Cinler Allah'ın izni olmadan şu şartlar husule gelmedikçe insanlara zarar veremezler yani başka bir deyişle cinlerin göründükleri veya zarar verdikleri kişiler şu şartları yerine getirmiş veya maruz kalmış olan kişilerdir;
Psikolojik hastalıklardan dolayı iradesi zayıflayanlar, Son derece az yemek yiyerek ve riyazet tarzı şeylerle beş duyu organını zayıflatanlar (görme,işitme gibi duyuları açlıktan çalışamıyor...)Büyü yapılanlar (doğrudan hedef olarak adres gösterilenler), Cinlere bilmeden zarar verenler (yılanı,baykuşu veya cinlerin dolaşmayı sevdiği gibi karanlık ve pis yerlerde dolaşan her hangi bir hayvanı öldürenler gibi...Cinler,başka mahlukların içine girebilirler ve o mahluku öldürdüğünü zanneden kişi aslında bir cini öldürmüş olabilir.Ve o cinin akrabaları o kişiye musallat olabilirler.Hz.Aişe bir yılanı öldürdükten sonra gece rüyasında Cin taifesi tarafından mahkemede yargılanmış ve yılanı,içinde bir cin olduğunu bilmeden öldürdüğü için beraat etmiştir.) Onlarla görüşme talebi için belli şartları yerine getirenler.... (Bazı duaları okumak,onlarla fazlaca ilgilenmek gibi...) Yukarıda sayılanlar dışında cinlerin insanlara görünmesi veya zarar vermesi söz konusu değildir. Kur'an'dan Felak-Nas,Ayet-el Kürsi surelerini okuyan,euzu besmele çeken, dualardan ise cevşeni hem üstünde bulundurup hem de okuyan insana görünmezler ve kesinlikle zarar veremezler...