Ik werd wakker. Gelijk schoot er door me heen wat er gister gebeurd was. Of was het maar een droom geweest? Ik greep naar mijn mobiel, en zocht naar de mention van Louis. Yes, het was geen droom geweest! Gelijk begon ik me weer hysterisch te gedragen en struikelde daardoor over Amber, die als een dode neushoorn sliep. Amber draaide zich zachtjes om, en keek me verwarrend aan. 'Zo, wat heb jij achterover geslagen?' vroeg ze en draaide zich weer om. Ik was ondertussen helemaal verbaasd. Ik had zoveel mentions gekregen van mede-directioners! Sommigen waren stikkend jaloers en reageerden bot. Maar de meesten stuurden super lieve berichtjes. Ik ging weer in bed liggen. Ik had overigens nog een kwartier. 'Nien?' fluisterde ik. 'Nee.' zei Amber half snurkend. 'Jawel.' 'Ugh, wat?' Amber draaide zich om en keek me dood aan. Ik probeerde mijn lach in te houden. 'Wakker?' vroeg ik. 'Nee, stiekem slaap ik nog. Vertel nou maar.' 'Ik heb net zoveel mentions van mede-directioners gekregen, joh. Niet normaal.' 'Serieus?' 'Ja, en ze gaan me ook allemaal volgen.' 'Ppfftt, opeens ben je een dikke bekende Nederlander.' 'Dikke? Wat wil je daar nou weer mee zeggen?' 'Dat je moet afvallen, dikzak.' zei Amber, en ik keek haar vaag aan. 'Nee, tuurlijk niet. Bij jou moet er juist wat flubber aan.' ging ze verder. 'Moet ik dat opvatten als een compliment?' 'Ja, graag.' 'Oké, dankje.' 'Graag gedaan.' We schoten in de lach. Nog even liggen en dan moesten we toch echt opstaan..
Amber POV
Het was koud op de fiets. Té koud. Nina en ik waren allebei weer zo slim geweest om geen sjaal mee te nemen. Hadden wij weer.
Op het schoolplein aangekomen, hoorden we de schoolbel al gelijk afgaan. We liepen naar binnen. Op weg naar ons lokaal,zag ik Madelief, de grootste bitch van de school naar ons kijken. Toen ik terug keek, glimlachtte ze naar me. Huh? Hoe kon die opgetuigde visstick me überhaupt aankijken?
Nina POV
Amber tikte me aan onder Wiskunde. Ze gaf mee een briefje. Ik opende het.
- Opgetuigde visstick hield ons de hele tijd in de gaten bij de kluisjes. Ze glimlachtte naar me. Wat moet ze van ons? Ze hoeft nooit iets van ons.-
Ik keek haar aan, pakte een pen, en begon eronder te schrijven.
- Heeft waarschijnlijk het interview gezien. Ze wil iets van ons wat met One Direction te maken heeft. Let maar op.-
Ik schoof het briefje terug, en zag Amber na een tijdje knikken. 'Komen er tijdens de pauze wel achter denk ik.' fluisterde ze in mijn oor.
'Amber en Nina, willen jullie ook even opletten? Dankjewel.' zei de lerares, en tikte nadrukkelijk op het bord.
Het was pauze. Amber en ik liepen naar onze vaste plek in de kantine. Zoals we al verwachtte, kwam Madelief onze kant op. Benieuwd wat ze te zeggen had..
JE LEEST
Behind the directions - One Direction {DUTCH FANFIC}
FanfictionAmber en Nina zitten in het vierde van het vmbo. Ze hebben allebei een hekel aan school, en delen een grote obsessie; One Direction! Nina heeft een grote hoeveelheid fantasie, en wil regelen dat de jongens naar hun school komen. Amber moedigt dit aa...