Mamma kollade glatt på mig när jag kom ner. Jag frågade vad det var och hon svarade att Jonny var här.
Jonny, Min förra kille! Alltså vi är fortfarande vänner, men varför just nu? Med inga som gick bort igår och allt som hänt. Just nu vill jag bara vara ensam och osocial, ibland har man sådana dagar, och just idag är en sådan. Jag frågade varför Jonny var här och försökte låta så glad som möjligt men jag kände bara att det skulle bli jobbigt och akward.
Hon svarade att Jonny hade kommit hit skälv på grund av att han ville prata med mig. Prata, prata med mig!? Mamma föreslog att jag skulle ta med honom upp till mitt rum så vi kunde prata lite. Jag tvekade lite i början, men han var ju faktiskt min kompis fortfarande trots att vi börjat på olika skolor, men vi chattade ju oså ibland.
Mamma sa åt Jonny att gå upp för trappan till mitt rum.
Jag kände mig lite nervös när Jonny kom in till oss redan från början, men nu, nu kändes det som jag skulle explodera av nervositet! Där rakt framför mig var mitt rum, jag stod och kollade på det, kollade på det som om jag aldrig kollat på det innan! Där, just där inne skulle han säga det!
Jag öppnade dörren och satte mig på den ganska gamla sägen. Jag kollade i mitt rum och sedan på honom. Rosa och lila fans nästan överallt i mitt rum. Och han, ja han satt så cool i sitt amber crombie linne, sin skinn jacka och NY käpps. Det ända jag kunde klämmar ur mig var att vi snart skulle renovera mitt rum. Och att jag lånar Lisas, min lillasysters rum just nu! Men hur kunde jag säga det?! Jag älskade mitt rum! Det var så fint och mysigt. Jag har inte ens en lilla syster! Jonny kollade på mig konstigt och frågade just det, men jag förstod att han skulle det.
Jag svarade att jag hade en lillasyster, men att hon var på dagis just nu. Jag var faktiskt endå väldigt nöjd med det jag sa, jag hade ett jätte bra pokerface, men jag tror han anade någonting.
Jonny kollade lite konstigt på mig och sa att vi tar det han skulle säga en anan gång!Efter att Jonny hade gått gick jag och la mig en stund, jag kunde inte förstå hur jag bar mig åt när han kom. Kunde jag kanske fortfarande ha känslor för honom? Efter att jag hade vart uppe på mitt rum i ungefär tjugo minuter gick jag ner till mamma. Självklart började mamma ställa massa frågor konstiga frågor, men jag bara ignorerade henne så gott som gick, men sen kom frågad jag inte hade väntat mig. "Kysstes ni? Kysstes ni?" Jag tänkte det om och om i mitt huvud. Nej det gjorde vi ju inte men vad skulle jag säga? Jag har ju inte berättat att det är slut mellan oss! Jag fick väll bara säga det bästa som gick att säga så hon inte skulle ana någonting. "Ja, ja det gjorde vi". Och sen var det slut diskuterat om den saken, och för att inte leda det vidare så tog jag up mobilen ur min bakficka. Jag tryckte på hemknappen och jag hade fått en notis. Det var ett sms, ett sms från Jonny. Vad var det nu han ville då? Jag Skumläste läste igenom sms:et och sprang upp på mitt rum när jag såg det..
"jag älskar dig."
(Jag vet att de här kapitlet inte var så bra, det blir bättre jag lovar)
ESTÁS LEYENDO
Kristallkulans Allians
ParanormalHon är samma tråkiga vanliga tjej, dag in och dag ut. Ni vet hon som ingen hatar, men ingen älskar. Hon som alltid är där i bakrunden som igen tänker på. Hon som inte syns. Hon som är den tillbaka dragna i klassen. Det här är Alexandra Säderlund...