MUHAMMAD FAWWAZ AL-HAQ
28 tahun
MEDINA QAISARA
24 tahun
MUHAMMAD FAWWAZ AL-HAQ BIN MUHAMMAD AL-QADRI , seorang anak pertama yang terdiri daripada tiga adik - beradik . Merupakan seorang TENTERA DARAT DIRAJA MALAYSIA yang berpangkat sebagai KAPTEN. Merupakan seorang yang suka mengusik , baik hati , lemah lembut dan hormat akan orang sekeliling . Menjadi seorang ahli tentera adalah impiannya sejak arwah ayahnya meninggalkan mereka adik-beradik dan ibunya ketika sedang bertugas di sempadan sarawak-indonesia . Haq mahu menyambung waris ayahnya sebagai TENTERA , tujuan terbesarnya dalam bidang ini hanya untuk meneruskan impiam ayahnya dan untuk membanggakan ayahnya.
MEDINA QAISARA BINTI MUHAMMAD AL-HAQRIZ ,oleh kerana minat . Selesai sahaja mengambil ujian SPM , dia terus membuka bisnes bakery secara kecil-kecilan dan sekarang genap empat tahun sudah dia memulakan bisnes kecilnya ini . Alhamdulillah , bisnesnya berjalan lancar setiap hari . Dia juga merupakan seorang anak tunggal yang keras kepala , kasar dan tidak sweet langsung.
Dua orang manusia yang kerjanya hanya bergaduh dan membenci , sehari kalau tidak bergaduh mulut tidak sah hidup kami . Senang cerita bagai tikus dengan kucing . Tak pernah akur , akur pun hanya seminit terus jadi tikus dengan kucing semula.
"Qai , kau memang tak suka aku ke . Kenapa kau layan aku dingin eh?" -FAWWAZ AL-HAQ
"Dingin ke? Aku rasa aku layan kau biasa je" -MEDINA QAISARA
"Qai , kau tak cuba terima aku ke? Layan aku elok-elok kee? Kau tak rasa nak cuba benda tu? Ke aku ada salah dekat kau?" -FAWWAZ AL-HAQ
Sehingga pada suatu hari , aku terasa seperti jantungku hendak lepas kalau bersamanya . Bahkan , mendengar kata-kata dari mulutnya pun aku mulai suka .
"meri muhabbat , meri muhabbat jane do , aap ke ahsasat , aap khi khwahish , aap ki tamam muhabbat or ab sarf min or aap hen , abdiyat ke ek lhame ke liye" -FAWWAZ AL-HAQ
Hampir lepas jantungku mendengarnya menyanyi begitu , kaki terasa seperti tiada kekuatan untuk menapak . Muka terasa bahang. Malu . Hati juga mulai berbunga-bunga dan bahagia kala bersamanya.
Kita hanya mampu merancang , namun takdir kita tiada dihujung jari hendak memilih sendiri . Semua adalah ketentuan tuhan . Mungkin dengan cara bergaduh dan benci tuhan nak jadikan kita pasangan? Bak kata orang tua "jangan duk gaduh - benci -gaduh - benci sangat , satgi kawin" cewaaah!!
Cinta kita akan mekar , kini , nanti dan selamanya -FAWWAZ AL-HAQ
YOU ARE READING
TAKDIR: KAU DAN AKU
Algemene fictie"Rancangan milik kita , takdir milik kita namun Tuhan yang menentukan segalanya" Hidup berjiran , saling memberi dan saling menerima , saling berkenalan antara satu sama lain , saling berkunjung antara rumah ke rumah Begitulah awal perke...