Kapitel 2

143 3 0
                                    

Ashleys priv: jag vaknade upp av mitt alarm och gled upp ur sängen jag insåg att det var fredag. Jag började gå mot skolan när jag krokade mot någon. Jag kollade upp och såg att det var skolans badboy han hette Cameron och var den mest kaxigaste/elakaste killen på skolan men även den mest populäraste killen på skolan. Tjejerna tycker att han är ursexiga och alla vill ha honom. För mig var han bara en idiotisk kille som jag inte ville ha med att göra.
- men se dig för!!!, sa han på det mest kaxigaste sättet. HAHAH och ingen e kaxig mot mig när jag inte gjort något fel.
- se dig för själv!!, sa jag
- de va du som gick in i mig, sa han lungt och skrattade
- hahah tror inte det, sa jag på ett kaxigt sätt och började gå därifrån. Vilken idiot tänkte jag för mig själv.
När jag var i skolan så gick jag till mitt skåp och skulle ta mina matte böcker. Medans jag hörde någon som sa hej till mig. Jag vände mig om och såg att det var Emma. Nej inte hon nu igen sa jag och gav henne gå-härifrån blicken men hon stod där o bara log.
-hej, sa jag efter ett tag på ett irriterande sätt
- så ska vi gå till matten tillsammans, sa hon tveksamt
- nej jag måste göra en sak, sa jag men egentligen så hade jag inget att göra jag ville bara bli av med henne.
- Oke, sa hon på ett ledsamt sätt. Men jag brydde mig inte utan gick bara vidare.

Emmas priv:
Oooo varför ska hon vara en sån bitch jag vill bara bli vän med henne men de vill hon inte. Jag gick till mina tjej kompisar Maja,Stina och Raina.
- hon där Ashley vill verkligen inte vara med oss, sa jag till stian,Maja,Raina.
- hon där nya tjejen, sa Raina
- ja hon, sa jag
- hon är ursnygg de e klart hon inte vill va me oss, sa Stina ledsamt
- vad menar du med det, sa jag o kolade på henne
- ja me hon vill säkert va me dom populära kidsen, sa Stina ännu ledsammare
- jaja, sa jag irriterad. Men tänk om Stina hade rätt tänk om hon tycker att jag är to much och inte lika poppis som dom andra kidsen??

Majas priv:
När Emma kom till oss och berättade om Ashley började jag undra vad det var med Ashley som var så speciellt. Lektionen hade slutat och jag närmade mig mitt skåp när jag helt plötsligt såg Ashley vid sitt skåp jag närmade mig henne. Hon var verkligen ursnygg hennes mörka platta hår hennes mörk mörka ögon och hennes kropp var väldigt snygg. Jag kom till mitt skåp Ashley kollade inte ens på mig. Jag kolade snet på henne tills hon vände sig om mot mig. Jag slutade inte kolla på hennes mörka ögon.
- är nått fel, sa hon och kollade på mig.
- ja något är väldigt fel, sa jag på ett riktigt kaxigt sätt.
- jaha och vad är det då, sa hon på ett ännu kaxigare sätt
- att du ska tro dig att alla vill ha din uppmärksamhet men vet du vad du är det inte speciellare än oss andra det ska du veta, sa jag till henne på ett kaxigt sätt.
- lyssna Barbie jag har inte sagt det Oke. Och säg åt dina Barbie vänner att låta mig vara, sa hon på ett irriterad sätt.
- snälla sätt dig ner, sa jag till henne
- jag ska så fort jag har kommit hem bitch!!, sa hon på ett jätte argt sätt. Jag blev genast förvånad och lite rädd. Jag backade bak några steg och så gick Ashley ut genom dörren.

Ashleys prov:
Gud så jobbiga dom är. Kan dom inte typ ta och skaffa sig ett liv eller ska dom fortsätta förstöra andras.
Jag gick en liten genväg genom skogen för att snabbare ta mig hem.
Men när jag gick en bit så fasan jag med benet i en liten grop. En pinne hade högt sig djupt in i mitt ben och jag började blödda. Jag fällde tårar för det gjorde så ont. Jag kunde inte se någon som kunde hjälp mig det var helt tomt där ute. Jag började blöda mer och mer.
- HJÄLP!!!! skrek jag
- HALÅÅ NÅN DÄR!! skrek jag igen.
Efter 20 min så hade jag legat mig ner på marken jag hade ingen energi kvar för allt blod som runnit ner allt började bli så suddigt.
- vad har hänt!, hörde jag någon säga. jag vände mig om och såg att de var Cameron.
- jag råka trampa i en grop och jag började blöda, sa jag sakta
- kom så hjälper jag dig, han drog ut grenen som var i benet och sedan drog han upp mej från marken. Skolan var bara några meter ifrån så han tog mig till skolsköterskan.
När vi var klara så skulle jag hem och Cameron följde me mig.
- tack för hjälpen, sa jag väldigt tyst.
- de va så lite. Jag brukar hjälpa snygga tjejer, sa han och skrattade. Jag började frysa och Cameron märkte det.
- här ta tröja, sa han och tog av den.
- men du då, sa jag och kollade på honom
- jag klara mig, sa han och log mot mig ovh jag log tillbaka och tog på mig tröjan den var mysig
- jag kanske behåller den. Den var rätt mysig, sa jag och skratta
- hahaha den e din, sa han och skrattade efter en stud så skulle vi gå olika vägar hem.
- hejdå, sa jag och log
- hejdå snygging, sa han och gav mig en kram.

Laugh with many but don't show hearts to AnyWhere stories live. Discover now