Höghusets P.O.V
Jag ställer upp varorna där dom ska vara och frågar sedan:
"Nåt mer som du behöver hjälp med farfar?"
"Ja,tack. Du kan duka är du snäll."
Jag tar fram dom gamla tallrikarna och ställer på bordet. Farfar står bakom med glasen i handen och ger dom till mig. "Tack" Sedan tar jag fram bestikena och lägger på sidan. "Patrik"
Jag tittar på farfar med undrande blick och han frågar
"hur går det med allt?"
"Hur allt går säger Patrik..Tja allt går åt helvete. Festerna blir värre, drogerna blir lättare att få tag på festerna. Och jag blir den som är så beroende av skiten.."
Farfar tittar på mig och lägger handen på min axel och säger:
"ta det lugnt"
Jag nickar och kramar snabbt Nisse, går sedan till vardagsrummet och tar upp mobilen. Tänkte om jag skulle skicka hej kanske..jag trycker upp "mysteriet" och skriver inPatrik: "tjänare mysterium" och skickar.
Mysteriet: Hallå höghus.
Patrik: vad händer? cx
Mysteriet: Inget speciellt, spelar xbox med min lillbrosa.
Patrik: Aha, hur många år? Din brosa alltså.. Och du om du vill.
Mysteriet: ... 9 år sjäv är jag 14. Du?
Patrik: 15 år och ensam med min farfar Nisse (61 år) ^^ Familjen?
Mysteriet: En mam (Joline 45 år) och lillbrosa (Jesper)
Patrik: Aha okei. Ingen pappa?
Mysteriet: inget jag pratar om.
Patrik: Srry :\
Mysteriet: Tack.
Pling låter det och jag kollar "Tembo"
"Tja bro vill du hänga med ut?"
Jag tänker en stund,visst.
"Mm, kommer om 10min"
Går tillbaka till chatten med mysteriet och skriver:"Jag heter Patrik förresten, måste dra. Hörs"
Mysteriet: Noell. Hörs.
Jag säger Noell ett antal gånger och bestämmer att jag gillar namnet. Jag trycker mig in på kontakterna och går in på "mysteriet" byter namnet och skriver "Noell".
Jag säger att jag ska ut med en kompis och Nisse tittar fundersamt på mig. " Mhm" svarar Farfar. "Kan jag det farfar?"
"Mm, visst. Va hemma innan 11."
"Ok,syns"
Jag får inget svar så jag går ut i hallen och tar på mig den tunna jackan och mina extremt smutsiga converse. Jag öppnar dörren och ropar "hejdå!". Jag springer ner för trappan och tar min cykel som nästan är helt trasig. Sparkar iväg och cyklar min väg till Tembo.
"Tjänare mannen" säger Tembo med sin mörka röst.
"Tja"
"Aa, ska vi gå eller? Eller är du körd? Har en joint om du vill chilla ner lite."
"Ehm..vars är den?"
"Ligger i köket bakom den lösa mosaik plattan"
"Okej" Jag bestämmer att ta en och går sedan ut. Jag tänder den och tittar på den brinna i min hand..den brinner ända till sitt slut och bränner min hand. "Fa-an" Jag viftar med handen lite och blåser. Varför lät jag den vara? Jag röker ju alltid. Sedan märker jag att jag tänker på Noell. Men varför? Vad i hela? Jag kollar på jointen som ligger som svart pulver i min hand. Jag tar bort det från händerna och blåser iväg det sista.
Jag känner efter med handen efter mobilen. Jag tar upp den och trycker mig in på kontakter. Kollar på kontakterna som flyger förbi. Fem miljoner namn på tjejer som jag bara har träffat en gång. Jag sätter mig på närmsta bänk och börjar radera.Noells P.O.V
Jepser sitter nu med dosan i högsta hugg och jag sitter bredvid med trött huvud. Jag kliver upp och går in till köket.
Jag rotar bland lådorna och hittar en huvudvärk tablett, jag sväljer den och var påväg till soffan då jag ser pappa sitta med Jepser i knät och Jesper ser tårögd ut och pappa svamlar på om nåt som ingen hör. Jag går snabbt fram och tar tag i Jespers hand och drar då jag känner min pappas hårda stora hand hålla i min tröja.
Han säger nåt i " sluta göra så jag inte får spendera tid med min son!" och kollar på mig. Jag gråter nu nästan och skriker så högt att mamma kommer ner springande och stannar och blir stående. Hon blir rasande och drar loss Jesper från pappas famn och kramar hårt om honom och lugnar ner han.
Sedan tar mammas hand tag och försöker dra mig från pappas hårda grepp. Då drar han bara åt hårdare och jag får svårare att andas "Mamma!" Joline börjar gråta och slita och rycka för sitt liv. Jesper kommer bakom och ger mamma en stekpanna.
Han nickar och vänder sig om och blundar och håller för öronen. Mamma drämmer till Max och jag släps från greppet och faller ner från golvet och hostar och försöker andas. Jesper springer fram och kramar hårt om mig "jag trodde du skulle försvinna nalle" tårarna rinner nu ner från hans kinder. Mamma kommer bakom och har ett glas vatten:
"här gubben, drick" Jag försöker dricka upp men strupen känns fel. Jag hostar och mamma bär upp mig på rummet med Jesper häck i häl. "Jag ska bara gå ner och göra några samtal så stanna här, okej?"
"okej mamma"~blabbi blubbi blubbi vet inte var det här blir..~