Mira menjenguk kalau - kalau ada bilik yang menarik perhatiannya . Dia merayau - rayau di dalam rumah tersebut . Akhirnya , dia ternampak sebuah bilik yang mempunyai katil dan cadar yang masih berhabuk . Sepertinya , belum ada haiwan yang masuk ke dalam bilik itu . Dia mencammpakkan beg galasnya ke atas katil tersebut . Dia duduk di atas katil itu dengan sedikit hentakan . Tiba - tiba ...
" Prakk " Kaki katil itu sudah reput. Mira bangun sambil mengusap - ngusap pinggangnya .
" Ishh ai " Mira bengang . Sekarang dia sudah berumur 17 tahun tapi boleh jatuh daripada katil .
██████████████████
" Hmm , bilik ni nampak ok . Ada potensi untuk aku main PS dengan aman " Amir berbual sendirian .
Mereka semua telah memilih bilik masing - masing . Mira berasa mengah setelah mengemas rumah yang besar itu . Dia duduk di lantai sambil membaca majalah kecantikan . Besok , kelengkapan baru akan sampai .
12.00 a.m
Mereka semua tidur dengan nyenyak . Malam itu juga , Encik Shahril pulang . Oh , dia begitu penat . Tiba - tiba bulu romanya meremang . Dia tidak memperdulikannya dan terus mencari dimanakah isteri kesayangannya itu berada .
██████████████████
" Mama , malam tadi Auni nampak ... " belum sempat Auni meneruskan bicara , Amir telah menutup mulut adiknya itu .
" Nampak apa ? Hantu ? Uuuuuu " Mira membuat riak muka yang menjengkelkan .
Puan Fardiana meneruskan menyiapkan sarapan . Hari ini , mereka akan menjalani hari yang sibuk . Memandangkan ini cuti panjang , Puan Fardiana akan membawa anak - anaknya untuk membuka semula taman tema air yang dimiliki keluarganya yang sudah usai itu .
██████████████████
" Semalam bersihkan rumah berhantu tu . Harini apa pulak ? Bersihkan taman tema air berhantu pulak ? " nada berhantu itu ditekankan tanda mengejek . Mira , Mira .███████████████████
Readers ^^ Awak semua buat saya bersemangat nak tulis . Maaflah ye ceritanya tak berapa nak panjang . Idea ni macam susah sangat nak keluar . BTW , drop your comment . Maybe there's some kesalahan yang awak boleh betulkan .
~ Thanks for reading ~
♥
YOU ARE READING
AIR [ Hiatus ]
HorrorMira sekeluarga telah berpindah ke rumah baharu . Mira : Tolonglah , perkara such as hantu tu mana wujud . Amir : Mana kakak tau ? Auni : Semalam Auni nampak ...