Hızla evden çıktım. Gamze beni öldürecekti yine geç kalmıştım. Gideceğim yer uzak degildi eğer geç kalmamış olsaydım bu güzel havada yürümeyi seçerdim. Ama canımı kurtarmak için en hızlı şekilde caffeye varmam gerekiyordu.
Işınlanma henüz bulunamadığı için taksiyle gidecektim. Hemen yoldan ilk geçen taksiyi durdurup bindim.
Bilindik bir yer olduğu için ismini söylemem yetmişti.
5-10 dakikalık yolculuğun ardından taksici amcaya ücreti ödeyip depar atarak caffeye girdim.
Gamze cam kenarında bir masaya oturmuş dışarısını seyrediyordu.
Karşısındaki sandalyeyi çekip oturdum. Bakışlarını bana çevirdi ve şimdi çemkirmeye başlayacaktı.
Bekledim ama kızmadı aksine sırıtıyordu. Acaba geç kalmadım mı? Belkide benim saatim yanlıştır. Telefonumu çıkartıp baktım ama duvardaki saatle aynıydı. Yada Gamze'de geç kalmış ve yeni gelmiştir.
" Ben geç kaldım ve sen bana kızmıyormusun?" Dedim şaşkınlıkla. Bu bir ilkti.
" Ah evet normalde olsa kızardım ama bu gün istisna hem onlarda geç kaldı. " Dedi.
Bu günde normal bir gündü. Kimsenin doğum günü de değildi peki onlar derken kimden bahsetmişti? Kuzenim Kaan'ın geleceğini biliyorum ama diğeri kimdi?
" Kaan gelicek onu biliyorum da onlar derken kimden bahsettin?" Diye sordum.
"Pelin söylüyorum ama çığlık falan attma."
"Hemen söylemessen saçını yolarım çığlık atan sen olursun." Dedim. Ne var? Meraklı birisiyim.
"Uraz gelmiş." Gamze bunu söyleyince donup kaldım. Bu çocuk beni 4. Sınıftan beri seviyordu ve 8. Sınıfta başka bir yere taşınmışlardı. Birde önceden aynı sınıftaydık. Çok tipsiz birisiydi. Taşınalı üç sene ol muştu ve biz hiç görüşmemiştik. Şimdi de dönmüştü. Ve bu caffeye gelicekti. Hayır ben tekrar acaba nerde karşıma çıkar diye düşünerek yaşayamam. Bence hiç karşılaşmasak daha iyi.
Gitmek için ayağa kalktığımda Gamze "Daha bitmedi bir dinle." Diyince tekrar oturdum.
"Değişmiş hem görüntü olarak hem de davranış olarak."
"Siz görüştünüz mü?"
"Evet bir hafta önce gelmiş bizde bir kaç gün önce görüştük. Ama çok yakışıklı olmuş en az Kaan kadar hemde."
Gamze Kaan kadar dediyse gerçekten değişmiştir. Çünkü Gamze ile Kaan sevgili ve Gamze Hiç kimseye Kaan kadar yakışıklı demez. Bazı ünlüler hariç. Yada bu bir şakaydı.
Bir süre bekledikten sonra caffenin kapısı açıldı ve içeriye Kaan'lar girdi. Oha Uraz bu olamaz değil mi? Eğer Kaan'ın yanındaki kişi Uraz'sa Gamze şaka falan yapmıyordu ve Uraz değişmişti. Eskiden beni seven çocuğun üç sene sonra değişip geri geleceğini nerden bile bilirdim ki?
Acaba hala beni seviyor mu?
Nasıl değişmeye karar verdi?
En iyisi ona sormak.
Kaan etrafa bakındı ve bizi görünce Uraz'la birlikte oturduğumuz masaya doğru ilerlemeye başladılar.
Gamze ise garip garip kaş göz işaretleri ile bir şeyler anlatmaya çalışıyordu. Ama sadece çalışıyordu. Yada ben anlamıyordum.
Kaan " Selam gamzelim ve kuzenciğim. " Dedi. Gamze'nin gülünce ve bazende konuşurken gamzleri çıkıyordu. İsmide bu yüzden Gamze'ydi. Kaan'da ona gamzelim diyordu.
Uraz'da "Selam." Dedi. Sesi bile değişmiş.
