rules

43 2 0
                                    

Stella's pov

Aku masuk kelas dan duduk di meja kosong. Ironinya, aku suruh Reena makan, tapi aku sendiri tak sempat. "Lepas kelas baru makan," aku bisik perlahan, cuba fokus pada pensyarah.

Baru beberapa minit, kerusi sebelah aku ditarik, dan seseorang duduk di situ. Pada mulanya, aku tak ambil kisah. Tapi bila dia bersuara, aku terus kenal suara itu.

"Lama tak jumpa, kan?"

Aku menoleh perlahan, nampak Ryan, ex aku, duduk di sebelah. Hubungan kami biasa je, tak ada drama. Tapi masa tu aku sedar, lelaki memang bukan untuk aku.

"Yeah, well, I've been having way more fun with girls than I ever did with you," aku balas sambil tersenyum nakal. "But hey, no hard feelings."

"Aku tak faham kenapa kau lebih suka perempuan, sedangkan aku ni lagi menarik daripada mereka semua." kata Ryan, dengan senyuman lebar.

"Menarik? Pfft, kau tak tahu apa yang kau cakap," aku balas dengan nada jijik, menjauhkan diri darinya. "Seriously, don't flatter yourself."

Lonceng berbunyi, memecah suasana. Semua orang mula bergerak, dan aku terus bangun, cepat-cepat berjalan menjauhi Ryan, tak mahu berlama dengan jantan tu.

After class, I saw Maria, my bestie, waiting dekat koridor. She quickly walked over to me, looking at me with a raised eyebrow.

"Eh, what happened just now? Nampak macam ada benda yang tak kena," she asked, walking beside me.

I rolled my eyes, "Ryan duduk sebelah I tadi, acting like nothing changed. Macam, please, I can't even deal with him anymore."

Maria angkat kening, "Seriously? Tak faham-faham ke dia?"

I shrugged, "Tak kisah la. I'm done."

Aku pandang Maria, senyum nakal. "So, last night... my new roommate and I, things got pretty wild," aku cakap dengan nada penuh rasa.

Maria angkat kening, teruja. "Wild? What happened?"

Aku tarik Maria ke tempat yang lebih private, jauh dari orang lain. "Okay, so we didn't kiss or anything... but we definitely crossed some lines. Honestly, I kinda knew it would happen. I made the first move, you know? I couldn't help it, things just felt right. Before I knew it, we were touching and getting way closer than I thought we would. I started it first, but it didn't take long for things to escalate."

Maria terkejut, matanya terbuka besar. "Wait, so you guys-?"

Aku angkat bahu, tersenyum puas. "Yeah. Things got real close, but honestly? I kind of enjoyed it more than I thought I would."

Maria ketawa, "You're crazy, Stella."

Aku ketawa balik. "Maybe. But sometimes, you just gotta take a chance and see where it goes."

Tiba-tiba, Maria muncul dengan muka teruja. "Eh, Stella! Ada party kat tempat biasa malam ni, jomlah join! Semua orang pergi, mesti fun!"

Aku angkat kening. "Party? Tak tahu pun. Hmm, tak sure la... tapi mungkin boleh singgah kejap."

Maria senyum lebar, macam tahu aku takkan tolak. "Alaa, kau mesti datang! Dapat jumpa orang baru, mana tahu ada yang 'lebih menarik' dari Ryan atau roommate kau tu?" dia usik aku sambil tersenyum.

Aku tersenyum nakal, pandang dia. "Fine, fine. But if it's boring, I'm out."

Kami keluar dari tempat private dan terus ke kantin. Semua kelas tamat tak lama lepas tu, dan aku terus balik.

Roommate Aku Horny!! {gxg} MalayWhere stories live. Discover now