Geçer mi bilinmez ama, insanın terimlerle anlatamayacağı, ismini bir türlü koyamadığı bir acıdan bahsediyorum. Kimi insan anında unutabilirken kimisi belki yıllar sonra unutabiliyor. Unutamama olasılığıda var tabi. Bu yaşanmışlıklarla alakalıdır. Onunla ne kadar çok yaşanmışlığın varsa o kadar zor unutursun. Belki ilk sevgilin ilk aşkındır. Herşeyi beraber yaşayıp görmüşsünüzdür. Beraber sokak sokak dolaştığın, bazı şeyleri beraber ilk olarak yaşamak, ilk ve tek sevişmeyi onunla yaşamak, hastalanınca bile beraber hastaneye gitmek, sorunu sorunumuz haline getirmek.. Bunları yaşadığınız insanı nasıl unutabilirsiniz ki ? Yani şöyle bahsedeyim. Bunları ilk onunla yaşamışsınız, bir başkasıyla bunları yaşadığınızda o aklınıza gelmeyecek mi ? 'Ahh bunu ilk onunla yapmıştım' diyerek başlayan cümleler hep tekrar eder. Ettikcede kalbinizdeki onun yeri dahada genişler. Çünki insan oğlu onu onsuz yaşatmayı sever. Hatta öyle birşey ki; moralimiz bozukken efkarlı şarkılar dinleyip iyice kötü olmuyor muyuz ? Kim morali bozukken oyun havası açıp oynar ki ? Lügatımıza ters bir kere. Moralimiz bozukken açıp uzun havayı rakı sigara içeriz. Şöyle ki bir insanı ne kadar çok seversek, ne kadar çok yaşanmışlığımız olursa o kadar zor unuturuz unutamamak ihtimalini es geçmiyorum. Çünkü bana göre insan hayatında sadece bir kere aşık olur. Diğerkeri aşk değil sadece hevestir. Mesela belki ilk çıktığınız insana aşık olursunuz veya evlendiğiniz insana veya evlendikten sonra karşınıza çıkan birisine Ama ne olursa olsun insan hayatında sadece bir kere aşık olur. Bir insan ilk tanıştığı kıza aşık olmuşsa, başka biriyle evlense dahi hala daha o ilk tanıştığı kıza aşıktır aslında. Emin olun dipde köşede onun izleri kalır. Yıllar yılları kovalasa bile gelip karşına çıksa, o kişiye eskiden duyduğunuz o hissi yine duyarsınız. Çünkü bitmemiştir sadece üstü tozlanmıştır. Aşık olmak başka birşey sevmek bambaşka birşeydir. Siz birinin dış görünüşünü, size olan tavrını, yaşam tarzını, karakterini, ortak yönlerini dilediğiniz gibi sevebilirsiniz. Bu sizin seçiminizdir. Ama aşık olmak sizin seçiminiz değildir. Siz öyle birine aşık olursunuz ki ne huyu huyunuza benzer ne suyu suyunuza benzer. Belki hoşlandığınız tiplere aykırı bi tiptir, belki karakterini hiç beğenmezsiniz, belki size çok kötü davranabilir SİZ İSTEMEZSİNİZ AMA AŞIK OLURSUNUZ. Dediğim gibi sevmek sizin seçiminizdir, ama aşk asla. Bu nedenle siz birine aşıkken başka insanları sevebilirsiniz. Belki o sevdiğinizle evlenebilir çoluk çocuğa sahip olabilirsiniz bile. Ama birine aşık olmuşsanız ömrünüz boyunca başka bir insana aşık olamazsınız. Aşk tekil şahıstır. Sevgi ise bambaşka, değişkendir. Bu yüzden sevdiğiniz insanı unutabilirsiniz ama aşık olduğunuz insanı asla unutamazsınız. Hayatınızın bir köşesinde hep bir iz taşır. Geçmeyen bir leke gibi.. Yaradandan şudur ki dileğim; evlendiğimiz insanın aşık olduğu insan olalım ve evlendiğimiz insanda bizim aşkımız olsun.