De discotheek lag op twintig minuten afstand vanaf het complex waar ik samen met Paul een appartement deelde. Omdat we alle vier wilde drinken, besloten we te lopen in plaats van met het openbaar vervoer of de fiets te gaan. Ik liep samen met Laura voorop en we kletsten wat over het werk – we werkten allebei in dezelfde boekenwinkel, – het weer en de aankomende vakantie.
De zomer was bijna aangebroken wat betekende dat mijn familie het jaarlijkse familie-uitje organiseerde, een speurtocht in de Drunese Duinen. Wat was begonnen als een klein uitje om gewoon met zijn allen samen te zijn, is uitgegroeid tot een groot evenement waarbij er minstens tachtig mensen aan mee deden, meestal familieleden, vrienden en vrienden van vrienden.
Laura deed uiteraard ook mee en ze raakte er maar niet over uitgepraat. Ze hoopte dat ze weer in het groepje van Paul zat, zodat ze de hele dag met hem samen kon zijn.
'Ik hoop voor je dat je vanavond eindelijk toenadering kunt zoeken bij Ian. Je verdient het om eens een keer op date te gaan,' zei Laura, plotseling van onderwerp veranderend.
Ik keek snel achter me, in de hoop dat ze ons niet hadden gehoord. Zo te horen waren ze druk in gesprek over Lexi. Blijkbaar praatten mannen soms ook wel eens over verbroken relaties. 'Ja inderdaad.'
'Echt vervelend dat je nooit eerder een date hebt gehad.'
'Hoe denk je dat dat komt?' Zuchtte ik geïrriteerd.
'Nou, wat dat betreft heb ik wel medelijden met je dat je verdomme gewoon drie oudere halfbroers hebt! Halfbroers! Je vader had het er maar druk mee,' grapte ze.
Ik lachte niet met haar mee, want ik vond het allesbehalve grappig. Hoewel ik mijn halfbroers geen van allen meer kon missen, heb ik het mijn vader altijd kwalijk genomen dat hij mijn moeder voor het huwelijk minstens drie keer had bedrogen. Volgens hem werd hij pas monogaam toen hij trouwde met mijn moeder en geen enkele andere vrouw meer had aangeraakt.
'En dan hebben ze ook nog eens alle drie sexy beroepen,' ging Laura onverstoorbaar verder.
'Sexy? Levensgevaarlijk bedoel je.'
Thomas was rechercheur en zat op de afdeling moordzaken, Paul zat in het leger en kon elk moment uitgezonden worden en David mijn andere halfbroer was directeur van een Mercedesgarage, wat dan weer minder gevaarlijk was. Niettemin kon hij net zo goed slachtoffer worden van inbrekers en andere misdrijven. Hij verdiende behoorlijk veel geld en was al miljonair geworden op zijn vijfentwintigste. Nu was hij bijna dertig, de oudste van mijn broers.
Dan had ik nog een 'volle' jongere zus, Eveline, die volgend weekend thuis kwam na een half jaar backpacken in Australië. Ze was altijd dol op reizen geweest en sinds ze achttien was geworden, reisde ze regelmatig de wereld over. Dat had ze van onze vader geërfd, die ook elk jaar wel een paar keer op vakantie ging. Mijn moeder was weer het tegenovergestelde, net als ik. We wilden allebei niet te vaak en niet te lang van huis gebonden zijn, anders kregen we heimwee. Nu ik aan haar dacht, besefte ik me dat het alweer een tijdje was geleden dat ik haar had gesproken. Morgen nam ik me voor om haar even te bellen.
Laura reageerde niet meer op mijn opmerking en ik zag dat we bij het gebouw waar de discotheek in gevestigd zat waren aangekomen. Er stond een flinke rij voor de ingang en ik hoorde omstanders verontwaardigd roepen dat de wachtrij minstens een half uur duurde voordat je naar binnen kon. Ik had niet echt veel zin om zo lang te wachten, maar gelukkig was de temperatuur best aangenaam. Ook werd er vannacht geen regen verwacht.
We gingen in de rij staan, kletsten wat, tot er opeens een grote groep uiteen week omdat er twee jongens met elkaar in een gevecht verwikkeld waren. Geschrokken keek ik toe hoe de ene gast een harde vuistslag op de kaak van de andere jongen neerplantte, en hij vervolgens plat op de grond viel. Twee grote brede portiers, volledig in het zwart gehuld, snelden er naar toe en haalde ze vlug uit elkaar.
'God, begint dat nu al?' klaagde Laura naast me, terwijl ze haar hoofd schudde. 'Het zijn ook altijd de mannen hé.'
