Jag såg dig.

20 2 3
                                    

Patriks P.O.V

Jag vaknar av att jag hör farfar hålla på med kastruller och annat i köket. Jag gäspar stort och sätter mig upp. Tar mobilen i handen och kollar på den. Jag går in på instagram och bläddrar igenom då jag ser att Tembo har lagt ut bilder på halv nakna tjejer. Det konstiga är att jag får ingen feeling. Ingen "åh helvete hon är sexig." Jag tycker bara att flickorna på bilderna har dåligt uppväxt och jag känner sorg med dom.
Jag fortsätter gå upp då jag ser några killar med magrutor bredvid Tembos tjockis mage. Jag skrattar först och tänker "oh damn, he's hot." Jag gillar bilden och klickar sedan mig ut därifrån. Jag går upp och sätter på mig ett par utslitna svarta byxor och ett linne där det står "oh damn, you hot ⬆"
Jag ruffsar till håret och tittar på mig en stund i spegeln. Jag menar jag måste ju se bra ut då jag ska träffa min kanske crush? Jag känner en konstig känsla som att mitt hjärta pumpar snabbare och jag blir varm. Jag skakar av mig det och går ut till köket där farfar sitter med en kaffekopp och läser tidningen. "Nämen hallå sömntuta" säger Nisse och skrattar. "Hej farfar" och jag ler tillbaka.
Jag tar fram en kopp ur skåpet och häller upp den svarta heta drycken. Jag tar koppen i handen och ställer ner den på bordet. Sedan så tar jag fram mackorna och gör två stycken. Jag tar mackorna i handen och sätter mig vid bordet framför Nisse. Jag börjar tugga på dom mjuka mackorna och dricka kaffet som jag hällt upp. Jag lutar mig bakåt och klappar mig om magen och farfar ler.
"Kommer du ihåg att Noell kommer över idag farfar?" Nisse tittar upp mot mig och nickar med ett leende. "Bra, jag går ut en liten stund om det är lugnt Nisse?" "Försvinn inte bara" och farfar blinkar med ena ögat och ler.
Jag halv ler och går till hallen och tar på mig mina converse och den tunna jackan. Jag öppnar dörren och ropar "hejdå!" Jag stänger dörren och går ner för trapporna.
Jag kommer ut i den kalla luften och blåser ut luft. Jag tar upp cigaretten och tänder på. Andas in och ut, in och ut. Jag lugnade ner mig och mitt hjärta pumpade inte lika mycket som förut. Jag slänger sedan ner ciggen på marken och stampar på den. Jag tog upp mobilen och kollade klockan 14:28. Jag flämtade till och förstod att det bara var 2h och 30min kvar. (Srry om det blev fel, är inte så duktigt på klockan.)
Jag klickade in mig på Noell och skickade iväg.

Patrik: Spänd för idag? c;

Noell: Nja sådär, är väl alltid spänd över nya människor satt.

Patrik: Okej. Hur är det idag?

Noells P.O.V

Noell: Det är bra, försöker välja kläder. Jag menar jag måste ju se bra ut. C;

Hur skämig får jag vara "måste se bra ut"..kom igen xc *face palm*

Patrik: hah, du ser nog bra ut i det mesta. c:

Aw, va gulligt av han.

Noell: Tackar.

Patrik: Men vi ses senare då. ^^

Noell: Aa, ses.

Okej, nu ska vi se. Jag börjar rota i klädskåpet och hittar ett par blåa jeans och min ljus gula skjorta. Jag kollade på dom tillsammans och tyckte att det såg bra ut. Jag satte på mig kläderna och kollad på mig i spegeln länge. Plötsligt kände jag mig nervös då jag såg tiden på min radio klocka. 15:47. Lyste den upp. Jag gick ut till toaletten och tvättade ansiktet och ruffsade till håret eftersom mitt hår har eget liv. Jag hämtade mobilen och satte mig på sängen.