Bizde aynı şekilde karşılık verdik ve oturdular. Kaan Gamze'nin yanına oturduğu için Uraz'da benim yanıma oturdu. Eskiden olsa şimdiye tabanları yağlayıp kaçmıştım. Ama şu anda yanımda oturmasından hiç rahatsız olmuyordum.
Bunları düşünürken sırıttığımı üç çift göz bana tip tip bakmaya başladığında fark ettim.
"Niye gülüyorsun?" Diye sordu Gamze
"Hiç aklıma yaptığım espiriler geldi de."
" Hmm aklına gelen espirileri bize de anlat hepimiz gülelim." Dedi Uraz.
" Yok o espiriler sadece bana komik şimdi yapmıyim boş yere psikolojiniz sarsılmasın." Diyerek resmen ezdim kendimi hani bana alkış.
Kaan'da sağ olsun "Kuzenim diye söylemiyorum çok kötü espiri yapar. "Diyerek beni dahada ezdi.
Kaan'a dil çıkartıp Uraz'a doğru döndüm ve aklımda ki soruyu sordum.
" Değişmeye nasıl karar verdin?"
Bir kaç saniye bekleyip cevap verdi.
" İnsan büyüdükçe görünüşüne daha fazla dikkat ediyor ben de baktım aynaya herkes değişiyorsa bende değişirim dedim ve spora başladım saç şeklimi falanda değişitirdim ve son halim bu. İşte bir hevesle başladım ve başardım. "
Tabikide Senin için değiştim Pelin demesini beklemiyordum. Saçmalamayın.
Gamze "Hala Pelin'i seviyormusun?" Diye sorunca ilk camdan dışarıya baktım. Sonra caffenin her tarafına en son da Uraz'a baktım.
"Hayır o çocukluğumda olan bir şeydi görünüşüm gibi duygularımda değişti." Sonra bana bakıp devam etti. " Pelin eskiden seni çok rahatsız ettim biliyorum. Bunun için senden özür dilerim. Beni affedip benle arkadaş olabilir misin?"
Kısaca "Evet. " Dediğimde gülümsedi.
Kaan " Caffedemiyiz yoksa sorgu odasında mı belli değil bir rahat bırakın çocuğu." Diyince Gamze
"Ayy seni kimse takmıyo diye sinirlendin mi sen? Hadi birazda Kaana soru soralım Pelin. " Dedi.Bende alayla gülüp "Kaç yaşındasın Kaan?" Diye sordum.
Kaan sırtıp "Senden büyük olduğumu söylememe sinir olduğunu sanıyordum. Meğersem hoşuna gidiyormuş sorduğuna göre 17 canım kuzenim." Dediğinde hatamın farkına vardım Kaan benden ay olarak büyüktü ve ben daha 17 yaşıma girmemiştim. Kaan bu yaş olayını hep bana karşı kullanırdı zaten.
Telefonum çalmaya başlayınca cebimden çıkardım ve annmin aradığını gördüm. Hemen cevaplaya basıp "Efendim?" Dedim.
" Kızım nerdesin sen? Eve geldim ve yoksun." Eyvah ben annemi aramayı unutmuşum geç kaldığım için caffede ararım diye düşünmüştüm ve Uraz geldi şokuyla tamamen aklımdan çıkmış.
"Anne biz Gamzelerle caffede oturutoruz."
" Ozaman hemen kalk gel."
" Peki. "Diyip telefonu kapattım.
" Benim gitmem gerek anneme haber vermeyi unutmuştum ve çok kızmış. "
Kaan "Koş teyzemi kızdırma benim." Diyince gülerek kalktım.
" Görüşürüz. " Diyince hepsi görüşürüz dedi.
Annemler dışarı çıkmama kızmazlardı tabi onlara haber verdiğim sürece.
Ve Uraz dönmüştü. Buna sevineceğim hiç aklıma gelmezdi.
Selam bu kitabı ben tek yazıyorum ama Kararsızı Ayşegül ile beraber yazıyoruz.
Eğer benim kim olduğumu bilmiyorsanız ben resimdeki gözlük takmayan kişiyim. Adım da Hatice.
Kapak için Aylin'e çok teşekkürler.
Vote ve yorum yaparsanız sevinirim.
:D :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Platoniğime Aşık Oldum
HumorPelin onu önceden seven platoniğine yani Uraz'a aşık olur ama Uraz değişmiştir görünüş ve davranış olarak. Peki duygularıda değişmişmidir? Değişmişse tekrar Pelini seve bilir mi?