☁️📸H A P P Y R E A D I N G📸☁️
SABRINA dan Asrina berjalan beriringan. Ditangan Asrina terdapat beberapa bag pembelanjaan mereka manakala Sabrina pula menggendong anak Asrina, baby Aulia. Mereka keluar pergi shopping.
Sabrina mempunyai 3 adik beradik termasuk dia. Nur Asrina, kakak sulung Sabrina dan dia Nur Sabrina. Nur Aslina adik bongsu Sabrina.
Sabrina dan Aslina memang rapat sejak kecil lagi. Kalau terpisah pasti akan menangis atau demam panas. Mereka berdua bukan kembar tapi ramai ingat dia dan Asrina kembar.
Sabrina tak rapat dengan Aslina sebab Aslina suka burukkan dia dekat saudara mara mereka.
Asrina tua dua tahun dari Sabrina tapi ramai ingat Asrina adik Sabrina kakak sebab badan Sabrina besar sedikit dari badan Asrina.
Sekarang Sabrina masih sambung belajar di university. Sabrina sambung belajar pun sebab Asrina yang paksa. Katanya kena jadi pandai macam Asrina. Sabrina pun setujukan aje lagi pun dia tak tahu nak buat apa kat rumah.
"Seronok keluar hari ni?" tanya Asrina dan mengangkat bag pembelanjaan mereka.
"Seronok! seronok sebab habiskan duit akak" jawab Sabrina teruja dan memandang baby Aulia didalam dukungannya.
Asrina melepaskan ketawa kecil. Tangannya naik menepuk bahu kanan Sabrina perlahan.
"Suka ye habiskan duit akak nanti kalau adik dah kerja akak pula habiskan duit adik, boleh?" kata Sabrina dengan nada bergurau
"Mestilah boleh nanti adik habis belajar adik cari kerja. Akak kena tunggu adik tau jangan pergi tinggalkan adik dulu" pesan Sabrina kepada Asrina
Asrina hanya tersenyum kecil lalu mengangguk kepala dan memandang wajah Sabrina.
"Ye akak tunggu adik habis belajar tapi kalau akak pergi dulu macam mana? Entahlah akak rasa macam tak sedap hati saja hari ni. Akak rasa macam akak akan pergi dulu"
Badan Sabrina mengeras mendengar perkataan yang keluar dari mulut Asrina. Wajah Asrina dipandang lalu Sabrina menggeleng keras kepalanya.
"Akak jangan cakap macam tu. Akak janji nak ada dengan adik sampai bila-bila. Akak jangan tinggalkan adik. Adik tak sanggup kehilangan akak. Adik tak kuat hidup tanpa Akak" ujar Sabrina sebak dan memandang sayu wajah Asrina
Air mata yang jatuh dipipi Asrina tak dihiraukan. Kenapa dia rasa hari ni dia akan pergi tinggalkan semua orang? Ya Allah tolong buang fikiran negetifku.
"Akak pun tak sanggup kehilangan adik. Akak lagi tak boleh hidup tanpa adik. Akak tahu adik bergantung dekat akak sorang je. Adik ada akak, akak pun ada adik dan baby Aulia"
"Tapi kalau akak pergi dulu, tolong jaga anak akak macam anak adik sendiri boleh? dan tolong jangan ceritakan apa pun tentang akak pada anak akak bila akak tak ada nanti" pesan Asrina penuh berharap
Asrina mengerling baby Aulia yang berada di dalam dukungan Sabrina. Baby Aulia masih kecil macam mana baby Aulia akan hidup tanpa seorang ibu disisinya. Adakah baby Aulia akan hidup bahagia bila tahu ibunya pergi meninggalnya selama-lamanya.
"Adik boleh tunaikan semua pemintaan akak tapi janji dengan adik, jangan tinggal adik okay? Adik tak suka lah"
Asrina mengangguk laju dan mengusap air mata yang mengalir dipipi Sabrina. Sabrina manja dengan dia. Asrina memang suka mengusik bab- bab begini dekat Sabrina. Dia tahu Sabrina cengeng orangnya.
YOU ARE READING
Nur Sabrina : His last Love | SU
RomanceNUR SABRINA | MUHAMMAD RIDUWAN Muhammad Riduwan menghidap penyakit kanser tahap 3. Peluang untuk dia bertahan dibumi Allah tidak akan lama. Bila-bila masa saja dia boleh pergi dari dunia ini. Dia seorang photograph yang suka menangkap gambar langit...