sebelah aku jugak, aku pelajar baru time tu, mana kenal sangat orang, jadi arif je yang baik dengan aku, rehat dengan die, belajar dengan die, balik pun dengan die, sehingga aku rasa die kawan baik aku, time tu orang ada buli aku, tapi arif selamatkan aku dan tolong aku, walapun kami berdua kena pukul dengan pembuli tu tapi aku tetap hargai apa yang arif buat, die yang care pasal aku, tanye aku dah makan atau belum, dia sangat baik, tapi semua stop selepas die masuk kelas lain masa kami darja 2 dan aku buat something yang tak patut aku buat, tapi takyah la ingat pasal bende tu, sekarang peluang aku untuk jadi kawan die semula.

[Cerita baru neo up, neo try move on dengan cerita lama yang kena delete tu, harap korg pun bole move on jgk😭, jngn risau cerita baru ni neo update mcm cerita2 lama jgk, vote kalau nak cerita ni]

kawan?Where stories live. Discover now