.....

147 16 0
                                    

"Ok ke?" Ara meletakkan ubat di kaki dan tangan Kai yang luka. Luka di kejar, Luka garu nyamuk.

"TAK OK! Eishhh menyesal la ikot kau Ara. Tempat ni gila!"

"Kau ulang lagi sekali?" Ara menjegilkan mata.

Kai diam. Dia tak jadi menambah. Dia tahu salah dia. Dia yang mengade-ngade nak ikot. Mujur juga dia memang sedang bercuti.

"Ara..... Aku dah siap baju kau. Amacam? Cun tak?"

"Waaa untuk aku? chinca?"

"Untuk aku tak de ke? Tak kan Ara je?"

"Alahhh kau baru je kata menyesal kan. Tak payah la baju bagai. Kau bukan nak beraya pun." Sinis dari nada Sharul.

"Tapi tak pe. Nanti aku jahitkan ko selai.. ok? Tapi ko kena tolong jaga api lemang dulu baru laa sempat aku jahit."

... dan maka dipetang itu. Bakar laa lemang dek kerana esok dah raya. Adik-adik Sharul merangkap cucu2 opah yang tak pernah balik sudah sibuk mengemas rumah, masak ketupat, nasi impit rendang bagai. Tak percaya kan? Percayakanlah.. Masing-masing tunjuk bakat kenkonon rajin depan Jongin dan Aihara. Mane laa tau untung2 tahun depan beraya di Korea pula. Berangan kawen K-Idol gituu.

Yang anyam ketupat tu Opah, Siap bersimpuh cantik duduk depan tv sambil nengok cerita bollywwod Kabhi Khushi Kabhi Gham. Ara disebelahnya pula membantu menyusun biskut-biskut ke dalam balang kaca raya.

.....

si biasa and Kasanova RAYAWhere stories live. Discover now