Arif POV,
Selepas zakri kena pukul tu, aku dan die tak datang ke sekolah, aku selalu datang rumah die dan spand time bersama, badan die banyak lebam, aku tolong letak minyak, makan pun aku suap, atok die jarang ada kat rumah, so aku jela teman die, sambil sapu minyak tu aku cuba pegang2, lama jugak aku tak rasa konek die, tapi aku tak bole ponteng lama2 parents aku suruh aku pergi sekolah jugak, jadi aku datang tampa zakri.
Irfan: weh arif datang do.
Ilham: habistu?
Irfan: takde la mana suami die?
Ilham: pelik la kau ni.
Ilham terus meninggalkan irfan.
Irfan: hoi pergi mana? Ah lantak la aku nak jumpe arif jap.
Aku duduk dalam barisan di dataran tu, aku termenung je la sebab zakri takde, aku rasa macam introvert pulak.
Irfan: weh arif.
Arif: haih apa kau nak?
Irfan: zakri mana? Takut ke datang? Takut hadap aku?
Arif: kau diam eh, sebelum aku bantai kau kat sini baik kau diam.
Irfan: weh dah garang sekarang ni🫢.
Arif: serabut sial.
Irfan: aku nak tanye sesuatu boleh?
Aku hanya jeling die.
Irfan: kau gay ke dengan die?
Arif: eh apa kau merepek ni?
Irfan: aku nampak kau cium die.
Aku terdiam, sial lah.
Irfan: ouhh betul lah ni? Faham2.
Arif: dahla jangan kacau aku.
Irfan: fine, aku tak kacau kau, tapi aku nak kau cium aku.
Arif: eh kau pahal? Kau yang gay sebenarnye.
Irfan: weh2 sabar hahaha, apa kau cakap ni?
Arif: kau nak aku cium kau??
Semua orang pandang ke arah kami, muka irfan menjadi merah, aku bangun dan terus pergi ke kantin.
Irfan: asal pandang2?
Aku duduk di meja dan aku terfikir pasal zakri, kenape aku sangap dengan zakri eh? Irfan dah bukak mata aku, aku tak gay, kenape aku ada rasa nak jadi gay?
Ilham: Arif.
Duduk di depan aku.
Ilham: aku nak cakap something, aku nak mintak maaf pasal irfan pukul zakri tu.
Arif: ah takpe, kau kenape lepak dengan irfan tu?
Ilham: erm, aku..
Arif: jangan kawan dengan die tu ham, kau baik au, dari kite kecik lagi kau selalu baik dengan orang, kau ikut sakai tu kenape?
Ilham: erm, aku rasa kau faham kut.
Arif: hah? Faham apa?
Ilham: okey, zakri tu kawan baik kau atau?
Arif: kau nak cakap zakri boyfriend aku? Heh lawak.
Ilham: aku nak kau jujur, sebab..
Aku nampak muka ilham macam die malu, gelisah, macam die nak luah something.
Arif: fine, sebab aku pecaya kau, jadi yes, die boyfriend aku dan kawan baik aku.
Ilham: hrmm lega aku.
YOU ARE READING
kawan?
Romancekisah antara dua budak dengan hidup yang berbeza, sorang introvert dan sorang extrovert, tetapi salah sorang ada simpan rasa dengan die, tapi die tidak rasa bende yang sama.