Multimedia; Dolunay
~
Okulun son günüydü.Sonunda o lanet olası zilin sesi kulaklarımı doldurdu.Herkes gibi bende çantamı toplayıp çıkışa doğru ilerledim. 3 aylığınada olsa bu aptal mekandan uzak kalacaktım.
Kulağa hoş geliyordu tabii ki.Ankara'nın bu sıkıcı atmosferi artık ciğerlerimi bunaltmaya başlamıştı.Gerçekten buralardan uzaklaşmak ve tek başıma kafamı dinleyeceğim bir yere gitmek istiyordum.
Aklımda bir şey vardı fakat bunu tek başıma yapacağımı söylesem,ailem tarafından kesinlikle onaylanmazdı.Sınıfta tek ve en sevdiğim arkadaşım olan Güneş'lerin yazlığına gitmek istiyordum.O da orada olacaktı.Fakat yalnız başıma mı? Asla.
Bunu anneme anlatmam bile onun evde terör estireceği anlamına gelirdi.Gidebilmem için tek koşul sürerdi. O da yanımda benden büyük bir akrabamın olması. Bunu düşünmek bile benim için iğrençti.
~
-Kuzenin Pars'da gelirse neden olmasın kızım?
-Kuzenim mi? O benim gerçek kuzenim bile değil.Ailemizin kanından değil yani.Nasıl onunla gitmemi öne sürebilirsin ki?
-Öyle,ama yıllardır seni her türlü koruması ve sahiplenmesi ile gözüme gerçekten girdi.
-Güneş neden evine tanımadığı ve ondan 2 yaş büyük bir kişiyi alsın ?
-Bu sana kalmış. Ya Pars'la ya da hiç.
Yarım saattir annemle aramdaki diyalog aklımdan gitmiyor.Elim telefona gidiyor ama arayamıyorum Güneş'i.Çünkü böyle söylersem bencillik edeceğimi düşünüyorum.
Belki başka biri olsa neyse diyeceğim,ama Pars farklıydı.Aramızda benim istemeyeceğim türden şeyler geçmişti.O biraz fazla korumacıydı.Üstelik benim gerçek kuzenim olmamasına rağmen.Orada bana gram nefes aldırmazdı.Buna eminim.
~
"Bırak! Ben taşırım bavulumu!". Diye kaçıncı ciyaklamamdı bilemiyorum.
-Dolunay,bırak ben taşırım eşyalarını.Bir yerini inciteceksin.
Bir an önce Güneş'le buluşsak da şununla yalnız kalmaktan kurtulsam keşke.
1 saate yakın havaalanında zaman geçirdikten sonra,sonunda uçakta yerimizi almıştık.
Ben,Pars ve Güneş.
Bunu ben istemiştin.
Biz geliyoruz Antalya.~
"Ve burasıda senin odan Dolunay'cım."
Ona "Cidden mi? Pars'ın yanındaki odayı bana verecek ne yaşadın?" Bakışımı yolladıktan sonra odaya göz gezdirdim. Ferah ve güzeldi.Sanırım Güneş en güzel odayı bana vermişti.Kapıyı kapatıp yatağa kendimi attım.
Buraya geldiğimden beri aklımdan geçirdiğim tek şey "Her şey güzel olacak,taptaze 3 ay geçireceğim" 'di.Gerçekten öyle olmasını umuyordum.
Kalkıp yavaş yavaş yerleşmeye başladım. En önemlisi kitaplarımdı.Onları tek tek kütüphaneye yerleştirdim.Ardından giysi dolabını açıp içine şimdilik gerekli olanları tek tek yerleştirdim.Derken arkamdan gelen gürültüye hızlıca döndüm.
Yok artık-ODAMA bu şekilde girmenin sebebi nedir ?
-Hazırlan.Sahilde yürüyelim.Güneş bizi birileriyle tanıştıracakmış.
-Bunu kapıyı tıklatarak da söyleyebilirdin.
-Bak Dolunay,zaten çok zor durumdasın diye geldim.Değerimi bil.Şimdi gidiyorum dersem,sende gelmek zorundasın.
-Tamam,hazırlanıyorum.
Haklıydı. O kadar işinin içinde bırakıp gelmişti.Madem zorlanıyordu burada olmaya,niye geliyordu ki.
~
"Bu Ceren,bu Kumsal, bu Tutku, bu Semih, ve bu da Ilgaz."
Hepsiyle tek tek selamlaştıktan sonra kendimi tanıtma isteğinde bulundum.
"Bende Dolunay.Ankaradan geldim.Güneş'in sınıf arkadaşıyım. Ve bu da kuzenim Pars.Beraber geldik"Kızlar -özellikle Ceren- gözlerini Pars'dan alamıyordu.Her ne kadar Pars'dan hoşlanmasamda gerçekten yakışıklıydı.Ama kesinlikle bana göre biri değildi.
"Ee çocuklar ne dersiniz gelin bir şeyler içelim." Diyen Güneş'e en sert bakışlarımdan fırlattım.
Zaten yol yorgunuydum,burada ayakta duramıyordum.Güneş'i o kadar tembihlemiştim.Ne olur çok kalmayalım diye.
O da tamam tamam diye geçirmişti.Böyle olacağını biliyordum tabii ki.Sahilin kenarında bir kafede oturmuş gazozumu yudumluyordum.Aslında bu çocukları sevmiştim.Hepsi çok cana yakındı. Ceren dışında.Bana kötü kötü bakıyordu.Muhtemelen Pars dolayısıyla kıskanmıştı.Çünkü Pars yanımda oturuyordu ve iki dakikada bir bana bir şeyler geveliyordu.
Ceren de onunla konuşmaya çalıştıkça Pars onu habire geçiştiriyordu.
Bugün de böyle geçti.Sıradan ve Pars'a sinirli.
~
Arkadaşlar merhaba.ilk bölüm dolayısıyla kısa yazdım.İlerledikçe daha da uzatacağım. Umarım beğenirsiniz.Yorumlarınızı bekliyorum.