"Kau nampak apa aku nampak?" Tanya Shana gadis bertubuh gempal sedikit sambil mengacukan phonenya tepat ke muka adik-adiknya Shira dan Shura yang leka dengan phone canggih masing-masing.
"Apa?" Tanya Shura malas..
"Ka...ki A...long.." Jawab Shana masih bernada suspen.
"Kesah plak aku dengan kaki Along" Jawab mulot Shura yang terkenal dengan kelazerannya.
"Instagram. Niiiii! Ko tgk betoi2 ko kira kaki tuuu. Kiraaa! Shana yang cepat sangat hangin sempat menunjal kepala adiknya itu sebelum memaksa Shura memeriksa Instagram.
"Huh!"
"Kaki ade 3 pasang. Along tulis kat airport. Ko ghase tak ape aku rasa?"
"COP COP cop Cop Airport? Kawan Along tu! Ka...wan dia yang.. Huh!" Shura sudah berjaya menangkap dan mencerna maklumat angahnya Shana.
"ArgHHHHHHHHHHHHHH" Shana Shura serentak menjerit.
"Eh korang kenapa ni?" Tanya Shira dengan bendulnya..
Al kisah bila Si Biasa and Kasanova RAYA..
"Welkam welkam welkammm." Sharul mengeletis jari-jarinya. Di masukkan phonenya semula ke kocek selepas sempat berselfie 'kaki' [kasut] dan muat naik terus ke laman Instagramnya.
Kenapa kasut je? Hurmmm..
"Pssttt Aihara. Sini! Pahal kasanova tu turut serta dalam misi kau beraya dengan aku ni?"
"Tak payah bisik. Aku dengar!" Selamber Kai menyampuk. Kai menutup sedikit dahinya dengan topi dan kaca mata hitamnya dikemaskan dan dia mencelah di antara Ara dan Sharul. Maka Kai jalan dibahagian tengah.
"Dia ikut sebab aku ni yang teringin sangat nak bawak dia, kan Jongin?" Ara mencekak sedikit kolar jaket Kai.
"Whatever laaa korang2. Huh!" Sharul menyegerakan langkahnya diikuti Ara, Kai membontoti dan menaiki sebuah kereta yang dipandu sendiri oleh chingu lama mereka Sharul Alif.
YOU ARE READING
si biasa and Kasanova RAYA
RandomOne Shoot sangat pendek ni saja ringan-ringan untuk dibaca di Raya ke-12 ni. Siapa yang pernah baca si biasa and KASANOVA mesti ingat watak Sharul pelajar pertukaran dari Korea? Ara dan Kai juga turut sama beraya. Terima Kaseh semua ^^.