Bab 3

29 2 0
                                    

Hahahaha I almost forgot to introduce myself. I'm Aiman Umairah Binti Ahmad. I'm just an ordinary girl in the old world. I'm seventeen. And I am the only cute princess in my big family.

**********
"Arghhhh!! Iman penat lah Abg Adam!!!!!", Adam dah roll eye tengok aku. Hahaha dia tau sangat perangai adik kembar dia ni. Tak boleh ditinggalkan sorang. Mula lah dia nak merajuk, panggil abang bagai. Sebab apa? Sebab nak dia tunggu aku lah HAHAHAHAH!

" Iman ni adik beradik denga kura-kura ke? Muka ada rupa dah, jalan pun lebih kurang je", seloroh Adam. And I was like..... Am I that slow man? "Aah, memang Iman adik beradik dengan kura-kura pun, sama mcm Adam. Adam kan kembar Iman!", hahahaha padan muka kau Adam!
" Haish Man! Cepat lah, nanti umi dengan walid bising lah sayang!", kata Adam.
"Okay fine Adam, I'm coming!"

**********

"Umi! Walid! Along! Angah! Acik! Assalamualaikum!! Mana semua orang?! Princess dah balik!", jerit aku
" Aiman Umairah, behave.", tegas Adam. Ya Allah, teruknya perangai aku hahahahha.
Tak lama tu, umi dan walid keluar dari bilik mereka. Aku terus menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan mereka. Kedua dua belah pipi umi dan walid aku kucup dengan penuh kasih. Abang-abang aku juga aku buat benda yang sama. Haiii, betapa kasihnya aku terhadap mereka semua!

Umi dan walid diam. Sikit pun tak bercakap. Kami adik beradik kecoh bercerita, maklum lah, lama tak jumpa. Macam-macam benda nak diceritakan. Kak Anit which is maid kat sini datang hidangkan minuman untuk kami. Walid berdehem. Kami diam, tanda kami hormat.

"Walid ada benda nak diberitahu ini. It might be hurt you guys. But this is it. Terbaik untuk anak-anak walid. Keputusan walid sendiri."
"What happen walid?", tanya aku kurang sabar. Akhirnya aku mendapat jelingan maut daripada abang-abang ter'chenta'.
"I'm goint back to castle", "Ouh. Its not a big deal actually. Walid worth it. You belongs there." kata aku. And one more time uolls, kalini bukan setakat jelingan, malah dengan kepitan ketam berbisa khas dari Adam. Yeah man, good one!!
"Hahahahha don't do that to Iman, Adam. Shes right. I'm worth it. But I'm not going alone. I'll bring you guys with me. Dah tiba masanya kita balik tempat asal kita....."

*********

"What?!!!" jerit kami berlima.
"Along salah dengar ke ni umi. Walid nak bawa kami sekali?!" -Along
"Mana boleh macam tu walid! Ini tak adil bagi kami. Kami ada hidup diluar ni walid"-Angah
" Hmm walid, I know its rude but betul kata angah tu. Kami tak layak kat situ walid, umi. Kami rakyat biasa je"- Acik
"Actually its kinda weird walid, umi. People doesn't know that we're royal family. Can you imagine macam mana reaksi semua orang? - Adam
" Walid, umi, can Iman just stay here. I got a lot of friends here", sendu ku kedengaran.

"Look my kids. If I worth to stay in the castle, why wont you guys huh? Dari Along sampai lah Iman, anak walid, darah daging walid. Darah diraja masih mengalir dalam badan kamu semua. Kerajaan kat Lavendar dah kucar kacir sebab tiada pemimpim. Hmm", keluh walid.

" Anak-anak umi. Macam ni lah ye. You alls take your time, untuk fikir. Ini semua melibatkan masa depan. Umi dan walid tak kan paksa anak-anak umi dan walid. Buat lah keputusan. InsyaAllah, umi dan walid akan ikut kehendak kamu semua", seloroh umi. Umi nampak sedih. Walid pun mengeluh dari awal.

*******

"Iman akan ikut walid dngan umi", kata aku. " What?!!!", serentak abang-abangku. "Adik, are you out of your mind? Please don't even make a decision without thinking! This about your future baby girl!", pujuk Along. "Masa depan Iman terletak pada umi dan walid. Kalau sekarang ni pun kita dah ingkar apa dia kata, apa yang akan terjadi pada masa depan Iman? Bahagia ke Iman?". Umi memeluk ku. Walid mula menitiskan air mata. " Walid, Iman ikut walid ye. Dengan kehendak Iman sendiri. Iman nak balas jasa umi dengan walid pada Iman. Boleh ye?", aku pun turut menangis. Abang-abang diam seribu bahasa.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 29, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Datang Tanpa DidugaWhere stories live. Discover now