'Wat gaan we vandaag doen?' Vraagt Tessa, als we ons in mijn badkamer aan het klaarmaken zijn voor de dag. 'Ik wilde je graag Forks laten zien, en het leek Bella een leuk idee om te gaan klifduiken' antwoord ik. 'Klifduiken?! Is dat een grap ofzo?' Vraagt Tessa met grote ogen. 'Nee, volgens mij niet. Maar ik heb al tegen haar gezegt dat ik wel verwachtte dat je zo zou reageren' zeg ik lachend. Ik pak mijn borstel en maak een paardenstaart.
Mijn telefoon gaat af. Ik leg mijn borstel weg en neem op. 'Met Aubrey Cullen' zeg ik. 'Hey Aubrey! Met Cearra!' Zegt een enthousiaste stem aan de andere kant van de lijn. 'Cearra! Wat leuk je te spreken' zeg ik blij. Ik en Cearra hebben nog regelmatig contact gehad nadat we de Volturi zijn ontvlucht. 'Je raad nooit wat er net is gebeurt' zegt Cearra. 'Je hebt vliegende koeien gezien die vanillevla uit hun uiers spoten' zeg ik met een stalen gezicht. Tessa, die langs me haar eyeliner staat te doen, schiet in de lach en trekt haar streep eyeliner door tot aan haar oor. 'Uh...bijna' zegt Cearra grinnikend aan de andere kant van de lijn. 'Wat is er mis met dat kind' hoor ik Dylan op de achtergrond. 'Sla Dylan zometeen even van mij. Maar vertel, wat is er gebeurt' zeg ik, en ga op de badkuiprand zitten. Tessa is ondertussen haar eyeliner van haar gezicht aan het halen. 'Dylan heeft me ten huwelijk gevragen!' Gilt Cearra bijna aan de andere kant. 'Niet! Nooit! Omg!' Gil ik, en spring als een blije banaan door de badkamer. 'Ja echt!' Zegt Cearra helemaal gelukkig. 'Hoelang zijn jullie nu samen?' Vraag ik. 'Zo'n 130 jaar ongeveer' amtwoord Cearra. 'Zo lang al...jezus. Ik moet nog maar eens zien dat ik het zolang volhoud' zeg ik lachend. 'Misschien komt Aro wel wraak halen' zegt Cearra duister. 'Gadver doe alsjeblieft niet zo eng. Maar misschien kunnen we binnenkort een keer afspreken. Dan kun je mijn Nederlandse vriendin Tessa ook ontmoeten' zeg ik. 'Ja graag, gezellig. Ik app je daar nog wel over. Ow, en zou je het nieuws ook aan de rest willen vertellen?' Vraagt Cearra. 'Ja natuurlijk. Nog gefeliciteerd he! Tot snel' zeg ik. 'Tot snel, doeg' hoor ik Cearra nog net zeggen voordat ik ophang. 'O. Mijn. God. Cearra en Dylan gaan trouwen!' Roep ik blij. 'Wie zijn Cearra en dylan?' Vraagt Tessa. '2 vrienden van mij die ik hier heb leren kennen' lieg ik dat ik barst. 'Ow wat leuk! Gefeliciteerd!' Zegt Tessa. 'Ik moet dit aan de rest vertellen' zeg ik, en ren, op menselijke snelheid, de badkamer uit. Op de trap kom ik Alice tegen, die naar boven rent. 'Jou moest ik hebben!' Zeggen we precies tegelijk. We schieten in de lach. 'Cearra en Dylan gaan trouwen!' Schreeuwen we dan weer precies tegelijk. Alice en ik gillen blij en geven elkaar half springend een knuffel. 'We moeten ze helpen met de bruifloft regelen' zegt Alice. Ik knik. In mijn hoofd komen al allemaal ideen omhoog die ik zelf in op mijn bruiloft zou willen hebben. 'Cearra houd niet van blauwe versiering Aubrey!' Roept Edward. Ik slaak een geïrriteerde zucht. 'Je bent irritant. En sowieso, hou je in, we hebben een gast weet je wel' schreeuw ik terug. 'En die gast komt over 15 seconde de badkamer uit. Snel naar de woonkamer' zegt Alice. In een fractie van een seconde staan we langs Edward in de woonkamer. Bella en Renesmee zijn een potje aan het schaken. Ineens word ik in mijn zei geprikg. Ik slaak een klein kreetje wat op een gil en een lach tegelijk lijkt, en draai me in een soort sprongetje van schrik om. 'Emmet...jij...jij..!' Hakkel ik. 'Ja wat ben ik?' Vraagt Emmett net een brede, uitdagende grijns. 'Vieze lelijke flubberkwal!' Zeg ik lachend, en duwt hem tegen zijn schouders op de grond. 'Het is dat Tessa hier is, anders stond het bankstel nu op je hoofd. Je weet dat je me niet moet kietelen' fluister ik quasi boos tussen mijn tanden door. 'Wat.gebeurd.hier?' Vraagt een lachende stem. Ik sta op en help Emmett overeind. 'Niks hahaha. Hij kietelde me' antwoord ik Tessa. 'Oh ja dat weet ik nog wel. Als ik dat bij haar deed dan ging ik meestal naar huis net een blauw oog of en bloedlip' zegt Tessa met een knipoog.
