Nina POV
Wat een fijn gevoel kreeg ik toch toen ik het klaslokaal weer betrad. Not. Ik had het zo gehad, en dan kregen we het eerste ook nog les van Groeven. Vreselijk. 'Goeiemorgen Nien.' bracht hij uit. 'Het is Nina voor jou.' zei ik en ging pissig naast Amber zitten. Op onze school werk je met laptops, dus ik greep gelijk naar mijn laptoptas. Groeven was ondertussen al begonnen met de les, maar dat kon me niet schelen. 'Dat optreden in ziggo met oranje pakken was zo geniaal.' zei ik, en klikte het filmpje aan. Amber en ik waren niet naar het concert geweest, waar we flink van baalden. Wel konden we genieten van filmpjes van mede-directioners. Amber schoot in de lach aangezien Harry en Louis weer aan het kloten waren. 'Spoel eens terug.' zei ze. Ik schoot nu ook in de lach. Waarschijnlijk iets te hard, want mijn stiefpa stond alweer voor onze neus met zijn chagrijnige blik. 'Ik word hier langzaamaan een beetje gek van. Ik heb het lang door de vingers gezien, maar het is elke les hetzelfde liedje. Nablijven. Allebei.' zei men. de zuurpruim en ging weer verder waar hij gebleven was. Wij ook. Amber klikte een ander filmpje aan. 'Oh wacht, die heb ik al gezien.' zei ze. 'Volgensmij hebben we bijna alles al gezien.' zei ik, en deed het geluid iets harder, om de stem van Groeven niet te hoeven horen.
Na de les, liepen we bevrijdend het klaslokaal uit. 'Uughh, het eerste uur weer overleefd.' zei ik, en sleepte Amber mee naar de kantine. We zouden allebei even een soepje halen, en ons dan haasten naar Nederlands.
Amber POV
Alle lessen zaten er weer op. Gelukkig. We wouden net de school uitstappen, toen Jurre, een klasgenoot, ons aantikte. 'Moesten jullie niet nablijven?' vroeg hij. 'Jawel. Maar we doen het gewoon niet. Zou jij ook eens moeten proberen.' zei Nina en we liepen de school uit.
Thuis aangekomen, ploftten Nina en ik op de bank neer. Mijn vader en moeder waren aan het werk, dus we waren alleen thuis. 'Ppfft, ik ga pizza bestellen. Jij ook?' 'Ja, doe maar. Dan ga ik One Direction stalken op Twitter.' zei Nina. Typisch Nina. Ze stuurde per dag minimaal 20 tweets naar de jongens, om te vragen of ze weer een keer naar Nederland kwamen. 'Het is toch achterlijk. In Duitsland geven ze drie shows, en in Nederland maar eentje.' had ze gezegd. Ik had intussen al naar de pizzaria gebeld. 'Ik snap niet dat je het nog steeds probeert, haha. Ze gaan echt niet nog een keer naar Nederland komen omdat jij dat vraagt.' zei ik. 'Wat probeer je daar mee te zeggen? Dat ik lelijk ben?' zei Nina serieus. 'Nee, gek. Dat hun agende hartstikke volgepland staat, haha.' Ik besloot om ook even te twitteren, en daarna een frisse douche te nemen.
Na het douchen, stonden beneden de pizza's al keurig op een bordje klaar. 'Dit wordt genieten.' zei Nina, en stopte drie punten tegelijk in haar mond. 'Altijd honger hebben hè?' zei ik lachend, en drukte de tv aan. Vanavond zou er een intervieuw met de jongens komen op RTL 4. En dat mochten we natuurlijk niet missen!
JE LEEST
Behind the directions - One Direction {DUTCH FANFIC}
FanfictionAmber en Nina zitten in het vierde van het vmbo. Ze hebben allebei een hekel aan school, en delen een grote obsessie; One Direction! Nina heeft een grote hoeveelheid fantasie, en wil regelen dat de jongens naar hun school komen. Amber moedigt dit aa...