.
.
Bir sokakta rastladım ona. Rastlamak, rastlaşmak ne kadar da acıymış.. Aylarca, yıllarca görebilmek için çabaladığım insana rastgelmek canımı acıttı. Onu görmek beni acıttı. Oysa ben onunla bu sokakta rastlaşmak değil, buluşabilmek isterdim. Onu bir kaç saniye görüp, geçip gitmek değil, her an yanında olmak isterdim.
Ama nasip. Kaderime vurulmuş bir düğüm bu hasret. Ölene dek özleyeceğim. Mutlu olmak, umutlu olmak, huzur dolu olmak, güvenmek, güvenilmek, ümit etmek gibi tabirleri uğurladım kendimden. Bundan sonra yalnızca beklemek, sabretmek, özlemek, hüzünlenmek var benim için.
Yorgun bir seyyah misali avare avare dolanacağım bu zindanda. Ama olsun. Bu halinde var elbet lütfu. İnsanın canı çok acıyınca teselli arıyor. Dolanıyor insan insan. Ve bulamıyor hiçbir insanda teselliyi. İşte bu halin lütfu bu. Çünkü insanlarda bulamayınca teselliyi secdeye sarılıyor insan. İnsana veda diyor, Rabb'ine merhaba insan..
Kocaman bir eyvaALLAH çekiyor dünyaya, rastgele diyor sokaklara ve elveda insanlara.. Ki diyebilsin Rabb'ine merhaba..
Lütufuma kavuşmanın sevinci avare ediyor yorgun bedenimi. Soyutlanıyorum her şeyden. Ne güzel bir hâl bu, bir şeyler beklememek dünyadan. ALLAH'a bırakıyorum her halimi. Biliyorum ki O, bir gün yaralarımı saracak olanı değilde yaralarıma sarılacak olanı getirecek bana. Bu sebeple dolanıyorum avare..
Sükût-u tevekküle düşüyorum artık biçare.. Hamd Rabb'e.. Kendimden bile uzaklaşıyorum. İçim dışıma gurbet kalıyor. Bunu yapmak zorundayım. Kendi ayağıma bile takılmamalıyım bu yolda. Ben de bir insanım ya, kendime bile vedayım bu sıralar..
Keşke yok bu yolda. Tükendim demek yok. Geçmişi, geçip gideni düşünmek yok. Geçmişten ders almak var da geçmişe geri dönmek yok.
Sabr var bu yolda. Kısmet demek, imtihan demek, sevdim ama sevdama değil Rabb'ime yenilirim demek var. Elhamdülillah demek, hamd edip şükür ile edep ile Rabb'in rızasını gözetmek var. Gam yok, ALLAH var. Hâmuş olmak var.. Bu yolda dahi bunca güzel nimet varken kim bilir yolun sonunda ne büyük nimetler var.. Bu yüzden veda ediyorum insanlara. Rastgele dünya Rabb'im merhaba..