Chp9

6 0 0
                                    


Khamis , 7:30 malam .

"Assalamualaikum maa , Qai"
Terdengar suara Haq sudah di bahagian bawah tingkat rumah.
Segera aku keluar dari perut bilikku . Tudung dan bajuku sedikit ku kemaskan.

"Jom!!"
Aku menyeru Haq . Haq yang baru sahaja meneguk air hidangan ibu sedikit tersedak .

Sedikit lama dia memandangku . Nampak lain kot . Jarang sekali ya aku nak pakai benda begini kalau tak ada orang yang nak suruh.

"Ehkhem , maa . Kita orang jalan dulu ya"
Dia senyum kepada ibu .
Aku mencium belakang telapak tangam ibu sebelum keluar dari rumah .
Sempat ibu berpesan kepada kami supaya berhati-hati.

"Baiklah . Hati-hati ya , ibu doakan kebahagiaan kau orang selalu"
Sedikit sayu dihujung percakapan ibu .

"Allright bu . Baby janji kitaorang akan hati-hati dan tak akan buat benda bukan-bukan"

Ibu hanya mengangguk senyum .

Kami berlalu pergi menuju ke destinasi.

Tiba sahaja di tempat dimana kami sepatutnya berada . Semua mata tepersong kea arahku dan juga Haq.

"Wooo , commando's lieutenant kita mari ngan pompuan sewa sobak"

Allah!! Tersentak hatiku mendengar satu suara yang menjengkelkan menyapa aku dengan Haq.

"Kau cakap bagi sopan sikit , anak dara orang aku bawa ni bukan aku sewa . Tapi ini bakal isteri aku . Kau cakap macamtu sekali lagi aku belasah kau hidup-hidup"
Haq terus menengkis percakapan lelaki itu . Dari luar pun sudah nampak bahawa lelaki itu tidak suka akan Haq.

"Assalamualaikun tuan" seorang lelaki lagi menyapa kami sambil menabik hormat kepada Haq.

"brother . Mana awek yang kau cakap haritu?" Sengaja Haq menyoal kepada kawan baiknya itu . Faqrull.

"Haih bro . Nampaknya memang orang taknak dekat aku ni , aku bawa kakak aku je bro"

Terdengar sedikit keluhan dihujung percakapan Faqrull . Seperti sedang kecewa.

"Alaa santai aa bro , oh ni perkenalkan tunang aku . Medina Qaisara. Sayang , ini Faqrull Ikhmal , ni laa yang abang selalu cakap tu"

Haq memperkenalkan antara aku dan kawan baiknya itu . Aku hanya beriak seperti biasa . Ya benar! Haq memang selalu berkongsi cerita tentang kawan baiknya ini . Walau seperti itu , aku tahu bahawa kawan baiknya ini bagus dan baik hati , sudah terlihat dek luar memang bagus orangnya.

Kini giliran Faqrull pula mengenalkan kami dengan kakak nya itu .

"Waz , Qai . Kenalkan ini kakak aku Aimylea Hajaar" aku berjabat tangan dengan kakak Faqrull . Begitu juga dengan Kakak Faqrull , terlihat lemah lembut dan sopan.

"Hmm . Hati-hati eh korang , kak Lea ni mengalahkan syaitonnirojim . Kauorang jangan nak bergaduh pula depan dia . Kot-kot karang kena ceramah dek anak kecil taknak mengaji"

Tanpa basa-basi jari jemari kakaknya itu mencubit perut milik Faqrull.
Tak memasal hilang macho Faqrull dek kerana dicubit kakaknya





🦋________________________________🦋

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: 6 days ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TAKDIR: KAU DAN AKUWhere stories live. Discover now