Beberapa jam kemudian.
"Taraaaaaa... Kampungku tanah tumpahnya darahku~~" Sekali lagi jari-jari Sharul menari-nari memperkenalkan kampungnya..
"Waahhhhh Kam...pun..? Ara cuba mengikut percakapan melayu Sharul."Yup! BIJAK! ni ler di namakan "KAMPUNG".
Sambil mengheret begnya ke dalam dan mengikut Sharul, Ara kekal tersenyum, matanya seakan bercahaya memandang kehijauan kiri kanan rumah yang penuh bercirikan tradisional.
"Banyaknya beg kau? Kau nak tinggal terus dengan aku ke?" Perli Sharul.
"Bukan beg aku. Beg Kasanova tu yg banyak2 ni.."
"EH dia berangan nak berkampung dengan aku ke ape? Sini aku tolong kau. Dasar menyusahkan orang la. Meriah laa rumah opah aku ni kalau orang tau retis Korea Kim Kai tuu haa raya sini. Wahh kelassss. Tak mengagakkkk kan Kasanova tu. Cemburu letewww Ara dtg rumah aku. Hingat aku tak tau kapala hotak sengket dia tu!" Sharul membebel dengan panjang lebar sambil tangannya mengangkat beg-beg Kai ke dalam rumah.
"Fasih betoi bahasa Korea kau lagi kan?"
"Haruslahhhhhh... mak tak hilang ingatan lagi Aihara hoii!!! hahaha.. Mana plak opah aku ni?" Sharul sudah mengegek ngekek ketawa sambil matanya melilau tercari-cari opah beliau.
"Kau kerja apa Sharul?"
"Aku kerja....."
"WarGHHHHHHHHHH tak gunO punyo budak! Kau hingat aku apO ha! Ni jandO pendekar ni. Aku ligan ko sekampung. Tak GUNO! SINI KAU!!"
"A... raaaa ArAAAAAA araaaa ahHHHH!!!!"
"SINI KAU!!!"
"Opahhhhh udah ler tu. Tu kawan Caoi laa.. Ish!"
"Kawan kamu ke yang tak semiak perangainye. Ada ke dia menyekodeng aku kat jamban. Udah sedap aku beryoga kat dalam tu. Bergerak2 matanya kat lobang. Hawauuuuu! Tak suci dah aku ni Caoi oi!"
"Mian... mian.. Mianhae Halmeoni.." Ara yang juga terkejut segera memohon maaf kepada nenek Sharul dengan tenang. Kai masih dalam ketakutan membentengkan badan Ara sebagai pertahanannya.
"Mian Halmeoni... Miannn....hae...." Gagap2 Kai dibelakang Ara memohon maaf berkali-kali.
"Ape Moni? Aku Mona! Sharipah Mona. Call me Opah Na! Nasib baik eh kamu ni lawonye.. Aku maapkan kawan kamu tu! Cucu menantu opoh ke ni?" Opah Na tiba-tiba sejuk hatinya memandang wajah Ara. Tiada riak bengis diwajahnya lagi. Dia lantas menarik lengan Ara perlahan supaya mengikutinya..
Sharul dan Kai kaget seketika.
"Eh makluk asing, dengan opah aku pun kau selera?"
"Makluk asing?"
"Nae! Dulu ko bahan aku pendatang asing la. Makluk asing la. Sekarang kau dtg Malaysia ni. Kau lak makluk asing. Tapi ko ni aneh. Opah aku jadi. Hahahahahahhaa"
"Bwo? Jd apa? Kau jangan nak mengarut la. Aku nampak ada rumah kecik dekat belakang tu. Lepas tu aku dengar ada orang macam mendengus sakit. Aku ingat ape. Aku nak tolong je. Sebab tu aku tengok kat dalam. Mana aku tau ada opah kau. Mana aku...."
"Opah memerut tu Kai. Memerut di dalam Jamban. Jamban Kai.. Jamban. Ko tak payah nak jadi hero sangat! Tu rumah kecik yang kau cakap tu bukan rumah. JAMBAN! Duduknya kat luar rumah. Arasso?"
"Nae.." Kai memuncungkan bibirnya.. Dia duduk di kusyen bangku lama yang masih elok. Tangannya mula membuka jaket dan mengibas-ngibas lehernya yang terasa panas.
YOU ARE READING
si biasa and Kasanova RAYA
RandomOne Shoot sangat pendek ni saja ringan-ringan untuk dibaca di Raya ke-12 ni. Siapa yang pernah baca si biasa and KASANOVA mesti ingat watak Sharul pelajar pertukaran dari Korea? Ara dan Kai juga turut sama beraya. Terima Kaseh semua ^^.