Amintiri....

3 0 0
                                    

După ce au terminat de întins margarina pe pânine. Elena mai scoate o farfurie pe care aşează şi margarina. Vrea să iasă afară.

- Unde te duci cu astea?

- Afară!

- Cred că ar fi mai bine să renunţi la planul pe care-l ai.

- Nici gând!

Elena iese cu preparatele afară şi le pune în faţa oamenilor din foişor.

- Am cerut doar o salată, îi spune cel gras cu ochelari.

- E o salată de foarte bună calitate, vă asigur de acest lucrum le răspunse oaspetele.

Laura venise lângă ea vrând să o oprească, dar era prea tărziu.

- Ce ai făcut?, îi şopti acesta.

- Nimic! Elena pleacă de la locul cu pricina lăsându-i pe clienţi să mănânce.

Gazda plecă şi ea. Clienţii au început să mănânce. La început se strâmbau şi nu înţelegeau ce fel de salată e aceia.

- E o salată foarte ciudată, spune unul mai uscăţiv.

- Are un gust nu ştiu de ce, zise altul plinuţ.

De cum intră în casă ochii verzi crănţăituri. Vroia să se ducă în camera de sus.

- Vreau şi eu seminţe!

- Vino aici!, se auzi din bucătărie vocea prietenei sale mai mici.

Elena spărgea seminţe fără nicio grijă.

- Păi ce ai avut cu oamenii?

- Nimic special.

- Păi?

- Au spus că sunt la dietă şi vor o salată mică, uşoară şi bună. Cum nu pot să le fac pe toate o dată....am făcut o salată uşoară şi bună.

- Cred şi eu...ceapa şi usturoiul fac o combinaţie reuşită.

- Tocmai ăsta e farmecul!

- Fetică, da nebună ai mai venit de acolo. Ba că vii costumată în ciudaţi, ba că te-au deranjat fetele care se perindau pe aici, apoi le-ai trântit ciorba, acum salata aia...ce mai urmează?

- Nu ştiu! Elena ridică paharul de Stalinska şi-l dă pe gât.

- Aşa de nebună ai fost mereu?

- Da tu ce credeai? Că sunt o fată timidă şi ruşinoasă? Eu doar cercetez terenul şi după mă arunc în luptă.

- Fii serioasă! Nu ai fost aşa mereu! Te-a schimbat străinătatea.

- Îmi pare rău să te dezamăgesc! Aşa sunt de când mă ştiu. Recunosc nu arât multora partea asta a mea.

- Iar partea asta a ta era să te bage în spital ieri, când ai venit la mine.

- Nu îmi amintesc!

- Idi, care eşti Idi! Nu face pe neştiutoarea. Îţi aminteşti perfect ce s-a petrecut.

Elena se uită la gazdă şi ridică din umeri.

- Bine, bine! Să-ţi reamintesc......gazda începuse să povestească, dar de acestă dată oaspetele fu acela care nu o asculta.

Ştiu exact cum au stat lucrurile! Am sunat-o de dimineaţă. Abia ce ajunsese pe aeroport. Nu mai vorbisem de vreo câteva săptămâni bune. Prietena mea nu are obiceiul să sune pentru a vedea ce mai faci, cum o mai duci....ea sună doar dacă are nevoie de ceva. Da, sună a prietenie pe bază de interes, dar nu e aşa. Pur şi simplu acesta este stilul pe care-l abordează. Nu îi plac convorbirile telefonice lungi şi merge pe ideea că: " Dacă nu am nimic nou să-i spun de ce să o sun?" În fond nu trebuie să vorbeşti zilnic cu cineva pentru a fi sigur că acel cineva îţi este prieten! Prietenia se poate lega în cele mai neaşteptate situaţii şi se bazeză pe încredere şi respect.

Legăturile ce nu pot fi rupteUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum