Reena's pov
Aku terjaga daripada tidur kerana cahaya matahari yang masuk melalui tingkap. Aku agak hairan mengapa aku tidak berada di dalam bilikku. Suddenly, I remembered what happened last night. Bau harum kopi mula menusuk hidungku dan bunyi dentingan sudu kedengaran dari dapur. Maybe that's where Stella is.
Aku bangun lalu pergi ke bilik air to do some business. Selepas sahaja aku siap, aku keluar dari bilik Stella dan menuju ke dapur. Stella sedang sibuk menyediakan breakfast, her hair is a little messy but she still manages to look beautiful.
"Good morning," kata Stella tanpa memandangku seolah-olah dia tahu aku berada di situ.
"Good morning too. Masak ape tu?"
"Nasi goreng dari leftovers semlm" Stella menoleh ke belakang lalu bertentang mata denganku. Aku cuba sedaya upaya untuk tidak mengeluarkan ketawa kecil sebab muka dia kotor sikit.
Aku perlahan-lahan mendekati Stella dan tanpa memikir panjang aku mencapai dagunya, menahan dia dari mengalihkan muka. Matanya membesar sedikit, tapi dia tak dapat melawan. Aku merasakan degupan jantungnya yang semakin pantas. Dengan jari aku, aku sentuh sudut bibirnya, mengusap sedikit kotoran yang tertinggal.
Ada kesunyian seketika. Tangan aku masih di situ. Aku dapat rasa nafasnya yang semakin berat dan aku tak pasti kalau aku masih boleh kawal diri.
"Tadi muka you comot.." aku berbisik, suaraku agak serak. Mata kami bertemu dan aku dapat rasa ketegangan yang tak pernah ada sebelumnya.
Aku terus pandang mata dia, hati berdebar-debar. Tangan aku masih di dagunya, menahan dia di tempatnya, tapi tiba-tiba aku rasa seolah-olah aku perlu melepaskan semuanya. Perlahan, aku lepaskan genggaman aku, membiarkan dagunya bebas dari sentuhan aku.
Dia menarik nafas dalam-dalam, matanya berkelip sedikit, seolah-olah dia baru sedar betapa dekatnya kami. Aku dapat rasa suasana antara kami berubah-lebih lega, tapi masih penuh dengan ketegangan.
"Aku tak nak buat kau rasa tak selesa," aku berkata perlahan, cuba memberi ruang. Tapi, dalam hati aku, ada rasa tak puas hati-seperti aku baru lepaskan sesuatu yang tak patut dilepaskan.
"After what we did last night?" she asked, her voice barely above a whisper. Matanya menatap aku, menunggu jawapan, tapi lidah aku kelu. Aku cuba cari kata-kata, tapi semuanya hilang entah ke mana.
"Do you regret it?" Aku akhirnya bersuara, suara aku perlahan, hampir tak kedengaran. Nafas dia terhenti seketika, sebelum dia tunduk memandang lantai.
"I don't know," dia jawab, suaranya sedikit bergetar. Mata dia kembali bertemu dengan aku. "You?"
Aku tarik nafas panjang, cuba tenangkan diri. Mata aku tak pernah lepas dari dia. "Honestly? I don't know either," aku jawab, walaupun aku tahu itu tak sepenuhnya betul. "Tapi... I can't stop thinking about it."
Dia diam, kelihatan seperti sedang memproses kata-kata aku. Tapi langkah kecil dia ke depan buat jantung aku berdegup lebih laju.
"Kalau macam tu..." dia berhenti, ragu-ragu untuk sambung. "Why do I feel like it'll happen again?"
Aku tersenyum kecil, lebih kepada diri sendiri. "Maybe because it should."
Dia menarik nafas panjang, seolah-olah nak sambung perbualan, tapi tiba-tiba matanya membesar. "Oh my God," dia bersuara dengan nada panik, "I have class today!"
Aku kening terangkat, masih cuba hadam perubahan suasana. "Wait, what?"
"College!" Dia berpaling, tangan dia sibuk mencari telefon dan beg. "I completely forgot I have a lecture this morning!"
Aku ketawa kecil, masih tak percaya. "So all this drama, and now you're running off to college?"
Dia jeling aku sambil menyarung kasut, wajahnya separuh serius, separuh kelam-kabut. "Don't start, okay? This isn't over."
"Sure, sure," aku balas dengan nada mengusik, bersandar di dinding sambil memerhatikan dia tergesa-gesa. "Go ace that class, genius."
Sebelum dia keluar, dia berhenti sejenak di pintu dan menoleh ke arah aku. Mata kami bertemu seketika, dan ketegangan tadi terasa kembali. "We'll talk later," dia berkata, lebih perlahan kali ini, sebelum melangkah pergi.
Namun, sebelum dia benar-benar pergi, dia berhenti lagi, memandang aku dengan lembut. "Oh, dan... makan sarapan, okay? Jangan skip, nanti tak elok," dia berkata dengan nada penuh perhatian, senyuman kecil dan lembut terukir di bibirnya.
Aku terkekeh sedikit, mengangkat tangan seolah-olah memberi isyarat untuk setuju. "Okay, okay, I'll eat. Jangan risau."
Dia mengangguk puas hati sebelum melangkah keluar, meninggalkan aku dengan rasa yang masih belum selesai.
Setelah dia keluar, aku duduk di meja, akhirnya fokus pada sarapan yang Stella sebutkan tadi. Aku ambil sudu dan mula makan tanpa memikirkan apa-apa lagi.
Sarapan itu sedap-ringkas tapi penuh rasa, seperti yang aku perlukan untuk memulakan hari. Aku tersenyum kecil, berasa sedikit lega. Mungkin dia betul-sarapan memang tak boleh dipandang remeh. Aku teringat kata-kata dia tadi, 'Jangan skip sarapan,' dan aku perasan betapa dia memang peduli. Aku bisik perlahan kepada diri sendiri, "Aku makan, jangan risau," walaupun dia sudah tiada di sini.
Tangan aku bergerak perlahan, menikmati setiap suapan makanan yang sedap. Tanpa sedar, aku terus makan, dan lama-kelamaan, semua yang lain hilang dari fikiranku. Aku cuma fokus pada rasa yang memuaskan, seolah-olah dunia di sekelilingku tak wujud buat seketika.
____________________________________
Idk why I selalu update waktu exam
YOU ARE READING
Roommate Aku Horny!! {gxg} Malay
Romance"sayang jom lahh kita buat gunting~" - Stella "KEPALA OTAK KAU, STELLA!!! KITA BARU JE BERJUMPA." - Reena. Stella adalah seorg wanita yg sgt horny and need someone company so that's why dia mahukan roommate. Reena perlu mencari rumah yg berdekatan d...