JUSTIN BIEBER POV:
De wekker van mijn telefoon gaat af die ik om 11 uur heb gezet omdat ik anders pas om 1 uur wakker wordt. Ik sta op en maak Selena zachtjes wakker. 'Wake up babe' zeg ik in haar oor. Ze draait zich om en maakt een zacht geluidje. 'Miley was in de nacht in ons kamer' zeg ik dan. Ze gaat gelijk recht op zitten. 'Wie? Miley' zegt ze slaperig. Ik knik 'Ze beweert weer wat gehoord te hebben' zeg ik en haal me schouders op. Selena staat op en loopt de deur uit. 'Waar ga e naartoe?' roep ik haar na. 'Even naar Miley, ben zo terug' zegt ze.
SELENA GOMEZ POV:
Ik loop de trap slaperig af en klop om Miley's deur. 'Binnen' zegt ze. Ik loop naar binnen en kijk haar aan 'Miley, wat hoorde in de nacht?' zeg ik. Ze draait haar ogen 'wat is Justin een verrader' zegt ze. 'Nee serieus Miley, je komt zomaar onze kamer binnen dus wat hoorde je?' zeg ik en kijk een beetje boos. 'Ik hoorde voetstappen, boven bij jullie' zegt ze. Ik krijg rillingen over me rug maar ik geloof niet in dat soort dingen. 'Miley dit is al de tweede keer dat je rare dingen hoort, het zijn gewoon de buren' zeg ik. Miley staat op en loopt de deur uit, maar dan draait ze zich weer om 'We hebben geen buren, we wonen in een groot alleen staand huis' zegt ze en loopt dan weg. Ik zucht en kijk om me heen en loop dan weer terug naar Justin.
MILEY POV:
Ik loop naar beneden en en zie Ariana en Harry al helemaal klaar wakker en aangekleed staan. 'Vandaag gaan we de buurt verkennen' zegt Ariana.
We rijden door het dorpje, het is hier best saai. 'Aah, daar is een nachtclub!' zegt Justin en wijst ernaar. Ik schud mijn hoofd 'Het enigste wat jou boeit hier' zeg ik. Hij lacht 'Ja, paranormaal begaafd meisje hou jij je mond maar en ga geesten oproepen in ons huis want je hoort ze toch?' zegt hij. Ik zucht en word nu echt een beetje boos. 'Oke, weet je wat? Ik zal me mond de volgende keer houden als ik weer iets hoor. Maar als het blijkt dat er echt iets aan de hand is dan ben ik weg en hoeven jullie niet naar me toe te komen en te zeggen 'Sorry, je had gelijk'.
Eenmaal terug bij het huis parkeert Harry de auto en we stappen uit. 'Kunnen jullie niet stoppen met ruzie maken?' zegt Ariana. Ik negeer haar en open de deur. 'Wauw, wie laat de tuin deur weer open staan?' zeg ik en wijs naar de open tuin deur die dicht was toen we vertrokken.
HARRY STYLES POV:
Ik kijk naar de open tuin deur en loop er naar toe. Ik kijk naar buiten maar zie niks. 'Vast open gegaan door de wind, laten we maar niet aan iets raars denken' zeg ik en kijk expres naar Miley. 'Ik bemoei niet' zegt ze en loopt weg. Ik sluit de deur en ga op de bank zitten. Selena komt naast me zitten. 'Wat als Miley wel gelijk heeft?' zegt ze opeens. Ik schud mijn hoofd 'Dat wijf spoort niet helemaal' zeg ik. 'Ik ken haar al heel lang, Harry.' zegt ze dan. Ik kijk haar vragend aan. 'Ze heeft dit soort dingen al vaker meegemaakt toen ze jonger was'. Ik kijk haar aan 'Vertel' zeg ik en ga recht op zitten.
(FLASHBACK SELENA, 12 AUGUSTUS 2010).
Samen met Miley lopen we over het grasveld om 9 uur s'avonds. We waren nog maar 13 jaar oud. 'Ik vind het nog steeds zo erg dat je Oma overleden is' zegt Miley en geeft me een knuffel. Ik veeg een traan weg, ze is een week geleden overleden aan kanker. 'We moeten nu echt terug naar huis, onze ouders worden vast boos' zeg ik en lach door mijn tranen heen. 'Wacht! Iemand roept je Selena' zegt ze dan. Ik kijk om me heen, ik zie niks en hoor ook niks. 'Wie dan, ik hoor niks' zeg ik. Ik zie Miley voor zich uit staren en wijzen naar een lege plek. 'Je oma roept je Selena, ze mist je!' zegt ze. Ik trek haar mee en zeg er verder niks over, wat bedoelde ze?
(EINDE FLASHBACK SELENA.)
'Oke...is dit echt' zeg ik en kijk Selena raar aan. Ik zie dat ze begint te huilen. 'Gaat het?' zeg ik en knuffel haar. 'Vandaag is eigelijk de dag dat ze 5 jaar dood is' zegt ze. Mijn ogen worden groot en ik hou haar stevig vast. 'Het komt goed' zeg ik. Ze veegt haar tranen en laat me los. 'Verder hebben we er nooit meer over gesproken, we waren jong en ik geloofde het niet' zegt ze. 'Maar nu hoort ze weer rare dingen en het is wel heel toevallig dat we weer samen zijn en dat mijn oma vandaag 5 jaar dood is' zegt ze. 'Nee joh! er is vast niks, Miley draait wel weer bij' zeg ik. 'Vertel het aan niemand door! ik vertel het ze nog wel' zegt ze.
JUSTIN BIEBER POV:
Ik kom de huiskamer binnen lopen en zie dan Selena een beetje huilen. 'babe?' zeg ik en knuffel haar. 'me oma....' zegt ze. Ik knik 'Ik weet het maar ik wou er niks over zeggen' zeg ik en kus haar. 'Heb je een foto van haar?' vraag ik. Ze pakt een foto van haar oma en geeft hem aan mij. 'Laten we kaarsjes voor haar aansteken' zeg ik en pak haar hand. We steken kaarsjes aan en zetten de foto in het midden. Ik hou haar stevig vast.
IN DE NACHT OM 02:00.
SELENA GOMEZ POV:
Ik word wakker in de nacht omdat ik moet plassen. Ik loop de trap af en ga beneden naar de WC. Als ik er af kom loop ik nog even naar de kaarsjes en de foto van mijn oma, het brandt nog steeds. 'Ik hou van u en mis u heel erg' zeg ik. En dan opeens gaan de kaarsjes uit. Ik schrik en val op de grond. Ik ren snel naar een licht knop en doe hem aan. 'Fuck, wat was dat' zeg ik en hou mijn hand op mijn hart terwijl ik op de grond lig. 'Selena wat is er!' hoor ik achter me. Ik draai me om en zie Miley. 'Miley, ik geloof je' zeg ik en hou haar hand vast en wijs naar de kaarsjes. 'Ik moest naar de wc dus ging beneden, ik keek nog even naar de foto en toen opeens vielen alle kaarsjes tegelijk uit' zeg ik bijna hyperventilerend. 'Oke..morgen bellen we iemand die rare dingen uit huizen weg jaagt' zegt Miley.
JE LEEST
Paranormal House.
Fantastique5 studenten gaan samen wonen in een groot oud huis ergens in een rustig dorpje. Maar het is niet zomaar een huis... Miley hoort rare geluiden maar niemand gelooft haar en verklaart haar voor gek. Todat iemand anders het zelfde ervaart in de nacht. ...