9

319 16 3
                                    

" Kak ,kenapa dengan Sofiya tu ? " Amir tiba-tiba muncul di ruang tamu .

" Entahlah . Ala . Dia kan kecik lagi . Biarlah . Nanti elok lah tu " Mata Mirah masih lagi terlekat di skrin televisyen .

" Okay ~ " Amir pun ke bilik bacaannya .

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

" Mana buku tu ? Haishh " Amir menunduk dan menjenguk untuk mencari buku yang telah mencuri perhatiannya semenjak dua menjak ini .

" Hah ! Tu dia " Terlihat buku itu elok terletak di atas sebuah meja kayu yang mahal dan cantik rekaannya .

Amir pun menghampiri meja itu . Tangannya hampir sahaja menyentuh buku tersebut namun pandangannya segera dialih ke pintu bilik bacaan itu .

// sound effect //
" Sofiya ! Terkejut abang . Sofiya buat apa kat sini ? Bila Sofiya masuk ? " Bertubi-tubi soalan yang ditanya Amir .

Sofiya hanya memandang Amir tajam dan kemudian mengalihkan pandangan tajamnya itu ke arah buku Amir .

" Sofiya nak baca buku ni ke ? Tapi tak best tau . Sofiya dah pandai baca buku ke ? " Sekali lagi , Amir menanya dengn burtubi-tubi .

Niat Amir hendak senyum namun Sofiya terus pusing dan keluar dari bilik bacaan itu .

' Peliknya ' Hanya itu perkataan yang bermain di fikiran Amir .

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

' Ayah budak tu meninggal ? Habistu , dia tinggal dengan siapa lepastu ? Sadis betul hidup Adriana ni . Siapalah author dia ? Adriana sendiri ka ? Tapi ... Betul ke yang ayah budak ni kene bunuh macam mak dia ? '

Banyak soalan yang bermain di kepala Amir sebaik sahaja dia selesai membaca buku yang dijadikan bahan kegemarannya sepanjang cuti sekolah ini .

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Chapter ni siap berdasarkan perbincangan bersama antara kawan saya Nur'amirah dan Mas Mirrah . See ? Kawan author banyak sangat nama Mirah xD .
Author sebenarnya dah konfius dengan cerita author sendiri . Harap kamu semua paham ya •~•

AIR [ Hiatus ]Where stories live. Discover now