'Pardon?' Paul keek haar verontwaardigd aan. 'Niet alle mannen zijn zo.'
Zoals ik al had verwacht, kreeg Laura een felrode kleur op haar wangen en klapte dicht. Ze staarde naar de grond en durfde niets meer te zeggen. Ik kreeg medelijden met haar.
'Dat klopt, maar het gebeurd wel vaak zat,' nam ik het voor haar op.
Paul reageerde niet meer en raakte weer in gesprek met Ian. Als dat zo de hele avond doorging, had ik er spijt van dat ik hem mee had gevraagd. Ian viel ook behoorlijk tegen, aangezien hij steeds naar andere meisjes knipoogde. Met een knoop in mijn maag luisterde ik naar Laura, die haar stem weer terug gevonden had, en probeerde vooral geen jaloerse blikken op de meisjes te werpen.
Eindelijk na een half uur wachten, konden we naar binnen. We moesten entreegeld betalen en onze ID-kaart laten zien. Vervolgens liepen we een grote hal in en aan de linkerkant was een garderobe waar je jassen op kon laten bergen in ruil voor vijftig cent. Aangezien niemand van ons een jas bij zich had, liepen we door.
Het was behoorlijk druk en de muziek stond luid vanuit de grote zaal. Verschillende bezoekers waren al behoorlijk aangeschoten en een meisje van nog geen achttien stond in een hoekje te kotsten, terwijl een vriendin het haar uit haar gezicht haalde. Ik vroeg me af wat ze hier überhaupt nog deden.
We liepen de grote zaal binnen en we konden elkaar al bijna niet meer verstaan. Ik begreep dat Paul en Ian wat te drinken gingen halen bij de bar, en Laura wilde meteen de dansvloer op. Ze trok me mee en met tegenzin liet ik het toe. Ik voelde me niet echt op mijn gemak in grote groepen mensen, maar na een paar wijntjes, verdween dat gevoel meestal.
Laura had haar ogen gesloten en concentreerde zich op de muziek, wat ik knap van haar vond aangezien er behoorlijk tegen je aan werd geduwd. Ik hoopte dat de mannen snel met een wijntje arriveren, want ik kreeg het behoorlijk benauwd. Het zweet brak me uit toen er weer twee jongens ruzie met elkaar kregen en elkaar bijna de tent uitvochten. Ik wist niet of het normaal was, maar het verziekte mijn hele avond.
Uiteindelijk schreeuwde ik naar Laura dat ik de mannen ging zoeken bij de bar en vroeg of ze met me mee ging. Ze schudde haar hoofd en een lange knul met bruine krullen eiste haar aandacht op. Ze legde haar handen om zijn nek, duwde haar lichaam tegen hem aan en begonnen aan een dans waar de cast van Dirty Dancing jaloers op zou zijn.
Teleurgesteld dat ook zij me zomaar aan mijn lot overliet, begon ik chagrijnig aan mijn reis naar de bar, wat niet echt meeviel met al die dronken mensen die hun goede manieren op slag vergeten waren op het moment dat ze hun eerste alcoholistische drankje achter de kiezen hadden.
Eindelijk na wat een eeuwigheid leek, kwam de bar midden in de zaal in zicht en kon ik mijn broer ontwaren tussen de vele vrouwen die om hem heen zaten te drommen als bijen die op honing af waren gekomen. Ik glimlachte toen hij me hulpeloos aanstaarde en zijn schouders ophaalde. Ik kon niet geloven dat hij het erg vond om zoveel aandacht van vrouwelijk schoon te krijgen.
Ik zocht de bar verder af naar Ian, maar ik zag hem nergens. Een golf van teleurstelling overviel me en ik hoopte van harte dat hij gewoon naar de wc was gegaan en niet met één of ander wijf aan het tongen was.
Echter, op hetzelfde moment toen ik dat dacht, zag ik zijn knappe hoofd een stukje verderop staan. Zijn ogen waren gesloten, zijn lippen raakte de mond van een hoogblonde dame die me wel heel erg bekend voorkwam. Het volgende moment keek het meisje me recht aan. Het was Jessica – fucking – Dijkstra, mijn aartsrivale en tevens mijn collega en ze had de liefde van mijn leven ingepikt alsof het een snoepje was.
YOU ARE READING
Een Moordenaarskus (New Adult)
RomanceHet verhaal gaat over een stad in Brabant die geteisterd wordt door een seriemoordenaar. Olivia gaat met haar beste vriendin Laura een avondje uit in een nieuwe discotheek in Den Bosch. Die avond eindigt voor Olivia in een nachtmerrie wanneer ze aan...