4. bölümde Malia Tracy'in evine gider ve "Korku Doktorları" adlı kitabı bulur.
5. bölümde Kira kitabın kopyalarını çıkartır ve ekibe dağıtır. Kitapta T.R. Mccamon'ın kaleminden Korku Doktorları yazar ama Stiles yazarın sahte isim kullandığını düşünür.
Kitabın arka açıklamasında "New England'ın ufak bir kasabasında gençler gece vakti kaçırılıp diri diri gömüldü. Günler sonra yerden gömüldükleri yerden çıkıp Korku Doktorları olarak bilinen yan bilimci eski tarikatın emri altında kargaşa yaratıp dehşet saçtılar." yazılıdır.
Lydia teşekkür sayfasında "Bilimsel görüşleri ve pek değerli sezgileri sebebiyle bu kitap Doktor Gabriel Valack'e adanmıştır." yazısını bulur. Bunun üzerine Lydia, Stiles, Scott ve Kira Eichen House'a gider.Theo, Korku Doktorlar'ına kitabın işe yaradığını ve Dr. Valack'ı görmek için ekibin Eichen House'a gideceğini söyler.
Eichen House'da Üvez ağacı yüzünden Scott ve Kira hücrelerin olduğu yere gidemez. Lydia ve Stiles Dr. Valack ile konuşur.Dr. Valack kitabın asıl yazarı olduğunu kabul eder ve kitabın son ve tek baskı olduğunu, profesyonel ününü kaybetmemek için sahte ad kullandığını söyler.
Dr. Valack'a göre kitap, karşı gözlerimizi açmak için bir araçtır.
Korku Doktorlarından "Tamamen insan değiller. Artık değiller yani. Bir zamanlar bilimcilerdi. Doğaüstü varlıklara tapan bilimciler. Tesla "Evrenin sırlarını keşfetmek istiyorsanız enerjiyi, frekansı ve salınımı öğrenin" der. Onlar sırlarını elektromanyetik güçte buldu. Ömürlerini uzatmanın, güçlenmenin ve en önemlisi görüldüklerinin unutulmasının yolunu buldular." diye bahsetmektedir.
Korku Doktorları'nın öldürdüğü kişiler için "Neticeleri göz önünde bile bulundurmayan gençler yüzünden. Bilmedikleri bir doğaüstü gücü (Nemeton'u) canlandırmaya karar vermişler." şeklinde bahseder.
Kira'da elektriklenmeler meydana gelir ve Eichen House'da bir şeyleri değiştirir. Bunun üzerine Dr. Valack Kira ve Eichen House için "Binanın savunmasını çökertiyor. Binayı bir tek Üvez Ağacı Külü korumuyor. Elektromanyetik enerji. Eichen tellürik akımların yakınlaşması üzerine kuruludur. Geçici hatlar. Bazı doğaüstü yaratıkları içeride, bazılarını da dışarıda tutuyor." şeklinde açıklama da bulunuyor.
"Geleceğinizden haberdarlardı. Buradalar. Hedefleri de siz değilsiniz."
Kitabı "Beynin hafıza merkezlerini tetikliyor. Bulanıklığı yok edip Korku Doktorları'nın görüntülerine odaklanıyor. Kitabı benim gibi onları gören birinin olup olmadığını öğrenmek için yazdım. Haberi yayabilirim sandım. Başkalarının zihnini tetiklerim sandım. Kapağı görünce anıları canlanacaktı. Kitabı açıp okuyacaklardı. Bastırılmış anılar ortaya çıkacaktı. Daha fazlasını keşfetmek için beni bulacaklardı. Onları görmüşseniz, size zarar vermişlerse kitap hatırlamanıza yardımcı olur. Kitabı okuyun. Okuyan herkesle iletişime geçin." şeklinde açıklar.
Stiles ve Lydia kaçtıktan sonra Korku Doktorları Dr. Valack'ın hücresine gelir ve 3. gözünü ondan alırlar. Dr. Valack Lydia'nın çığlığının kayıtlı olduğu cihazı cama yaklaştırır ve camda kırılmaya başlar.
-Alıntıdır.
Siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz ?