Vaknade tröttsamt av att den förbannade klockan ringde. Sätter mig försiktigt upp och kollar omkring. Jag sträcker mig efter mobilen och ser det hemska "Lördag 04:32". Vem i hela helvete sätter på alarm då, jag tänker med en trög hjärna och drar då slutsatsen att min lillebror måste ha gjort nåt. Eftersom han sover struntar jag i att göra nåt. Nu när jag var vaken, vad skulle jag göra. Jag tog tag i mobilen, kollar runt på instagram, slutar med att jag stalkar den här super snygga killen. Självklart..som det alltid blir. Plötsligt vibrerar mobilen och jag kollar.
Främling: Tjänare gubbis
Jag kollar på dom två orden som skrämde skiten ur mig. Tänk om det är en pedofil eller nåt annat skit. Jag suckar och skickar tillbaka.
Noell: Hej.
Främling: hur är det med dig då?
Noell: Bra..är du full främling?
Främling: haha, bra gissat. Näe men jag är bara hög som ett höghus cx Kallas jag verkligen främling?
Noell: haha okej. Hm..ja vad skulle du annars heta. Du är bara ett nummer just nu så..
Främling: Sant..och du är ett nummer för mig. Men du, eftersom vi pratar så läger jag in dej. Om dä är lugnt?
Jag tänker på det och säger i mitt huvud "why not".
Främling: haklöö, försvann du eller?
Noell: Näe, jag försvann inte. Men du kan lägga in mig. ^^
Främling: ok..men du jag nåste dra så vi kansk hörs.
Noell: Okej, hörs.
Jag kollar igenom chatten och skrattar för mig själv av alla fel han skrev. Jag knappar in numret och skriver som namn "höghuset". Jag skrattar och läger tillbaka mobilen. Efter en stund kom tröttheten tillbaka och mina ögonlock blir tunga som bly. Jag somnar och försvinner in i drömarnas värld.
~ Tja..det här är första gången jag gör nåt sånt här och jag hoppas ni kanske tycker om det? Snälla va inte så hård mot mig. Men jaja..Baii Bai och hörs i nästa. ~