Träffen.

8 2 0
                                    

Noells POV.

Jag vaknar trött av gårdagens aktivitet. Jag får tillbaka Patrik i tankarna och hans kram och hans doft. Åh allt sånt där var perfekt. Jag gäspar och sträcker trött på mig.
Jag går till garderoben och tar på mig ett par svarta ripped jeans och en grå huvudtröja. Jag bäddar sängen som den duktiga pojken jag är och tar telefonen från laddningen. Jag kollar telefonen. Ingenting. Jag öppnar chatten med Patrik och ler. Jag skickar iväg:

Noell: Men hallå hottie ^^
Efter nån minut svarar han:

Patrik: hah, hallå Noell.

Noell: Hur står det till?

Patrik: Allt står väl bra till. Hmd?

Noell: Jag mår toppen, fantastiskt. Perfekt träff igår. Blommorna, den fina gesten. Perfekta killen. c;

Patrik: Tycker jag med. Hah, skulle inte ta perfekt som ett ord att beskriva mig men okej. ^-^

Noell: Tycker jag.. hihi. Men vi hörs Patrik.

Patrik: Vi hörs. ♡

OMG. HAN SKICKA ETT HJÄRTA. OH.MY.GOD. VAD BETYDER DET? GILLAR HAN MIG? SPELAR HAN BARA.. Jag är lost. Okej, noell take a chill pill. Andas. Så. Bra.
Jag lägger ner telefonen fickan och går ner till köket. Jag tar fram en skål och mjölk. Jag fixar noell perfekts måltid. Flingor och mjölk all the way.
Jag tar skålen med mig och sätter mig i soffan. Alla sov så jag satt tyst på tv och åt mina flingor. Klockan var 08:36. Sjukt att vakna så tidigt av mig. Patrik var uppe då.. whut. Morgon fågel.. asså va? Har jag tagit nåt eller? Vädret visades på tv:en och jag tittade ut och såg solen lysa igenom gardinen med frost på marken. Så fint det var.

Patriks POV.

Här satt jag i den varma mysiga lägenheten med Nisse bredvid mig och tv på med filmen 'brides maids.' Jag sitter ihop krypen med en fluffig grå filt och varm choklad i handen. Det är såna här morgnar som är så härliga. Jag tittade ut och såg solen försiktigt stiga upp och den vita frosten finnas på varje träd och hus i staden. Jag sippade på min choklad när jag fick ett sms.

Noell: Så jag tänkte kanske att vi kunde ta och gå till nåt café idag om du vill..

Frågade Noell JUST UT MIG. omg. Glädje dans i huvudet. Jag längtade, att känna hans bröst mot mitt. Hans goda doft och hans mjuka bebis händer.

Patrik: Åh det skulle vara jättetrevligt.

Noell: Va bra! Ses hos dig klockan 14:00 kanske?

Patrik: Blir bra! Ses.

Noell: Ses.

Omg. Omg. Omg. Yass. Because i'm happy *dansar whop whop* åhhhh. Ta't lugnt Patrik. Andas. Det är långt till dess. Jag sitter här och myser med Nisse och fixar allt sen när den är slut. Jag drog mig närmare farfar och la huvudet på hans arm. Nisse tittade ner på mig och log och klappade mitt huvud.

Noells POV.

Omg. Vågade JAG Noell fråga ut Patrik mr. Hottie him self. Oh gash.. jag är så stolt över mig själv. Åh jag är så bra. Jag ställer mig försiktigt upp och dansar tyst och ett stort leende på mina läppar.

                 ~5h senare~

Jag sitter här som vanligt och skrollar igenom tumblr med phan inlägg. Visa blir jag så glad över och visa fan- fiction är liksom så dirty och ibland dom bästa.. man bara omg human you stahp now. Jag tittar på klockan och ser att det är en timme kvar. Jag stänger datorn och öppnar garderoben. Jag tar av mig huvudtröjan och tar fram en vit skjorta. Nu jvlar ser man stilig ut. Jag ställde mig i spegeln och beundrade mig själv. Bra där.
Jag smög försiktigt in på toaletten och ställde mig framför spegeln. Jag tog fram läppsylen och satte på lite. Jag tog lite av mammas vanlij parfym. Mmm.. luktar så underbart gott. Jag andas lugnt. Det här klarar du. Jag tar fram min långa mörk gröna jacka och dom varma conversen. Det blir snyggt. Mamma såg mig då plötsligt och blev chockad.
- men va stilig du var då gubben. Vart ska du? Med sitt mamma flin.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 15, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Om du bara visste.Where stories live. Discover now