Patriks P.O.V

Jag bestämde mig att ta en promenad ner till city. Jag kollade mig omkring och såg dom frysna bilarna och människorna i deras tjocka jackor. Såg människor som stog och rökte och röken åkte upp i skyn och blev vit. Jag kom fram efter ett tag och tänkte litegrann. Jag såg blomsteraffären på bara andra sidan gatan så jag gick in dit.
Jag skakade lite på mig och gnuggade mina händer tillsammans. Jag kollade mig omkring och såg en lila ros. Den lyste så fint upp och jag fortsatte kolla efter en vit då vit och lila passar väldigt bra. Jag såg en sitta lite längre bort och tog upp den. När jag gick tillbaka till disken så tog jag den lila också. Jag betalade och tog dom i händerna. Mina händer frös och mina öron var som istappar. Det var en väldigt kall höst/vinter dag.
Sedan gick jag ut och eftersom jag frös så tänkte Patrik. Jag går in till närmsta klädbutik och köper en mössa och ett par vantar.
Så jag går in på H&M och hittar ett par vantar och en mössa vid ett ganska lågt pris. Jag satte på mig kläderna och gick sedan hem i den gröna muppets mössan och dom bruna vantarna. Jag brydde mig inte mycket just nu för att jag frös som en apa på Antarktis.
När jag kom hem tog jag av mig ytterkläderna ännu en gång och tog filten i vardagsrummet. Jag svepte den omkring mig och gick in i det varma köket. "Hej!" sa jag och farfar svarade med "Hej, håller bara på med maten" "Okej." Jag gick ich häntade blommorna och ss till farfar "tycker du dom här är fina? Tänkte ge dom till Noell.." Farfar vänder sig om och kollar på blommorna.
Nisse har seriös min och jag blir rädd i några sekunder men Nisse visar sen ett stort leende och svarar med "Ja, jättefina dom kommer säkert Noell tycka om."
Farfar kollar på klockan och den visade 16:34. "Snart är maten klar." "Okej farfar." Jag kände den där känslan igen och den satt kvar den här gången.

Noells P.O.V

Jag hade sagt till mamma att jag skulle gå ut på stan och smsade då jag var påväg hem. Klockan var nu 16:37. Jag gick ut i hallen och satte på mig mina varma converse och min vinterjacka. Jag stoppade ner mobilen i fickan och andades lugnt.
Jag ropade "hejdå!" Och båda svarade tillbaka. Jag öppnade dörren och började gå i den kalla luften. När jag gått i några minuter var jag framme. Jag gick och kollade runt och letade efter '8D' och efter ett tag hittade jag det och öppnade den nästan fastfrysna dörren in till lägenhetshuset. Tja..nu hade jag ju ett problem. Jag visste inte vad han hette i efternamn eller vart han bodde. Jag tog upp mobilen och skickade iväg.

Noell: vart bort du? Alltså vilken lägenhet. Eller så kan du bara ge mig ditt efternamn. c:

Patrik: Heter Nordström. Farfar heter också det så leta efter
'Nisse Nordström'

Noell: Okei. Snart där. c:

Okej, ta det lugnt. Andas. Jag gick upp en trappa då jag inte hittade nisse på första våningen. Där. Jag kollade mot den mörka bruna dörren med namnet 'Nils Nordström" med stora bokstäver. Jag gick närmare och fick en doft av köttfärslimpa i min näsa. Jag tog upp mitt finger och plingade på klockan. Jag hörde fotsteg bakom dörren och nån öppnade den.
Jag blev ganska chokad då jag se honom stå där med några blommor i famnen. Han var ganska lång. Kanske tjugo cm längre än mig och det var ju kul. Jag tittade upp mot honom och såg hans fina bruna ruffsiga hår. Han perfekta kindben och ögonen som var som gröna diamanter. Han var vacker. Det var han verkligen. Då tänkte jag "jag ser dig, du är framför mig.."

Patriks P.O.V

Jag såg han stå där så liten. Han var ganska kort vilket jag gillade. Hans orange röda hår lyste och stog åt alla håll. Hans gröna ögon var verkligen stora och fina. Jag ville bara lyfta upp honom och krama om honom. Meen jag tror jag ska ta det lugnt. Hans blick satt fast på mig och jag log. Jag väckte honom med handen och han svarade med "va,va? Huh?" Jag började skratta och sa "välkommen in." Innan jag lät honom komma in kramade jag lätt om honom och gav honom rosorna. Sedan tänkte jag: "jag ser dig framför mig, jag kan ta på dig. Jag ser dig!"

Noells P.O.V

Oh mai gawd..han log, det var det finaste leende jag sett. Pinsamt att jag bara försvann sådär..Bra jobbat där Noell. Bra jobbat att vara stirra. Hans röst lät som silke och raspade lite. Hans röst lät så sexigt. Han kramade mig!! Ahhhh jag dör, nej vänta. Lev, andas ta det lugnt. Jag höll kvar han en stund och luktade lite lätt och gud va gott han luktade. Han luktade som paradis. Blommor..va gulligt av honom. Lila och vit som passar så bra. Jag tackade för blommorna och log mot honom och gick in.

Patriks P.O.V

Hans leende var så gulligt. Hela han var det. Hans röst var både mjuk och hård. Liksom perfekt balans. Jag tittade på honom när jag gick in och slängde in
"Va fin du är Noell."

Plötligt ropar farfar till och säger: "Ska ni stå där hela dagen eller?"

~ Okej nu får det räcka, herregud va mycket det blev. Nu får ni allt njuta. Nä, jag bara skämta. Men hoppas den var bra för er så hörs vi i nästa del. C: ~

Om du bara visste.Where stories live. Discover now