3

195 12 0
                                    

2 månader senare
Andreas pers*
Jag vaknade blöt av mitt svett kl 3 på natten av en mardröm som jag har drömt ganska många gånger innan, att jag springer i en skog utan att veta vem som jagar mig. När jag väl inser att jag är i mitt hotellrum och inte i en läskig skog så tar jag upp min mobil och ser att jag har ett meddelande.
_
Mottaget Kl. 23.47
Okänt nummer
- ju vikl rycja av dima kläger.
_
Vem det va visse jag inte, och hur hen fick tag på mitt nummer va ännu ett mysterium. Men jag vågade skriva tillbaka ändå.
_
Skickat kl. 03.19
Du
- vem e det?
_
Jag förväntade inte att få svar direkt för att klockan va 20 över 3 på natten, så jag la mig ner i min sköna och fuktiga säng. innan jag hann somna så plingade min mobil till.
_
Mottaget 03.23
Okänt nummer
- oj, herregud förlåt menade inte att skicka det där till dig! Jag va lite full sry!!
_
Jag visste inte om jag vågade skriva med den här personen då jag inte visste vem det va, men bara för att mina lärare och mina föräldrar har lärt mig att man ska vara trevlig och svara så gjorde jag det.
_
Skickat 03.27
Du
- det e lugnt! Men jag undrar en sak... Vem e du och varför har du mitt nummer??
_
Vem det nu än va svarade inte så jag la ner min spruckna iPhone 6, jag vet att jag borde laga den men jag har inte haft tid nu för tiden då jag har det fullt upp med skycraper och skolan. Jag kände att mina ögonlock blev tyngre och tyngre, tillslut kunde jag inte hålla de uppe så jag somnade och svävade in i drömmarnas värld.

(I drömmen)
Jag springer i en skog, jag hör de tunga och snabba stegen bakom mig. Jag fortsatte springa men skogen tog aldrig slut. Skogen vill aldrig ta slut men ändå så fortsätter jag springa, Det är mörkt och det är kallt men jag fortsätter att springa. Jag hör ett "stanna". Jag springer och springer tillslut så snubblar jag och pang tjof boom så låg jag på marken och det kom fram en man med ett stort gevär och skulle skjuta men när han precis skulle skjuta så hör jag massor med pip.

Jag vaknade av det irriterande ljudet från mitt larm på mobilen, jag tryckte som en galning på snooze-knappen i hopp om att den skulle stängas av men det ville inte sluta, tillslut så inser jag att det är första dagen på sommarlovet och att det inte va mitt larm som lät, det va en arg Anna-Mia som ringde och nu så såg jag också att klockan var halv fyra, "fan" skrek jag när jag kom på att jag skulle va vid studion för två och en halv timme sen.

Jag hoppar upp ur sängen och klär på mig snabbt kläderna jag hade på mig igår vilket bestod av ett par svarta jeans som hade hål på knäna och ett rött bulls linne som det stog 23 på. Sen sprang jag till min toa och fixade till mitt mitt hår. När jag fixat klart mitt hår och så borstade jag tänderna och sedan sprang jag in till mitt rum och tog min mobil, plånbok och mina nycklar sedan bar jag mig mig av till Gubbängen station. Jag tog tunnelbanetåget till t-centralen och sedan gick jag till studion, åh vad Anna-Mia kommer mörda mig. När jag skulle skriva in koden till porten så öppnades porten av en arg Anna-Mia med rött ansikte, hon såg ut som att hon skulle explodera när som helst. "Andreas, du ligger inte bra till ska jag säga klart och tydligt"
----

Sorry Wrong number A.PWhere stories live. Discover now