'En dit is onze school' zegt Bella, terwijl ik mijn Jeep de parkeerplaats van de school op draai. Het is er helemaal uitgestorven nu iedereen vakantie heeft. 'Cool!' Zegt Tessa. 'Zullen evem langs het reservaat gaan? Ik moet nog even...eh...iets met Jacob bespreken' mompelt Bella. 'Iets? Iets is zeker Renesmee?' Vraag ik, terwijl ik de jeep weer de weg op draai en vol gas wegstuif. Ik hoor Tessa een kreetje van schrik slaan, en ik neem meteen gas terug. 'Sorry watje, ik was even vergeten dat je bang bent voor auto's' verontschuldig ik me. Dan wend ik me weer naar Bella. 'Laat Jacob en Renesmee alsjeblieft hun gang gaan' zeg ik, en werp een waarschuwende blik op Bella. 'Ik weet dat je Renesmee's favorite tante bent, maar ik ben nog steeds haar moeder' zegt Bella met een humoristische ondertoon. Toch klinkt er een moederlijke strengte doorheen. 'Zie je nou echt niet hoe gelukkig ze is?' Vraag ik. Ik draai de jeep van het verharde pad, en rij het kiezelpad over de berg naar het reservaat op. Links van ons is de afgrond waar je uitkijkt op de zee. 'Moeten we echt hier overheen rijden?' Mompelt Tessa nijdig. Ik grinnik in mezelf. 'Ik zie wel dat Renesmee gelukkig is hoor. Alleen Edward...' zegt Bella. 'Edward gedraagt zich als eem kleuter' veronderstel ik. 'Edward gedraagt zich als een vader!' Verdedigt Bella hem fel, 'Hij is gewoon bezorgt' zegt ze iets minder fel. 'Ik wil anders wel met hem praten' zeg ik. 'We praten zoat iedere avond. En hij legt zich er langzaam ook wel bij neer, alleen ziin doodsbedrijging richting Jacob...jezus die is echt serieus' zegt Bella, en zakt zuchtend onderuit in haar stoel. Ik kuch en Bella kijkt me aan. Ik sein waarschuwend met mijn ogen naar Tessa. Ik kijk even snel om, en gelukkig zitten haar doodsangsten zo in de weg dat ze Bella niet gehoort heeft. 'Kunnen we niet iets sneller? Je rijd nauwelijks 60' moppert Bella. 'Nee nee nee! Alsjeblieft niet. Ik ga dood' gilt Tessa bijna. 'Oke dan niet' grinnikt Bella.
Ik stop de jeep voor Jacob's huis. Bella springt er behendig uit, en kan Tessa nog net opbangen, die met knikkende knieën bijna voorover op haar gezicht in het gras valt. 'Jacob!' Schreeuwt Bella. Ik doe mijn jeep opslot en stap ook uit. Billy Komt met zijn rolstoel naar buiten. 'Jacob is ... in de bossen' zegt hij snel als hij Tessa ziet. 'Wie is dit?' Vraagt hij, en kijkt mij en Bella een beetje verwijtend aan terwijl hij naar Tesaa toerolt en zijn hand uitsteekt om haar te begroeten. Tessa pakt hem beleeft aan en stelt zich voor. 'Dit is Tessa, gewoon een vriendin van me uit Nederland' zeg ik met de nadruk op het woord "gewoon" in de hoop dat Billy begrijpt wat ik er mee bedoel. Hij knikt even kort naar me als hij terug rolt naar zijn voordeur. 'Voor zo ver ik weet is quil thuis. Hij weet jacob vast wel te vinden' zegt hij tegen Bella. 'En Seth? Ik wil Tessa graag aan hem voorstellen' vraag ik net voordat Billy weet naar binnen gaat. 'Die is volgens mij iets nakijken met Leah. Ik hoorde Sam en Jacob erovee praten. Ik weet niet precies waar het over ging, maar het was vreemd' zegt Billy, en hij gaat weer naar binnen. Ik kijk Bella met gefronste wenkbrauwen aan. 'Waar ging dat nou weer over?' Mompelt Bella zo stil en zonder haar lippen te bewegen zodat Tessa het met geen mogelijkheid kan horen. Ik haal mijn schouders op als teken dat ik het ook niet weten. 'Laten we Quil dan maar een bezoekje brengen' zeg ik. 'Weet jij waar hij woont?' Vraagt Bella. 'Nee hahaha. Jij?' Vraag ik. Bella schud ook lachend haar hoofd. 'Wacht ik roep hem wel' zegt Bella 'Quil! Ej dikzak! Kom eens naar Jacobs huis!' Roept Bella hard. 'Wat moet die schijtvampier nou weer' hoor ik hem in de verte mompelen. 'Schijtvam...ik ruk zijm hoofd nog eens van zn ro-'. Ik stomp Bella hard tussen haar ribben. Zo hard dat het gelijd van steen dat tegen elkaar komt weergalmt door de bergen. In werkelijkheid zal het bij Bella misschien hebben aangevoelt als een prikje, of een zachte stomp. Toch klinkt het geluid zo hard dat Tessa geschrokken naar de bergen om zich heen kijkt. 'Er is hier geen lawine gevaar he?' Vraagt ze een beetje bezorgt. 'Nee tuurlijk niet, watje' zeg ik lachend. Ze kijkt me nep beledigt aan. Dan komt Quil in de verte aanspringen.
---------
Dat was hoofdstuk 3! Sorry voor de lamgzame update's maar ik ben nog steeds op vakantie. Ik ben nu wel op de terugreis, maar maandag begint mijn school. Ik ga aan havo 4 beginnen, en ik krijg dus waarschijnlijk best een druk jaar. Ik kan dus niet verzekeren dat er iedere week een update komt, sorry!
Bedankt voor het lezen.
Laat comments achter, vind ik leuk om te lezen! Mening en tips als welkom.
JE LEEST
Yellow Eyed Diamond
VampireDeel 2 van die ene vage Eyed Diamond serie die over Twilight gaat enzo. Het is handig als je eerst deel 1 leest (als je dat nog niet hebg gedaan), wsnt deze 2 verhalen sluiten aan op elkaar. Dit verhaal begint 3 maanden nadat Aubrey terug is uit Vo...