Arif POV:
Selepas sebulan aku rapat dengan zakri aku dapat rasakan something, aku tau die obsessive terhadap aku tapi, aku rasa die suka aku, bukan suka sebagai kawan tapi...
Zakri: weh arif, kau okey tak?
Arif: ha ye!!.. eh..
Zakri: haha kenape kau termenung macam tu?, nasip cikgu tak masuk kelas lagi.
Arif: tah la aku rasa something la.
Zakri pegang tangan aku dan tenung mata aku.
Zakri: cerita la, aku kan kawan kau🥺
Walapun otak aku fikir bukan2, tapi hati aku rasa tenang bila ada dia.
Arif: tapi aku tak bole cakap kat sekolah.
Zakri: habistu? Ouhh nak cakap chat je la ni bole je, nanti balik aku tunggu kau chat.
Arif: no, aku nak kau datang rumah aku.
Mata zakri terbeliak terbuka, die pandang aku dengan muka yang terkejut.
Zakri: sirius la???
Arif: ye Sirius, eh kau tido rumah aku je la, esok cuti kan?
Muka zakri bertukar merah.
Arif: wehh? Kau kenape?
Zakri Pula Yang termenung.
Arif: kau taknak takpe lain kali je la.
Zakri: ehhh!! Aku nak, aku nakk!!
Arif: okey kalau macam tu nanti balik terus dengan aku, kite naik kereta je.
Zakri: okeyy, lagipun malam ni atok aku takde, die ikut kawan die pergi mana tah.
Arif: nice.
Selepas kami balik aku bawak die masuk ke rumah aku, die agak segan2, yela first time die datang rumah aku ni, aku pun ajak die naik ke bilik aku.
Arif: duduk la mana2
Zakri: wangi nye bilik kau.
Arif: wangi apa nye? Mak aku kata bau badan aku😭
Zakri: sebab tu aku cakap wangi😍.
Arif: erm okey?
Aku letak bag aku dan mula menanggalkan butang baju aku.
Zakri: ehhh weh!!..
Arif: asal?
Zakri: kau nak bukak baju ke?
Arif: yela
Zakri: aku keluar la kalau macam tu
Arif: stay je la, bukan aku bogel terus, aku pakai tuala lah.
Zakri: ermm o..okk..
Ini la something yang aku nak cuba tu, aku nak tau apa yang aku fikir pasal zakri betul atau tidak, aku bukak baju dan selua aku, aku hanya pakai boxer dan stokin sahaja, aku duduk sebelah zakri di atas katil.
Arif: weh aku nak tanye ni.
Zakri memandang ke bawah dengan muka yang merah, tangan die menutup Di bahagian konek die.
Zakri: aku.. aku nak pergi toilet sekejap.
Zakri bangun dan lari ke tandas, aku pelik dengan die, seksi sangat ke aku ni?, die lari sebab malu ke atau sebab die tegak? Aku bukak boxer aku dan lilit tuala di pingang aku, aku pun keluar dan tunggu di depan toilet.
Arif: weh kau okey tak?, aku dah ready nak mandi ni.
Zakri: jap.
Zakri POV:
YOU ARE READING
kawan?
Romancekisah antara dua budak dengan hidup yang berbeza, sorang introvert dan sorang extrovert, tetapi salah sorang ada simpan rasa dengan die, tapi die tidak rasa bende yang sama.